parasiet bij kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door sannie306, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    onze kat is al sinds vorige week ziek. hij wilde niet eten en drinken en z'n braaksel rook naar ontlasting. hij deed zichzelf ook niet meer wassen.

dus een week geleden naar de dierenarts geweest, daar konden ze niets vreemds vinden...geen verstopping oid. spuit gehad tegen het overgeven, spuit met antibiotica en een vochtinfuus..pillen mee naar huis tegen t braken, pillenkuur antibiotica ook mee naar huis.

de afgelopen week leek t weer wat beter te gaan, wij opgelucht, gelukkig nix ergs dus, gewoon een virusje.....

nu kwam ik net thuis, en toch weer overgeven, 3 x achter elkaar.....overduidelijk ontlasting.....ik de boel opruimen....zie ik op de grond ineens een dood beestje liggen, was zo'n halve cm lang, rood/rozig en t leek wel een garnaaltje of kreeftje

heb al op internet gezocht, maar kan geen beestje vinden zoals ik dus heb gezien hier op de grond...nou vraag ik me dus af wat t voor beestje was. ik las wel ergens op een site dat je als zwangere beter geen zieke katten kan aanraken......laat ik nou net degene zijn geweest die hem z'n tabletjes heb gegeven de afgelopen week :confused:

vanavond kunnen we bij de dierenarts terecht, gelukkig heb ik t braaksel met wcpapier in een apart zakje gestopt en niet doorgespoeld ofzo, dus ik neem t pakketje maar mee naar de dierenarts......zucht, arme kat :cry:

2. Was het geen teek? Daar kunnen ze ook heel ziek van zijn.
    Ben benieuwd wat het nou uiteindelijk is (geweest)

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

onze kat eet ook alle beestjes die ze tegenkomt, zelfs libelles :confused: daar is ze dan ook erg ziek van geweest afgelopen zomer en na het overgeven knapte ze dan wel gauw op, wie weet heeft je kat een beestje gegeten of doorgeslikt en heeft ie daar erg last van gehad? ik hoop dat het allemaal meevalt vanavond, sterkte ;)

4. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    nee t was geen teek....ik weet ook niet helemaal zeker of t echt in z'n braaksel zat...of dat het toevallig daar op de grond lag, al lijkt me dat dan wel heel toevallig dat zo'n beestje ineens op de grond ligt

ik laat wel weten wat ze vanavond zeggen

5. mymiracle

en? ben je al terug vd dierenarts? hoe is het?

6. Ben ook wel benieuwd ...........

7. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    nou over het beestje kon ze nix zinnigs zeggen :( waarschijnlijk heeft ie t gewoon opgegeten, of t lag toevallig op de grond....ik heb geen idee.

wel was ie weer afgevallen, bloedonderzoek gedaan naar lever en nierfunctie...alles was goed, nu morgen een afspraak maken om een echo te laten maken van z'n buik

wil ondertussen wel weten wat ie heeft :cry:

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Is ie wel ontwormd? (dat waren wij namelijk vergeten)

Goed dat je morgen een echo hebt. Is zijn urine ook al onderzocht of is het een haar?

9. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    is een tijdje terug nog ontwormt, vorige week vlooienpipet gehad...

nee zn urine is nog niet onderzocht, als er nix uit de echo komt vandeweek, zou ze weer verder gaan kijken...

echt zo irri....je ziet gewoon dat ie niet in orde is, maar wat ie heeft?

tis echt zo'n zielig klein hoopje nu, hopelijk is t niet iets ernstigs

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Sterkte er mee. Misschien zijn urine opvangen zodat dat ook onderzocht kan worden.

11. kaykekay

kaykekay Actief lid

6 mei 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    bloed onderzoek daar halen ze ook veel uit. (dat doe ik altijd als eerste als ze niet weten wat het is.)
    ik heb 9 poezen dus weet er wel een beetje van.

en zwanger zijn en een zieke poes weet ik niet maar ik kan wel vertellen dat ik 4 kinderen heb alle 4 gezond geboren en ik ben de gene die hier alles aan de poezen doet en die hebben ook geregeld nestjes.
    katten bakken verschonen deed ik ook zelf tot het eind ik deed alleen een lapje voor mond en neus en waste daarna goed handen.
    groetjes cathy

12. mymiracle

sterkte ermee, ik hoop dat ze er gauw achterkomen wat ie heeft :(

13. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Heeft die niet last van spoelwormen? dat heeft onze kat een keer gehad, gaf ook telkens over en toen zag ik ook beestjes ertussen zitten, toen een extra x wormenkuur gegeven en het werd minder

14. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    nou kat heeft vandaag de echo gehad.....er zijn 2 stukken darm over elkaar geschoven...hij is nu bij de dierenarts en morgen wordt ie geopereerd :cry:

15. Ach gossie, sterkte gewenst, hopen dat hij er snel weer bovenop komt.

16. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ja dat hoop ik ook.....hij is de afgelopen dagen erg verzwakt geraakt...en de operatie is ook best risicovol, omdat ze vooraf niet weten of ze de darmen intact kunnen laten, of dat de boel zodanig beschadigd is, dat dat deel van zn darmen eruit moet

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Sterkte! Laat je weten hoe het gegaan is?

18. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    nou de kat is gelukkig weer thuis sinds vanavond...hij is zaterdag geopereerd, ze hebben 20 cm darm weg moeten halen, dus das behoorlijk risicovol geweest. hij heeft de afgelopen dagen nog aan infuus gelegen en in de couveuse.

gelukkig is hij weer goed gaan eten en poepen, dus vooralsnog doen zn darmen t heel goed....de komende tijd zal nog wel ff spannend zijn of alles goed blijft gaan...maar voor nu ziet t heel goed uit :D

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Houden zo!

20. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Oh gelukkig is je poesie weer thuis. Ik hoop hij snel opknapt, wel heftig allemaal zeg... Sterkte met het herstel.

Deel Deze Pagina