Ik moest ze vroeger toen ik jonger was oplossen in water. Ik vond dat ZO goor! Vooral die kinderasperines (sinaasappelsmaak) blegh!
Ik kan slecht tabletten slikken. Op de een of andere manier blijven ze vaak achterin mijn keel hangen waardoor er een kokhalsreflex opkomt/gevoel van stikken zeg maar. Paracetamoltabletten zijn vaak ook niet van die gladde tabletjes, maar van die droge stugge dingen. Ik los ze dus op. Is wel even smerig, maar in mijn geval veel beter . Maar tegenwoordig gebruik ik altijd Paracetamol zetpillen.
Een collega van me nam er een, maar zij liet hem oplossen in het water en dronk dat goedje op. Ik krijg er kokhalsneigingen van En dat herinnerde me aan 'vroeger' toen ik het ook op die manier moest doen van mijn ouders.. Walgelijk vond ik dat. Vroeg me af of meer mensen dat zo doen
Zo doorslikken met water lukt mij niet oplossen duurt me te lang ik bijt ze stuk en spoel ze met water weg.
Ik kauw ze in stukken en slik ze dan door. Beetje bitter, maar het water om mee weg te spoelen smaakt daarna lekker zoet
Vroeger toen ik klein was loste mijn moeder dat op voor me in water. Ik krijg nu nog visioenen van dat gele plastice bekertje met dat spul wat ik dan op moest drinken en waarvan alle stukjes achter mn tong en tanden bleven kleven.. brrrr hahaha Nu breek ik ze meestal in vieren en slik ze dan in een slok door
Oplossen vind ik ranzig en meteen je hele buik vol met water, maar doorslikken lukt ook slecht. Vooral als ik denk van 'NU slikken!' en dan gaat ie geheid fout Lekker panisch... Maar doormidden gaat het wel aardig. Kapot bijten is wel een idee om te proberen overigens...
DE tip, ovalen paracetamol. etos en kruidvat eigen merk heeft ze sowieso. Ik heb 1000 mg van dokter ook ovaal. Ik slik dus. Ik kan van alles slikken maar de gewone ronde paracetamol blijft hangen.
Vroeger altijd oplossen op een lepel met water en dan een glas 'gewoon' water erachteraan. Tegenwoordig doe ik ze door de helft en neem dat met een slok water. Er hebben regelmatig half gesmolten pilletjes over de vloer gelegen, maar inmiddels lukt het.
Ik heb heel lang geen paracetamol geslikt omdat ik het zo goor vond als,het mn tong ook maar aanraakte moest ik als kokhalzen. Dus oplossen is echt geen optie! Toen kwam ik panadol gladde tablet tegen, dar was echt de oplossing voor mij! Door de ovale vorm makkelijk te slikken en als hij toch even bleef hangen proef je door de gladde laag niet direct de vieze smaak.
Slikken. En zelfs dan vind ik paracetamol vies. Soms blijven ze hangen of krijg ik ze niet weg. Een soort anti-slik reflex. Bah, dan lost hij al een beetje op en sta ik gewoon te kokhalzen met tranen in mijn ogen.
Ibuprofen slikken, die zijn roze en glad, geen enkel probleem mee. De bedoeling is dat het pas in je maag oplost dus kauwen of oplossen vermindert volgens mij de werking van gewone pcm of andere pijnstillers.