Zag het net op Hart van Nederland Kind van 2 1/2 jaar gestikt op glijbaan peuterspeelbaan door klossen . Er waren 3 leidsters aanwezig en niemand heeft wat gezien Het blijkt dat er geen wettelijke regelingen zijn voor peuterspeelzalen . Geen veiligheidsvoorschriften , helemaal niets ! Ja , de gemeente heeft wat richtlijnen De gemeente waar het gebeurd is (Goes , 3 jaar geleden) vind dat de veiligheid op de peuterspeelzalen goed zijn . En je raadt het al ..... verder geen commentaar . Stelletje schoften zeg ! Tot op de dag van vandaag is het peuterspeelzaal niet aangepakt en nog steeds open En dit is nu precies de reden waarom ik mijn kinderen niet naar de cresh of peuterspeelzaal doe ( al zijn er wettelijke regelingen voor veiligheid enz voor creshes ) Iets waar ik regelmatig veel commentaar op krijg . Maar als ik dan dit soort berichten hoor/lees/zie dan heb ik geen spijt dat mijn oudste nooit naar de cresh en peuterspeelzaal is geweest en zal de jongste ook niet gaan ! Groetjes Joyce
jeetje.. dan lopen er 2 begeleiders.ga je er toch van uit dat er goed op je kind wordt gelet slaat dus ook nergens op dat het nog gewoon open is. moeten echt strengere regels voor komen xxx
Ja , tis toch belachelijk Kan zo kwaad om dit soort dingen worden he . Ze waren met 3! leidsters en niet 1 die wat zag En dan gaan ze nog vrij uit ook . Als het mijn kind was geweest had ik ze mooi zelf gepakt . Echt hoor , vind dit gewoon moord en ik had daar graag voor gezeten hoor ! Het was die vrouw dr enige kind ook nog Groetjes Joyce
Is enkele jaren geleden zo eens een jongetje gestikt in de zandbak ook. Gewoon begraven door z'n speelgenootjes. Pas bij het middageten zagen ze dat dat jongetje er niet was. Was dus hardstikke dood eer ze hem uiteindelijk vonden. Een schande is het!
Dat zijn van die blikken met touwtjes eraan die je onder je voeten kunt zetten . Met die touwtjes kun je er dan mee lopen Groetjes Joyce
Dit is inderdaad al langer geleden gebeurd. Ik sta er versteld van dat er verder niets mee is gebeurd.....
bedankt voor je uitleg! echt een kwalijke zaak dat alle leidsters het niet gezien hebben! en ook dat er niks verandert is.
Wat afschuwelijk lijkt me dat zeg, ik werk zelf op een kinderdagverblijf en hoop zoiets nooit maar dan ook nooit mee te maken!
Ik wil het absoluut niet goed praten, want ik vind het heel erg verschrikkelijk. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het is alleen een stuk moeilijk als je met mensen werkt. Denk aan de verstandelijk gehandicapte vrouw die in bad levend verbrandde, baby die vergeten werd in een kdv (leidsters naar huis, baby nog in de wiebelwieg), vrouw die omkwam op de operatietafel door brand in de apparatuur, enz, enz. Wat ik alleen niet begrijp is waarom de politiek niks doet aan de regelgeving rond de psz en creches. Kinderdagverblijven moeten aan de strengste eisen voldoen en een psz mag het gewoon zelf bepalen. Onbegrijpelijk!
het is verschrikkelijk, ieder ongeluk met kinderen is dat. wat te denken van kinderen die in het badje verdrinken, of zoals laatst een kindje wat omkomt in doordat het campingbedje inklapt bij opa en oma. of een ouder of opa/oma die over het eigen kind heen rijd.
Precies, de veiligheidsvoorschriften voor een psz zijn veel minder streng dat voor een kdv. Dit zou gelijk getrokken moeten worden.
Ik vind het heel erg, ik ken het verhaal omdat ik er in de buurt woon. Maar het wordt wel een beetje erg van 1 kant verteld volgens mij. Er zijn wel degelijk regels betreffende speelapparaten en speelgoed op peuterspeelzalen en kdv's. Zoveel dat er regelmatig speelgoed uit moet zelfs. Ik denk dat je de leidsters niets kunt verwijten. Het touwtje van die klos is aan de glijbaan blijven haken, waardoor het kindje op slag dood was (heb ik begrepen) Het had dus helemaal niets geholpen als er een leidster was komen aanrennen. Ik denk dat die leidsters zich al schuldig genoeg voelen zonder onze vooroordelen.
Ik vind het trouwens ook nogal raar dat Hart van Nederland dit drie jaar later nog eens uitzendt als sensatieverhaal.
Een ongelukje zit helaas in een klein hoekje het kan iedere ouder ook gebeuren hoe goed je ook oplet....Maar omdat het gebeurd op een peuterspeelzaal en de ouders er niet zelf bij waren snap ik aan de ene kant wel dat ze iemand de schuld wil geven maar of ze er zelf wat mee opschieten dat denk ik niet. Het is natuurlijk ontzettend triest.
Mijn kinderen zijn naar peuterzalen geweest al vanaf toen ze 2,5 jaar oud waren....Ik heb er geen problemen mee gehad, maar mss kwam dat omdat in 1 klas 3 begeleidsters waren en gaven de hele tijd aandacht aan de kleintjes en niet met elkaar.....Met zoveel kleintjes moet je wel minstens 3 of 4 hebben.....Gelukkig zijn ze al groot nu... Liefs, Chane