Spanningshoofdpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Boots, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Hoi allemaal!

Ik heb nu al een tijdje last van spanningshoofdpijnen. Ik wordt er helemaal kriegel van.
    Zijn er meer meiden die dit hebben.
    Ik kan er ook zo een paar dagen/weken geen last van hebben en dan ineens is het er weer.

2. Jmr

Jmr Niet meer actief

yep, hier ook eentje.....irritant he? bij mij kan het ook daaaagen duren en dan ineens weer een paar dagen niet....of het gaat over in migraine..
    Het is gewoon niet leuk als je bijna elke dag opstaat met een zeer hoofd. En veel begrip van de buitenwereld is er vaak ook niet, want tja die zien niets aan je.....

sta nu onder behandeling van een osteopaat.....misschien ook iets voor jou?

3. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    ja ik heb er helaas ook last van.
    het komt vanuit me nek.
    heb al fysio gehad. maar het helpt allemaal niet.
    soms is het zo erg dan ik helemaal niks meer kan.
    En dat is mooi kl*te met 2 kinderen.

4. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    Inderdaad herkenbaar helaas!
    Vroeger had ik veel migraine maar dat is minder door medicatie.
    Spanningshoofdpijn komt vanuit mijn nek. Vorige week nog eens bij de Huisarts geweest daarvoor. Fysio heeft bij helaas niet geholpen. Minder spanningen zou helpen lol!
    Als je de gouden tip hebt hoor ik het graag.

5. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Jeetje, wat fijn ( begrijp me niet verkeerd ) dat er zoveel zijn. Ik bedoel niet dat ik het leuk vind dat jullie het ook hebben maar ik vind het erg fijn dat ik ervaringen kan uitwisselen.

@Hellokitty, merk je al verbetering?

@All, ik heb het voornamelijk aan één kant, af en toe ook eens aan de andere kant. Ik merk wel dat als ik iets ontspannends doe zoals zwemmen dat ik de dag erna minder pijn heb, helaas duurt dat maar even :cry:
    Ik heb ook een heel erg irritant krakend geluid steeds in mijn hoofd, herkennen jullie dat ook?

6. sim

sim Niet meer actief

ik heb hier ook heel lang last van gehad, aleve 550 is een hele goede pijnstiller, mag je maar één van per dag en niet langer dan 10 dagen achter elkaar. ik zou eens vragen of je naar een manueel therapeut mag, die heeft mij enorm geholpen hiermee.

sterkte

7. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik herken veel in jullie verhalen!
    Ik was het vorig jaar zo zat om zo vaak hoofdpijn te hebben en van dat gekraak met mijn nek.
    Iemand wees me op de chyropractor (kraker).
    Ik had daar zo mijn twijfels bij maar dacht, niet geschoten is altijd hoofdpijn.
    Bij de kraker werden eerst foto's van nek en rug gemaakt zodat ze konden zien wat er evt aan de hand zou kunnen zijn.
    Helemaal bovenin mijn nek bleek een werveltje niet helemaal goed te zitten.
    Een half jaar lang heb ik behandelingen gehad en de hoofdpijn is weg!

Je moest eens weten hoeveel huilbaby's, migraine en whiplash patienten baat zouden kunnen hebben bij een bezoek aan de kraker.

Misschien het proberen waard?!

8. sim

sim Niet meer actief

een chiropractor is dan wel weer iets anders dan een manueel therapeut, maar inderdaad ben ik door de laatste ook "gekraakt" vaak gaat dan je houding weer beter worden waardoor je pijn verdwijnt. hoe vaak ga je wel niet met hoofdpijn je schouders wat omhoog doen, om het te "verlichten" eigenlijk kom je dan ook in een cirkeltje.

9. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ik weet idd dat een giropracter veel kan doen, mijn beide kids zijn erdoor veranderd van huilbaby's tot tevreden kids.

Wat raden jullie aan? Ostheopathie of giropractie.

10. sim

sim Niet meer actief

ik zou eerst langs een huisarts gaan en die om advies vragen, is toch moeilijk om te zeggen zonder medische achtergrond, en een huisarts kan je dan ook doorverwijzen en die heeft je dan toch even zelf gezien, laat je het nog even weten?

sterkte

11. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ik ga zeker eerst naar de HA maar ik wil graag weten wat jullie zouden doen.
    Mijn achtergrond is zeer stressvol.

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Mijn fysiotherapeut zei een aantal jaar geleden dat hij me kon blijven behandelen, omdat mijn lichaam in een 'stresshouding' stond.
    Ik ben toen naar mensendieck gegaan en heb daar geleerd een goede houding aan te nemen.
    Nooit meer spierspanningshoofdpijn gehad.

Je kunt er dus echt vanaf komen.

Sterkte.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb ook spanninghoofdpijn en het ege niks helpt er tegen de chronische hoofdpijn is nu weg na wat behandelingen bij de osteopaat maar zodra ik maar stressy word of gespannen dan speeld het gelijk op

14. Jmr

Jmr Niet meer actief

@Boots, ben er net 1x geweest dus kan er niet heel veel van zeggen. Maar ken wel mensen die voor altijd van de hoofdpijn afzien door osteopathie....De osteophaat dacht dat we met 3 a 4 behandelingen al een heel eind zouden komen....ben heel benieuwd!

ik heb het trouwens ook voornamelijk aan een kant....

Ben benieuwd wat je huisarts ervan zegt, want vaak hebben ze het niet zo op alternatieve geneeswijzen....weet trouwens niet of een chiropractor dat ook is.....

voor ostheopathie heb je in ieder geval geen verwijzing nodig....

15. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    De HA stond idd niet zo te springen om deze manier bij de kids, gelukkig hebben we ons gevoel gevolgd en dat zal ik deze keer ook zeker weer doen.

Ik maak maandag een afspraak, puur om andere dingen uit te sluiten.

Ik hou jullie op de hoogte!

16. Jmr

Jmr Niet meer actief

ben benieuwd wat je ha zegt maandag.....

zal je ook op de hoogte houden over de vorderingen bij de osteophaat, ben heel benieuwd! Heb er wel een beetje vertrouwen in!

17. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Wat herkenbaar allemaal zeg!
    Ik loop nu voor de 2e x binnen 3mnd bij de fysio
    ben voorlopig weer even vrij an hoofd en nekpijn..
    maar zal wel weer voor korte duur zzijn;)
    Ik hoof maar iets belastends te doen en het is
    weer raak.. op een of andere manier bouw ik in een hele korte tijd zoveel spanningen op..
    Heel vervelend.... en zo sneu voor me meisje;)

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Fysio/manuele therapie werkt hier goed!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ga anders een keer naar de manueel therapeut. Sinds ik daar ben geweest, veel minder last van spanningshoofdpijnen (afkloppen).

20. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Wat doen die precies? Ik wou morgen de giroprater bellen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat een manueel therapeut doet.

Deel Deze Pagina