Ik slik ze meestal in stukjes of in een hele zoete siroop.. Volgens de bijsluiter moet je ze overigens in een half glas water oplossen en opdrinken! Ik weet dat mijn moeder in het ziekenhuis om een glas water vroeg om haar paracetamol op te lossen en dat de verpleegster toen echt met grote vraagtekens in haar ogen stond omdat ze niet begreep waarom je het zou moeten oplossen, haha.
Ik krijg ook alleen de gladde panadol weg. Andere ovale paracetamol gaat ook niet, behalve als ik het met yoghurt of vla doe. Voor mijn zoon heb ik roter smelttabletten voor kinderen, die zijn ook niet vies.
Ik denk dat er nu zo een paar mensen de kriebels krijgen maar ik bijt ze kapot 😇 ben geen held met pillen slikken.
Zelf breek ik ze doormidden, leg ze in de lengte op m'n tong en slik ze met water weg. Voor m'n kleine los ik ze op in water en voeg er dan wat siroop aan toe. Zij moet namelijk niks van zetpillen weten.
Slikken. De gewone paracetamol zijn zoooo vreselijk ranzig als ze oplossen! Bleh! Je kunt ze trouwens ook door de helft breken, erg handig als je moeite hebt met het doorslikken van de hele tablet. Ook tijden gedaan. Inmiddels gaat het beter. Maar heb ze toch nauwelijks nodig gelukkig. Er zijn ook smelttabletten paracetamol te krijgen(moet je op zuigen blijkbaar) en bruistabletten(dus voor oplossen in water) als je slikken lastig vind en ze niet wilt breken. Die smaken denk ik minder ranzig dan de gewone paracetamol.