Pijn in de onderrug.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Allahinkulu, Jun 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik begin steeds meer last te krijgen van zeurderige pijn in mijn onderrug. Vooral nadat ik een tijd heb gezeten of wanneer ik savonds in bed op mijn rug lig. Omdraaien is dan echt moeilijk.

Is dit normaal? Zou het misschien door mijn loop/zit houding kunnen komen of is het een zwangerschapskwaaltje.

Ook tijdens het wandelen ofzo heb ik er last van.

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik had het er pas ook nog over en ik ben er mee naar d ehuisarts gegaan.
    het hoort er allemaal bij helaas!!
    Omdat de gewrichten soepeler worden ter voorbereiding voor de bevalling kan je er flink last van hebben!!
    Zeker omdat je nu ook een extra gewicht met je meedraagt natuurlijk!!!
    Veel bewegen is goed,lopen,zwemmen vooral want dan ben je gewichtsloos!!
    En niet teveel bukken en tillen want daar kan je het weer mee over belasten.
    En je lekker laten masseren op de zere plek bij je rug met tijgerbalsem!!

Liefs!!

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Jeetje, we waren vandaag weer naar de stad geweest, ik kan het gewoon niet meer..een stuk wandelen..ik word echt gek van de pijn in mijn onderrug..zeg maar de bovenkant van je bil en de onderrug. Het doet zo'n vreselijke pijn. Ik kan dus gewoon niet meer wandelen of winkelen ofzo. Want het is niet echt fijn op deze manier.
    Maar zo dik ben ik niet..ik ben niet echt veel aangekomen nog, en mijn buik is ook niet gigantisch. Echt vreemd, maar goed als het er bij hoort :)

4. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Het begon bij mij ook ongeveer in die periode. Je moet je er bij neerleggen dat het niet meer lukt om heel veel te lopen. Moeilijk, ik weet het... Ik "vergeet" het ook wel eens en dan heb ik 's avonds toch een spijt...

Een warm bad helpt eigenlijk niet echt meer bij mij. Wat wel ontspannend werkt, is de volgende oefening: Je gaat op je rug liggen met je knieen opgetrokken. Dan beweeg je beide benen tegelijk van links naar rechts. Heel rustig doen. Hiermee wordt als het ware je onderrug gemasseerd door de ondergrond. Ik vind het zelf het lekkerst op dit op een vrij harde ondergrond te doen. Een dun matje ofzo. Op bed voel ik de druk niet genoeg.

Ik hoop dat ie voor jou ook werkt! Voor de rest: Rustig aan :(

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Wij hebben zo'n massage apparaat..die gebruik ik...dat is echt heerlijk. Maarja...we gaan nu de zomer in..en ik kan niet eens lekker wandelen :(
    maar de dokter heeft me geadviseerd elke avond of ochtend een half uur te wandelen. maar zelfs dan doet het pijn.
    Wat er ook mee te maken heeft waarschijnlijk, is dat ik veel achter de computer zit voor mijn werk, en ik heb een rot stoel voor mijn computer...de pijn begint meestal daar. Dus dat zal er ook mee te maken hebben.

6. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    ik heb het nu al, met bijna 10 weken dat ik ook een vervelend gevoel in mijn onderrug voel, ter hoogte van je billen. Is dat normaal?
    Ik heb sowieso al snel last van rugklachten. Maar omdat je ook wel eens hoort over rugpijn als je een miskraam begint te krijgen???

7. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Ik heb er vooral last van als ik zit. En doe idd ook zittend werk. Mijn hele rug brand dan. Heel vervelend ik probeer dan ook een beetje van houding te wisselen maar helpen doet het niet. avondje uit is ook een stuk zwaarder nu omdat ik het niet trek van de rugpijn. Erg lastig .... al die kwalen hihi

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zelf ga voor m'n rug nd chiropracktijk.
    Ik weet niet of dat bij jullie ook in de buurt zit,
    daar mag je tot aan je bevalling gewoon heen,
    en het fijnste is, je kunt op je buik liggen!!!
    ze maken dan gewoon een "gat"in de bank.

9. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb nu ook al last van rug sinds een week of zo.
    Ik had hiervoor al rugklachten, ga binnenkort ook naar de huisarts voor fysio.

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik had het ook... en het komt waarschijnlijk wel vaan je houding.. maar dat is vrij normaal nu heb je een heel gewicht te dragen van voren... je lichaam neemt ook een andere vorm aan.. er is volgens mij niet heel veel aan te doen maar na je zwangerschap gaat het weer weg.... ik had het hel erg maar nu is het de ene dag wel andere dag niet.. het komt wel goed

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Pff het wordt echt steeds erger, ik kan echt bijna niets meer...Gister toilet schoogemaakt..kon meteen niet meer lopen. Het is echt erg.
    Nou lekker dan nog een hele verhuizing voor de boeg..zoiets als fysio heb je hier niet...en als ze het al ehbben moet ik daar elke week een uur voor in de auto zitten.

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik weet het rond die tijd als ik ook maar wat dee zoals stofzuigen of buk iets te vaak meteen de hele dag last en ja kan idd bijna niet meer bewegen... ik had het ook rond de 24e week... maar since 2 weken(sorry nog even doorbijten) ging het wat beter... wanneer je te veel pijn heb relax... ik nam vaak een warm bad wat erh hielp of een warme douche. en ik zie dat je in turkije woont dus het is al warm genoeg daar ik weet hoe het is ik woon in california maar serieus dat soort dingen helpen.. en laat je man/vriend je rug elke avond masseren... en als je lavender olie hebt laat m het daarmee masseren lekker relax...

ooh en kussen achter je rug als je zit is ook heerlijk...
    ik hoop dat je je snel beter voelt!!!

13. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Maar wanneer is het eigenlijk bekken instabiliteit????

14. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja dat kan het opok zijn maar dat komt soms ook doordat je een andere houding aanneemt...

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Nou mijn man die mij masseert...in mijn dromen ;)
    Hij HAAATTTTT masseren.
    Nu hebben we dan zo'n massage apparaat, gekocht voor mijn moeder maar ik maak er nu heerlijk gebruik van. En dat is wel errug lekker..maar zelfs die wil ie niet vasthouden..moet het dus zelf doen..hehe
    hij doet alles voor me..maar masseren no way!

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooooh en dat is juist wat je nu nodig hebt ;) wat trouwens ook heerlijk relax is is zwemmen.... ook goed voor de rest van je lichaam...

17. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    ik ben vd week ook gemasseerd door hubbie..heerlijk!!! Ik heb er vd week 3 dagen flink last van gehad....heb mr besloten om niet zoveel zware dingen meer te gaan tillen. Nu vandaag werk ik dan niet, maar heb er ook gelijk geen last van.
    Rust voor je ruggetje is dus erg belangrijk.
    Mijn collega's weten het nog niet, maandag mag ik voor echo, en als die goed is, kan ik tegen ze zeggen dat ik snel last heb van rugpijn, en ik dan een excuus heb om niet te zwaar te tillen.

18. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    ik ben bijna 17 week en heb sinds deze week ook al wat last van mn onderrug...
    maar doordat ik in een kledingwinkel werk en de hele dag sta is mn rug sowieso al een zwakkere plek.
    probeer nu gewoon wat meer te gaan zitten..

Share This Page