Foliumzuur of D-vitamon voor mama

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hopeful2014, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopeful2014

    8 okt 2014
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello ladies,

    Sinds gister weet ik dat ik zwanger ben van mijn eerste wondertje:D voor iedereen die ook zwanger is van harte gefeliciteerd. En iedereen die nog zwanger moet worden, hou de moed erin bij ons was het ook niet in 1 x raak! Voor de dames die al zwanger zijn wat nemen jullie; folium zuur? Of de multivitamine voor mama's van D-vitamon?
     
  2. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'gezondheid'.
     
  3. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik neem gewoon de foliumzuur. die andere vitaminen zijn goed, maar foliumzuur is het belangrijkste nu :) ben er voor de zwangerschap mee begonnen en dat blijf ik zo lang gebruiken als aanbevolen :)
     
  4. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jep, aanbevolen wordt om tot de tien weken foliumzuur te slikken. Daarna kun je overgaan op vitaminen voor zwangeren, bijvoorbeeld gravitamon. Hier zit ook foliumzuur in, maar dan een kleinere hoeveelheid.

    En gefeliciteerd!
     
  5. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Hoi, ik gebruik compleet mama met omega 3 visolie van davitamon. Zit ook foliumzuur en allerlei andere dingen in!

    Alleen vind ik wel de pillen groot, en moeilijk in te nemen. Elke dag een klus! Maar ja, voor een goed doel ;)
     
  6. Suprised

    Suprised Actief lid

    25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aan het begin kruidvat eigen merk zwangerschap vitaal gebruik (vitaminen en foliumzuur), daarna overgegaan op davitamon, maar daar werd/word ik heel misselijk van.
     
  7. Suusvw

    Suusvw Actief lid

    13 jun 2014
    163
    0
    0
    Ik heb in het begin van mijn zwangerschap (tot 12 weken) losse foliumzuur tabletjes geslikt en daarna overgestapt op Mama Compleet Davitamon Visolie tabletten.
     
  8. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Hoi,

    Heb ergens gelezen over een onderzoek naar omega-3 (visolie) slikken in de zwangerschap. Vanaf het stoppen met de pil slik ik davitamon compleet mama en als het lukt om zwanger te worden vanaf de 6e maand compleet mama plus visolie. Heb ik tijdens de zwangerschap van ons dochtertje ook gedaan, en ja: ze loopt voor op motoriek en spraak- taalontwikkeling (voor zover je voor kunt lopen maargoed) geen idee of het hierdoor komt hoor;) maar geeft wel een fijn gevoel dat ik dat geslikt heb.

    Verder is gezond leven, genoeg bewegen en genoeg rust natuurlijk nog belangrijker, alles wat je kunt doen voor een goede start voor de kleine :)

    Visolie tijdens zwangerschap bevordert motoriek baby | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
     
  9. hopeful2014

    8 okt 2014
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames! Ik denk dat ik toch ook maar overga op gewoon foliumzuur, zijn die pillen wat kleiner? Want de vitamine pillen van d-vitamon neem ik echt met tegenzin in.
     
  10. Niki2014

    Niki2014 Bekend lid

    21 apr 2014
    656
    163
    43
    De foliumzuur tabletjes van kruidvat zijn vrij klein en goed door te slikken vind ik.

    Inmiddels gebruik ik Vitaal zwanger van Kruidvat, maar die zijn wat groter. Dat is niet altijd even makkelijk
     
  11. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik vond de foliumzuurtabletten ook niet echt klein, maar kreeg ze gelukkig wel doorgeslikt. De gravitamon daarentegen is een ramp, krijg die pillen niet weg waardoor ik ze regelmatig niet inneem. Heb al (bij vriendinnen) vergeleken met andere vitaminetabletten, maar die zijn van hetzelfde formaat. Iemand tips?
     
  12. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik slik de vitamine pillen van solgar. Te verkrijgen in de vitaminstore of internet...zitten geen toegevoegde rotzooi in zoals die in Davitamon e.d. Ze bevallen prima. Maar zijn erg groot dus breek ze altijd in 2.
     

Deel Deze Pagina