Hallo, Onze kleine meid van net 2, bijt sinds een paar weken nagel... We lopen nu de hele tijd te zeggen, handje/vingertje uit je mond, niet bijten... Maar het helpt niet echt.. Iemand hier ervaring met een kleintje die nagelsbijt en misschien tips om het haar af te leren?? BVD
Hoi Imke, Wij hebben daar ook last van gehad. Heb niet echt tips dus lees mee voor een volgende keer. Bij ons is het gewoon over gegaan om geen aandacht er meer aan te besteden. Het waarschuwen van niet bijten hielp bij ons ook echt niet en hoe meer aandacht wij er aan besteden hoe meer zij ging bijten. Dus hebben we het genegeerd en toen heeft ze zich een keer tot bloedens toe gebeten en sindsdien doet ze het niet meer want dat deed best wel pijn.
Hier doet dochter het momenteel ook, vooral eind v.d. middag/ avond.. Ik blijf er momenteel nog steeds wat van zeggen, maar helpen doet het vaak maar even. Lijkt alsof ze het doet wanneer ze moe is/ verveeld.. of e.d. .. wanneer een andere kind misschien zou duimen bijt de mijne nagels... Ze weet wel dat wanneer ze weer groeien er roze glitternagellak op mag.. dus nu vraagt ze ondanks ( ik zie het haar doen, wsl onbewust ) nagelbijten standaard 's avonds of haar nagels al lang genoeg zijn.
Mijn middelste dochter deed dit ook altijd uit verveling/gewoonte. Ik heb toen x-bite (soort vieze nagellak). Ze was er heel snel vanaf en nu nog steeds. Nu weet ik niet vanaf welke leeftijd je deze mag gebruiken. Even vragen in de winkel (drogist).
Is inderdaad ook een goede.. nu kan ze het er nog niet zelf vanaf wassen. Probeer het eerst nog even zo, afleiden/ voor zijn op de momenten die moeilijk voor haar zijn.. ( eind v.d. middag, tv/ vermoeidheid... ) en als dat niet lukt kan ik idd beter om dat vieze spul gaan.
Hier ook een echte nagelbijter, al een hele tijd eigenlijk. Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet, wilde al eens naar de huisarts gaan. Maar weet niet of die hier tips voor heeft. Aanspreken werkt hiet, na een paar seconden zit de nagel weer in zijn mond
Dochter doet/deed t ook.. Heb wel eens tegen dr gezegd dat ze geen nagellak meer krijgt als ze blijft bijten (want ze eet t zo mee op ). Ook dat je nagels moet knippen, niet bijten! Laatste tijd heb ik t haar niet meer zien doen, pas nagels nog moeten knippen (behalve 1 geloof ik..) Dus hopelijk is het vanzelf over gegaan.
denk eraan als je dat vieze nagellakje koopt: Als je kind nog een beetje met z'n handjes eet, niet er op smeren voor het eten . Onze dochter kotste haar eten uit, toen ze haar vingertjes met eten in haar mond stopte.. Echter uiteindelijk had het geen effect. Ze wende er erg snel aan. Ze heeft het uiteindelijk zo'n 1,5 jaar gedaan, van 1,5 tot 3 ofzo. En toen was het ineens over. Ook wel door het gewone nagellak verhaal: Pas nagellak als je nagels lang genoeg zijn...