Het was heel gezellig hoor, maar ik heb toch wat geleerd voor volgend jaar en ga me denk ik braaf aan de 3 cadeau's principe houden. M. had twee cadeau's uitgepakt. Dit waren ook nog twee kleine cadeautjes. Een bumba boekje en een kleurboek met krijtjes. Er lag nog een hele bult voor hem dus ik vroeg M. wil je ook nog een cadeau. En drie keer raden wat hij zei: NEE Ik pakte het cadeau en legde het voor hem neer, maar hij duwde het weg en wilde er niks van weten. Nee mama nee. Hij wou het niet samen openmaken en de cadeau moest terug op de stapel. Toen iedereen klaar was lag er voor hem nog steeds net zo'n grote bult. We hebben nogmaals een cadeau voor hem gelegd maar ook nu wilde hij er niks van weten. Zelfs niet toen we hadden ingefluisterd wat er mogelijk in kon zitten. Ik heb uiteindelijk een deel van zijn cadeau's uitgepakt en de rest is dicht mee naar huis gegaan. Donderdag nog maar eens een poging wagen. En dan is hij binnen 3 weken ook nog eens jarig. Denk dat M. straks een trauma overhoudt aan cadeau's uitpakken
weet je wel zeker dat je dit topic wilt. kinderenzijn het idd zat na een paar cadeau.s te veel is idd te veel een de aandacht en spanning zijn er af en willen ze gaan spelen. Bewaar iets voor de dagen dat het slecht weer is of je kind ziek is.
Kinderen hoeven inderdaad niet een hele berg cadeaus. Hoe meer hoe beter gaat voor kinderen niet op. Leermomentje voor de volgende keer: Alles met mate, daar word je kind een stuk gelukkiger van.
groot gelijk heeft je zoontje, eerlijk gezegd vind ik ook al die cadeaus teveel. Ik zou liever om de dag 1 cadeau willen geven de hele dec maand ipv 10 tegelijk.
Heel herkenbaar hoor. Vandaag bij oma gevierd. We speelden met de volwassenen een dobbelspel met kadotjes. Prulletjes enzo. De lol van uitpakken was al voldoende. Toen de kinderen de kadotjes kregen werd het wel uitgepakt, maar ze taalden er eigenlijk niet naar. Ze gingen weer verder met spelen. En dan zijn ze toch al 2, 4, 4 en 5 jaar. Dus idd, 2 of 3 kadotjes hier donderdag.
Lijkt me ook wel lastig, zooooveel tegelijk om naar te kijken, en waar moet je nou toch als eerste mee spelen? Vooral voor zo'n kleintje is dat erg moeilijk om allemaal in zich op te nemen, denk ik.. Maar kan me wel voorstellen dat het eniszins teleurstellend is, je hebt je bent gedaan om cadeaus voor je kindje bij elkaar te zoeken, dan wil je graag dat hij ook van alles enorm geniet.. Maar dan reageert ie 'lauw'.
onze dochter juist het tegenovergestelde, die heeft iedereen vanmiddag geholpen met cadeautjes uitpakken... Ze vond het echt superleuk om te doen. Natuurlijk had ze zelf ook pakjes, maar het uitpakken en zien wat er in zat vond ze het allerleukst. Ze had echt moeite om niet alvast te beginnen tijdens de gedichten. Meteen haar k3 jurk aan. was echt superleuk om te zien!
Tja, een 1-jarig jongetje snapt cadeautjes ook nog niet. Mijn neefje is net 3 jaar en begint nu de bedoeling van cadeau's te begrijpen. Uitpakken is leuk; scheuren! Maar teveel cadeau's maken hem (nog steeds) druk en verward. De rest van de cadeau's kun je bewaren tot zijn verjaardag of kerst, of misschien zelfs volgend jaar Sinterklaas
Je had toch de rest van de kadootjes ook ingepakt kunnen laten en dit dan deels kunnen geven op zijn verjaardag? En misschien er nog n paar voor onder de kerstboom? Ik begrijp het 'probleem' niet zo Je zoontje was heel blij met de 2 kadootjes. En tuurlijk hebben jullie er veel moeite voor gedaan, maar hij zou net zo blij reageren op de andere kadootjes op zijn verjaardag als hij die uit mag pakken
Kinderen zijn vaak het meest blij met kleine dingen. Niet leuk natuurlijk als je zoveel pakjes voorzien hebt. Je leert eruit
Ik denk niet dat mijn dochter cadeautjes zat word. Ze vind alleen het uitpakken al erg leuk. Ik vierde vorige week mijn verjaardag en zij opende al mijn cadeautjes en dat vond ze erg leuk. Zo leuk zelfs dat ze het er de volgende dag nog over had haha...
Voor iedereen die zich afvraagt wat de TS der bedoeling is van dit topic. Misschien wilde ze gewoon een leuke anekdote vertellen van der ervaring met der zoontje.
Hmm.. Ok... Ik vind het, persoonlijk, weer een topic dat een beetje opschepperig overkomt. Zo van goh ja kijk eens we hadden zoveel kado's voor onze zoon... Maargoed dat is misschien ook door mijn vooroordeel tov TS, dus daar kan het ook aan liggen.
Maar TS heeft nu wel iets geleerd... Alles waar TE voor staat is niet goed... Te veel kadootjes, te veel topics over kadootjes.....
Ik ken ts der topics niet. Maar ik ging hier maar gewoon vannuit. Ik herken mijzelf er namelijk wel in dat ik vaak leuke verhalen over mijn eigen dochter wil vertellen. Die andere misschien totaal niet interseert. Misschien heeft deze mama daar ook een beetje last van. Zeker als der kindje 1 is en dit de eerste Sinterklaas was
1 en 2 jaar terug was dit voor mijn dochter ook zo Dit jaar (vandaag) kon ze niet wachten met het uitpakken van al die cadeautjes. Niet op een hebberige manier, maar gewoon spannend/leuk en tevreden met al haar nieuwe speelgoed.