Paracetamol

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cindy31, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    volgens mij werkt coffeine en codeine bloedverdunnend

p.s. er bestaat idd paracetamol met codeine , die zijn enkel op doktersvoorschrift verkrijgbaar

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik bedoelde idd coffeïne! Van codeïne wordt ik trouwens kots misselijk dus die zooi hoef ik niet. Toch benieuwd waarom coffeïne niet mag.

Wel ben ik blij te lezen dat een pcm-tje wel mag. Ik ga zo maar even wat halen want ik word gek van de pijn!

Als er nog iemand is die antwoord heeft: graag!

3. Eva85

Eva85 Lid

24 feb 2007
    60
    0
    0
    Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, of binnenkort wil worden?
    En als ik borstvoeding geef?

Tijdens zwangerschap en borstvoeding kunt u in acute situaties paracetamol gebruiken (liefst een middel met uitsluitend paracetamol). Maar houd het gebruik beperkt (dus zo weinig mogelijk). Het kan namelijk wel via de placenta of moedermelk uw kind bereiken. Wanneer u de aanbevolen dosering niet overschrijdt, hoeft u geen problemen bij uw kind te verwachten.

bron : www.serviceaptheek.nl

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja als je gaat googelen zijn de meningen nogal verdeeld. hier kun je ook lezen dat het dagelijks slikken van pcm gevaarlijk zou zijn
    http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschri ... 87-art.htm
    maar ik vind het dan wel vreemd dat de gyn 8 tabletten per dag voor schrijft en me niet heeft gewezen op de risico's.

5. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    @Loeki,
    Mijn gyn zegt ook je moet niet altijd uit gaan van wat er in de bijsluiter staat. Volgens hem kon ik ook gewoon de hormoon zalf gebruiken voor mijn eczeem terwijl op de bijsluiter staat dat het beslist niet mag tijdens de zwangerschap. Dat moet de fabrikant in de bijsluiter zetten zegt hij maar kan geen kwaad. Je kan gerust uit gaan van wat de gyn zegt denk ik dan want die heeft direct met jou te maken.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je Moonique, ik blijf er toch steeds weer aan twijfelen, terwijl ik van alle kanten hoor dat dat echt niet hoeft. Toch weer iedere keer blij als ik even bevestigd word in mijn vertrouwen in mijn gyn.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb het de VK gevraagd, dagelijks gebruik van pcm is geen enkel probleem, mits je je aan de voorgeschreven hoeveelheden houd.

8. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb toevallig vandaag de VK hetzelfde gevraagd, zij gaf aan max. 4 per dag inderdaad zonder Codeine. Maar Coffeine heb ik niet gevraagd stom stom. Ik heb al 3 dagen last van barstende koppijn (waardoor ik nog minder slaap) en ik wil er toch ff een nemen. Maar nu twijfel ik toch weer aan de Coffeine hebben jullie expliciet iets vernomen over dit bestandsdeel? (Of lees ik te slecht?)

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als je pcm slikt dan echt ALLEEN pcm slikken is mij verteld. Ik slik er tot max. 8 op een dag (500 mg).

10. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik gebruik dus wél paracetamol met coffeïne. Zo'n vier per dag. Heb ik bij mijn vorige zwangerschappen ook gedaan. Ik heb vreselijk last van migraine, ook nu nog. Mijn normale migrainemedicijnen mag ik niet, en dit is het enige wat een beetje helpt. Of je nou puur paracetamol en drie bakjes koffie op een dag drinkt of paracetamol met coffeïne en verder geen coffeïnehoudende dranken gebruikt (zoals ik) lijkt me niet zoveel verschil maken.

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Toevallig heb ik ook vanochtend de vk gebeld, na 48 uur hoofdpijn/migraine.. ](*,)
    Ik kreeg te horen dat je 6 x 500 mg paracetamol mag per 24 uur. Aangezien ik voor mijn zwangerschap heftige medicijnen had tegen de migraine, helpt een paracetamol vaak niet. Ik heb wel baat bij de zetpil paracetamol 1000 mg. Dit mag ik dus ook!
    Ik probeer niets te slikken, maar als het echt erg wordt, dan neem ik voortaan de 1000-zetpil. (Dit weekend durfde ik het nog niet goed...ik heb 't geweten!)

Amber

Deel Deze Pagina