Over 2 weken naar Egypte, nu rellen in het land.... brrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door Sisa, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Over 2 weken vertrekken we naar Hurghada voor een winterzonvakantie van 10 dagen. Ik was al wat huiverig maar nu er sinds gisteren rellen zijn uitgebroken zie ik het helemaal niet zitten om met een kleine uk naar dat land te gaan. Nu weet ik wel dat de afstand Caïro-Hurghada zo'n 6 uur rijden is, maar toch....
    Zolang er geen negatief reisadvies is, kan ik niet kosteloos omboeken naar aan ander land of annuleren.
    Wat moet ik nou? Wat zouden jullie doen? Ben ik nou zo'n angsthaas en moet ik me gewoon niet aanstellen of? (mijn man zei gisteren: we gaan niet, klaar uit. Maar de annuleringskosten zijn 895 euro :x) dus dat is wel erg veel geld om thuis te blijven...

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ow jakkes:( heb er nog niks over gezien/gelezen * gaat dus dit nu doen*
    ja meisje geen idee:( als het echt heel gevaarlijk is wordt er wel een nega reisadvies gegeven. maargoed je zal net zien dan komt dat er als jullie er zijn. moeilijk... heel moeilijk. en idd bijna 900 euri is veel geld. maar ja je leven is je meer waard waarschijnlijk........ goh nee geen idee wat ik ook zal doen.:(
    bah wat ellendig!:x

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik zou gaan.
    De ongeregeldheden zijn tot nu toe alleen in cairo, das zo ver weg.
    Wel zou ik op het resort blijven en niet de stad in gaan.
    Als het echt linke boel word komt er vanzelf een negatief reisadvies, dat heb je ook gezien met tunesie.

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Mijn ex-stiefvader komt uit egypte, en op zich valt het nogal mee in Cairo ook nu, en het is inderdaad een kleine 6 uur van elkaar. en Hurghada is gewoon een veilig gebied hoor.
    Maar ja annuleren is ook inderdaad nogal flink duur!
    Wij zijn daar ook wel is op hotel geweest, maar mijn ex-stiefvader (pff wat een woord) die heeft een eigen woning in Cairo dus daar waren wij zelf vaker.
    Maar gewoon even het nieuws in de gaten houden, en ik denk dat het over 2 weken wel weer rustig is, en je kan het altijd is navragen bij het reisbureau, maar zolang er geen negatief reisadvies is zou ik gewoon lekker gaan hoor!

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @sidmick: ik ben juist bang voor een negatief reisadvies als we daar al zitten. Dan kom je niet meer zo snel het land uit, heb ik in tunesie laatst ook gezien... En als ik heel eerlijk ben, 10 dagen alleen in een resort lijkt me een strafkamp... komt misschien vreemd over maar het lijkt me vreselijk als je daar niet weg kunt!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou wel gaan.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij gaan 3e week maart, zolang het reisbureai niks aangeeft gaan wij gewoon, en anders gai k ervanuit dat zij iets voor ons omboeken!?

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Er wordt goed in de gaten gehouden of het veilig genoeg is om er heen te gaan.
    Een negatief reisadvies is nog niet uit en Cairo is inderdaad echt nog wel een stuk verder.
    Wij zijn vorig jaar naar Thailand geweest toen die rellen net waren in Bangkok, ze waren gelukkig net over toen wij gingen.
    Met de aswolk zat ik in Egypte en de reisorganisatie houdt je goed op de hoogte en houdt de situatie in de gaten.
    Naar Thailand hadden wij zelf geregeld dus geen reisorganisatie toen hebben we ons laten registreren en dan krijg je een sms als de situatie gevaarlijk wordt.
    Zou dus gewoon gaan!

9. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Wij gaan ook de 3e week van maart. Zolang er geen negatief reisadvies is gaan we gewoon. Blijven wel in het resort.

10. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Ik zou gewoon gaan hoor, Cairo is inderdaad een heel eind weg, en er is geen reden om te verwachten dat het over gaat slaan op toeristische gebieden. Daarbij worden toeristen goed beschermd, bijna alle grote hotels hebben (bewapende) beveiliging bij de ingang staan.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn ouders komen er net vandaan en ze hebben niets gemerkt, en zij zaten wel dichtbij Caïro. Bovendien ben je als toerist enorm beschermd en is hurghada vrij afgelegen, zeker van die rellen. Geen zorgen!

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

nou jullie durven wel zeg :$ ik zou toch liever in mijn veilige omgeving blijven en vooral met kinderen8)
    je weet nooit vantevoren hoe dit uit de hand kan lopen en dan zit je er wel maar lekker tussen.

maar dit is mijn mening hoor;) je moet doen waar je je goed bij voelt;)

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hmmm oke ben redelijk gerustgesteld dan, al is het niet tóp. Maar goed, we gaan pas over 2 weken dus we wachten maar af. Alleen het 'op het resort blijven' staat ons enorm tegen, we zijn gewoon gewend te gaan en te staan waar en wanneer wij willen...
    Dat van die gewapende beveiliging wist ik al, dat was 4 jaar geleden toen we er waren, ook al.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    :$ nou uhhhh ik heb deze reis in september geboekt hoor ;) toen was er niks aan de hand daar.

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Je zit er 6uur vanaf... Als er ergens in het midden van duitsland wat rellen zijn maak je je toch ook geen zorgen als je in het noorden van NL woont?

16. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik zou denk ik ook gewoon gaan. Rond 9/11 ben ik ook naar Egypte gevlogen en er was niets aan de hand. Werd toen ook allemaal gewaarschuwd voor aanslagen e.d. Ok dit is dan wel in Cairo maar dat is echt ver weg! Iets van 8 uur in de bus.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik zou persoonlijk niet gaan. Heb je een goede annuleringsverzekering afgesloten? Wellicht kun je anders zeggen dat een van jullie ziek is geworden waardoor je niet kunt gaan.

Wij hebben weleens een vakantie afgeblazen omdat mijn man, in ons geval was het wel echt waar, griep had. Hij had er zoveel last van dat hij niet in staat was om te reizen. We hebben toen het hele bedrag terug gekregen.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

O da's lekker!;)

Luchthavens worden nog strenger beveiligd, maar daar dringen mensen met bomgordels ook gewoon doorheen.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou je gevoel volgen, voel jij je niet veilig bij het idee, dan vooral niet gaan.

Ik heb een paar jaar terug in Sudan gezeten toen er rellen uitbraken, en dat was echt geen pretje! Heb dagen binnen moeten blijven, niet wetend wat er zich buiten afspeelde.

20. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Hier denk ik exact zo over,ik zou persoonlijk niet gaan met me kinderen,ook al is het 6uur er vandaan.

Deel Deze Pagina