Paranormaal: Wat is het engste wat je ooit hebt meegemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kat1981, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Yes, dit is het topic waar ik op wachtte :D

2. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oma heeft, toen ze nog een kind was, met haar moeder afgesproken dat, als er iets na de dood is, ze dat zou laten weten.. Jaren later ligt oma in bed en denkt daar aan terug.. Exact op dat moment valt het schilderij boven haar bed naar beneden..

3. TempusFugit

Ik heb er trouwens zelf ook nog wel een:

Twee maanden geleden besloot ik om aan de slag te gaan met waxtekeningen (wax op papier strijken hoe je gevoel dat ingeeft, daarna verschijnen er vaak dingen in die van toepassing zijn op je eigen leven) Toen ik hem ging lezen zat mijn man naast me en hij zei meteen dat hij er een doodskist in zag waar iemand in lag. Op een ander stukje van de tekening was iemand te zien die vanuit liggende positie overeind kwam. Ik maakte er nog één, waarop duidelijk een trap naar de hemel te zien was met twee mensen die onderaan stonden en een engelachtig figuur die halverwege was. Nou ja, ik hechtte er geen waarde aan, want waar zou dat nou mee te maken moeten hebben?

Die avond, ik hoorde een harde klap boven. Een paar minuten later hoorde ik voetstappen. Ik kreeg totaal de kriebels maar durfde niet te gaan kijken. Een kwartier later zagen we zwaailichten op de hoek van de straat en toen ik op P2000 keek, bleek het bij mijn opa & oma te zijn (die wonen de straat achter ons)

Mijn oma had opa horen vallen (herseninfarct & hartstilstand, dus hij was met zijn volle gewicht gewoon tegen de grond gegaan), was naar boven gerend, had daarna familie gebeld en de ambulance. Mijn opa had geen hartslag meer en moest gereanimeerd worden. Ze kregen uiteindelijk zijn hart weer op gang maar we mochten geen hoop hebben van de dokters; de hersenschade was waarschijnlijk te erg. Opa heeft drie à vier dagen kritiek gelegen en werd toen weer wakker. Hij begon weer te praten, bewegen, herinnerde zich dingen..

Ik vond het zó bizar, de klap die ik hoorde, de voetstappen, alles wat in de tekening te zien was kwam overeen met opa. Misschien niet het engste wat ik heb meegemaakt, maar ik vond het echt ontzettend bizar.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Een hele tijd terug opende een vrouwtje hier een topic dat ze stemmen en lawaai uit een leegstaand appartement naast haar hoorde. Ze had zelf geluidsopnames.
    Volgens mij nooit achter gekomen wat het nou precies was.
    Herinnert iemand zich dat?

5. TempusFugit

Ja, dat weet ik nog wel Aszz! Nu ben ik nieuwsgierig :p

6. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hele herkenbare verhalen :) Ik ben er eigenlijk mee opgegroeid, altijd wel wat meegemaakt. Mijn vader is paragnost en mijn moeder doet veel astrologie, tarot kaarten, voetreflexologie.

Spullen die opeens verdwenen zijn, dat je denkt; ik zet het straks wel op de goede plek en dan wil je het doen en staat het al op die plek, geesten zien, spullen die bewegen, heb ook nog voorspellende dromen gehad en tja het engste wat ik heb meegemaakt is wel dat een vriendinnetje van mij bezeten was en uit het zolderraam wilde springen.

We waren 19 jaar en mijn twee vriendinnen bleven slapen. De een sliep al en met de ander ging ik pendelen, wilde antwoord hebben op vragen rondom mijn toenmalige relatie. Opeens begon ze raar te doen en zei: ...., als ik naar je kijk dan zie ik een doodshoofd, dacht sure whatever en voor ik het wist deed ze het zolderraam open en wilde naar buiten springen. Ik mijn andere vriendin roepen, naja krijsen, dat ze moest helpen zodat ze niet sprong en na enkele minuten viel ze achterover op het bed en maakte echt zo'n demonisch geluid (wat je ook in films hoort) beetje gegrom. Dus ik en mijn vriendin naar beneden rennen, zij achter ons aan, ouders wakker en mijn vader de geest uitgedreven. Engste was nog dat mijn bezeten vriendin mij recht aankeek en zij: JIJ!

Sinds die nacht is het geloof ik nooit meer hetzelfde geweest in mijn ouders huis, vooral op zolder niet. Mijn zusje heeft daar al diverse keren geesten gezien, zelfs op webcam (computer staat daar) zag ze ze. Je krijgt ook echt een onbehaaglijk gevoel als je op zolder bent :(
    Afgelopen zomer aan de bbq gezeten in de tuin en mijn ogen gingen toevallig naar het zolderraam...zag ik daar iemand naar het raam toe lopen, kijken en meteen weer weggaan. Ik mijn vader vragen: is mama op zolder? Hij: nee hoor ze is even naar de toilet.....:$

Ik zeg altijd maar: ik geloof niet, ik weet het zeker. Het is ook heel interessant, alleen pas op met glaasje draaien/pendelen/te ver doorslaan erin ...

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Pfff dat dacht ik nu ook, maar kon weer eens niet luisteren naar mezelf :). Maar brrr wat eng allemaal :$, heb het gelukkig niet zelf ooit meegemaakt!

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Ik ging echt meteen weer verhuizen haha

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier wel meerdere dingen meegemaakt en veel voorspellende dromen gehad, maar het engste was het volgende....

We hadden al een paar nachten gehad dat het licht beneden in de woonkamer ineens aan stond. Ik sliep in die tijd heel slecht, dus wist zeker dat niemand van ons er snachts uit was geweest en het licht aan had kunnen doen.
    1 x hoorde ik snachts een gil en toen ik ging kijken zaten er op een muur in de keuken allemaal rode spetters!:$ ( we hadden niks met rode saus gegeten ofzo dus daar kon het echt niet van zijn ).
    De volgende ochtend zaten de spetters er nog en ik heb ze later die dag weg gekrijt.
    Een paar nachten later gebeurde er precies het zelfde! Echt doodeng gewoon! Als je in de keuken stond voelde je ook steeds een koude vlaag langs je heen gaan, brrr!! En die lichten bleven ook iedere nacht maar weer aan gaan.
    Het gekke was, dat toen we een paar dagen later nieuwe sloten op de deur hadden geplaatst, dat er nooit meer iets in huis is gebeurd...

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ook zoiets stoms..

Mijn opa had chronische leukemie. En moest daardoor vaak naar het ZH en op de een of andere manier voelde ik van te voren al of hij goed of slecht nieuws kreeg.
    Ik wist van te voren ook al dat de dokter ons ging vertellen dat hij nog maar 6 mnd te leven had. En ik zei toen dat gaat niet gebeuren hij blijft nog veel langer leven. En zijn behandeld arts bleef maar zeggen nee max 6 mnd. Waarop ik antwoordde dat er eerst een mooie gebeurtenis plaats ging vinden.

4 jaar later ging mijn moeder trouwen en 3 dagen daarvoor is hij overleden.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Niet echt 'eng' maar wel bijzonder. ;)

Toen ik als tiener op een drukke weg wilde oversteken bij groen licht reed er een auto met een noodgang door rood. Ik had niks in de gaten en wilde dus gewoon doorlopen toen ik met harde kracht door een 'onzichtbare hand' naar achteren werd getrokken waardoor de auto mij net miste. Getuigen konden dit achteraf ook bevestigen. Dus 'iemand' in het niernamaals heeft die dag waarschijnlijk mijn leven gered. :)

12. TempusFugit

Drie dagen ervoor? Wat verschrikkelijk dubbel moet dat geweest zijn voor je familie.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Klopt was het ook maar zijn laatste woorden waren "de bruiloft gaat door" als hij dat niet had gezegd was de bruiloft niet door gegaan.

Twee dagen later is hij begraven. Was echt een hele rare dag iets wat zo mooi moest zijn was eigenlijk helemaal niet zo mooi.

Mijn opa had ook speciaal een kostuum gekocht ( hij was nogal van de chique kleding ) En hij zou de ringen komen brengen.

Uiteindelijk stond zijn foto op de tafel met de ringen ervoor en is hij begraven in het kostuum wat hij voor de bruiloft had gekocht.

14. TempusFugit

Ik krijg echt tranen in mijn ogen van je verhaal Saja, erg mooi dat met zijn foto en de ringen :)

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja zo was hij er op zijn manier toch bij! Zijn ook veel foto's van gemaakt voor in het trouw album.

16. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik had enkele jaren geleden een telefoon op het nachtkastje liggen die al maanden leeg was. Sprong zo opeens die telefoon aan midden in de nacht met een melodie. Ik heb de volgende dag de oplader gezocht en gekeken of ik eventueel een wekker of alarm had aan staan....niks. Die dag aan het denken geslagen en kijken of ik een link kon leggen met de datum. Zie ik even later op hyves staan bij een bekende: @in gedachten bij ...... (op de puntjes de naam van het jongetje). Bleek dat de dag te zijn dat het zoontje van mijn inmiddels ex baas was overleden het jaar daarvoor. Het kleine mannetje heeft geen jaar mogen worden :(.

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    De eerste keer dat een entiteit zich liet zien op de manier hoe hij overleden was (opgehangen) was traumatisch. Heb daar echt even last van gehad. Hardhandige aanrakingen vind ik ook naar.

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Niet echt eng wat ik heb meegemaakt, maar wel dat ik het heel bijzonder vind…

Nadat mijn opa was overleden bleven hier continue de lichten in de keuken aangaan, welke aangaan met een draaiknop of door ze aan te raken. Kwam ik 's morgens weer de keuken in, stonden de lichten weer aan. Iedere keer twijfelde ik aan mijzelf, totdat ik op een avond bij het lichtknopje en in de keuken met gigantisch veel plakband een briefje heb gehangen met daarop "licht uit!!", licht uit en naar bed.
    De volgende ochtend lagen de briefjes op de grond en stonden de lichten aan.
    Daarna ging de lamp van de eetkamer aan, het brandalarm midden in de nacht af, de radio midden in de nacht aan, de deurbel ging midden in de nacht….
    Toen heb ik een keer keihard geroepen "… ja opa, nu weet ik wel dat er meer is na de dood!!" en daarna was het over, gewoon echt over!

En met mijn oma die al 30 jaar geleden is overleden.
    Mijn oma was een forse zware vrouw, en op een dag rook ik haar. Waar ik ging, ik rook haar. Omdat het al lang geleden was, duurde het even voor ik de geur kon plaatsen.
    Ik ging toen de deur uit en leek het even niet meer te ruiken, totdat ik een lichte helling op moest en achterom keek…. ik rook haar weer en op dat moment kwam mijn fiets niet vooruit, hoe ik ook trapte…
    Zat ze gewoon bij mij achterop, dat zwaarlijvige mens ;)!

Mijn dochter, die op een dag aan het zoeken is naar haar hondje.
    Ik zeg dat haar hondje daar staat, maar die bedoeld ze niet. Ik zeg dat ze geen ander hondje heeft. Begint ze te gillen en schreeuwt van wel. Ik heb geen idee, dus vraag verder. "ik bedoel dat zachte witte hondje, met krullen!! Pippi!"
    Ik was in shock…. dat was de naam van het zachte witte hondje, van mijn oma. Iets wat mijn dochter van toen net 3 echt niet kon weten.

En dat ze op een dag verteld dat er iemand in haar kamer was, een man. Ik ga erop door en vraag of die man ook een naam had. "jahaa, Jackie!" zei ze. Om vervolgens mijn man wit weg te zien trekken, want zijn opa heette Jack….

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Niet eng, wel bijzonder!

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb eigenlijk geen echt enge dingen meegemaakt. De enige paranormale dingen die ik meemaakte was rondom mijn miskraam (1e kindje) en de dingen die ik in huis hier heb gehad.

- Ik heb de miskraam begraven tussen 3 vlinderstruiken: een grote paarse, middelgrote rose en een kleine witte. De kleine witte leek dood, had nog geen bladeren en de andere twee stonden al volop in het blad.
    - Op de eerste dag van het vruchtbare slijm van mijn nieuwe cyclus kwam een vlinder gedag zeggen, vloog tot vlak voor mijn neus en weer weg. Ik wist dat alles snel goed zou komen, ik werd ook meteen weer zwanger.
    - Toen ik weer zwanger bleek van mijn dochter bleek dat de witte vlinderstruik toch weer volop in het blad zat.
    - Ik weet niet meer wanneer het was... maar ik werd ergens in de nacht wakker van een brandweergeluid. Nu wonen wij in een zandpad en het geluid klonk alsof het onder ons raam was. Ik deed mijn ogen open en ik zag buiten blauw licht door het raam en de gordijnen schijnen. In een bolvorm. Vreemd, want we hebben verduisterende gordijnen. Elke keer dat ik even mijn ogen sloot en weer opende, geloof dat ik het wel 15 keer heb gedaan, veranderde het licht van blauw, naar wit, naar blauw, naar wit enz. Tot het blauwe licht ineens uitdoofde. Voor mij een teken dat de miskraam een jongen zou zijn geweest en dat deze zwangerschap helemaal goed zou komen.

Dus... even iets leuks toegevoegd :)

Over ons huis... de eerste jaren hadden we geluiden van deuren die dicht sloegen en dingen die omvielen. Geluiden vanuit de kelder leek wel. Mijn man heeft het ook gehoord. We hebben iemand laten komen en er zouden geesten hebben gezeten vanuit de oorlog nog. In elk geval is dat nu weg... heel soms lijkt er nog wel een geluid te zijn, maar dat is dan meestal wel tte verklaren vanuit een ander punt.

20. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wat ik écht eng vind is dat ik wist dat ik een MA zou hebben. Niet een miskraam maar echt een echo met daarop mijn dode kindje. Vanaf dat ik zwanger was had ik al het gevoel dat het niet goed zou gaan. De eerste echo was prima,de 2e ook en ik moet zeggen dat ik meer vertrouwen kreeg maar toch telkens het beeld met me meedroeg dat ik een dood kindje op de echo zou zien. En dat is met de 3e echo dus gebeurd. Het gekke is dat als ik opnieuw zwanger zou worden ik denk dat het wel goed zou gaan en ik een tweeling krijg. Nou wie weet ;)

Deel Deze Pagina