paracetamol?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door brillie, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brillie

brillie Lid

30 aug 2007
    7
    0
    0
    hoi
    ik had een vraag ik heb ooit van mijn schoonzus gehoord dat die dagelijks een paracetamol moest slikken toen ze zwanger was om de doorbloeding van de placenta beter te laten verlopen. Dit moest van haar verloskundige.
    Heeft iemand hier wel eens van gehoord? en in hoeverrre is paracetamol nu eigenlijk schadelijk.
    Omdat ik verkouden werd ben ik drie avonden met een paracetamol naar bed gegaan.
    Ben nu 7 weken zwanger ik kan er verder niks over vinden
    hoe zit het nou?
    groetjes brillie

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Elke dag paracetamol slikken voor de placenta, daar heb ik nog nooit van gehoord. Geen idee.

Als je zwanger bent mag je wel een paracetamolletje als je es hoofdpijn of zo hebt (geen aspirine of ibuprofen). Dus geen probleem dat je die genomen hebt.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Aspirine is een bloedverdunner en die wordt volgens mij wel eens gegeven als je vaak een mk hebt gehad. Mischien dat je zus dat bedoelt ?

Paracetamol is de enige pijnstiller die je mag nemen als je zwanger bent.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vreemd, idd zoals nema zegt, asperine werkt als bloedverdunner. Paracetamol daarintegen juist niet.

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

uhhm heb een site gevonden waarbij ze zeggen dat het juist slecht is....
    Typ in op google:paracetamol zwangerschap
    Dan moet je de 4de hebben...
    Ik ben geholpen aan een ontstoken kies (werd eruit gehaald) en dat deed zeer!Dus nam ik 3 dagen para's en de 3de dag op mijn maatje google deze site gevonden...
    Nadat ik het las GEEN para's meer voor mij!

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik moet wel vanaf week 13 elke dag aspirine slikken voor de doorbloeding. Paracetamol wordt daar niet voor gebruikt hoor.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies zoals ik al schreef, daar is asperine voor. Wij op mn werk (tandheelkunde) zeggen ook altijd als er mensen een tand/kies hebben laten trekken dat ze paracetamol moeten nemen en geen asperine want daar word het bloed alleen maar dunner van en blijft het bloeden.
    Maar even over die site, dat gatat er volgens mij over dat mensen iedere dag, weken lang paracetamol nemen. Volgens mij moet een dag of 2-3 best kunnen zeker met paracetamol zonder negatieve gevolgen voor je ukkie! Maar in de bijsluiter staat toch ook iets van alleen in overleg met huisarts tijdens de zwangerschap?

8. puzzcat24

Ik weet het niet ik ga me er meer in verdiepen...vind het riskey al die medicijnen.Ik heb de ziekte van crohn en de arts wou me voor de 2de keer chemo geven en zei erbij het kan geen kwaad!Hmmm dacht het wel!Voor je zwanger word moet je condooms of dergelijke gebruiken tot 3 maand na die chemo!Stomme artsen!

Knuffies ikke

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Eeeh, dan kom ik op een of ander forum uit?

Incidenteel, dus een enkele keer als je es hoofdpijn hebt, mag je wél paracetamol slikken en juist geen andere middelen. Kun je overal nalezen op sites over zwangerschap of van de apotheek, in boeken, etc.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nog nooit van gehoord...

11. puzzcat24

sry mijn fout de 3de moet je hebben!

Ik ben zoiezo bang voor alles wat medicatie is...Ik heb de ziekte van crohn ben al met heel veel medicatie gebombardeert...Ik wil gewoon niet dat mijn kindje misvormt of gehandicapt word door wat ik inneem...

Ik heb een zusje met het syndroom van down ik hou van haar maar zou het zelf niet aan kunnen...

Knuffies ikke

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Heb nu de 3de link gelezen ;)

Als jij het liever niet neemt is dat natuurlijk ook goed, iedereen moet daar z'n eigen beslissing in nemen. Kan me ook wel voorstellen dat jij extra huiverig bent met medicijnen.
    Maar op die site gaat het dus over dagelijks paracetamol slikken, dat is niet goed nee. Maar incidenteel is echt geen probleem.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    idd, ik bedoelde het zelfde te zeggen als natas1.

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb tijdens mijn zwangerschap mijn stuitbeen gebroken. ik mocht 3x 2 paracetamol per dag! nemen.

Als dat echt zo gevaarlijk is hadden ze dit niet geadviseerd.

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Je mag per dag 4x2 paracetamol innemen (500mg), asperine kan wel kwaad tijdens de zwangerschap bij voorkeur dus altijd paracetamol nemen.

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik denk dat ze asprini bedoelt

Deel Deze Pagina