Ik ben mij aan het oriënteren, en zie echt een aantal verschillende matrasjes van Aerosleep. Iedereen heeft het maar over Aerosleep, maar ik weet niet of het werkelijk een goed en "veilig" merk is. Wij verwachten in December ons kindje, en we willen natuurlijk alleen het veiligste voor onze baby. Ik dacht ik vraag het hier even aan de ervaren mama's. Nu zijn er ook nog diverse soorten? Maar ik kan er niet achterkomen wat het verschil is. Bijvoorbeeld; - Aerosleep Evolution matras - Aerosleep Essential matras En moet ik hierbij ook een of diverse Aerosleep hoeslakens? Of is dat echt onzin? Alvast bedankt!
Ik heb nog geen ervaring met een baby op de aerosleep, maar wel 2 gekocht. (Voor wieg en ledikant) Het schijnt dat het onzin is dat het wiegendood voorkomt. Ik denk idd ook dat, dat zo is. Sommige ouders zeggen 'maar ik heb zelf geprobeerd er door te ademen en merk dat, dat kan'. Dat zal, maar volwassenen ademen natuurlijk veel krachtiger dan een baby. Dus ik neem dat wel met een korreltje zout. Maar waarom dan wel 1 gekocht? : omdat het matras bij de consumentenbond het beste uit de test kwam. Hij blijft goed stevig en is goed wasbaar. Best getest. Ook wel de speciale hoeslakens erbij gekocht, die passen er goed op. En toch denk ik dan ergens; wie weet werkt het een klein beetje..... Wij hebben trouwens de evolution. Weet niet wat het verschil is eigenlijk. Die was als beste gestest en die ander volgens mij nr 2.
Ja zo denk ik er dus ook over! Uiteraard is het als nog niet veilig om je baby zomaar op zn buikje te laten slapen. Maar al is het maar 5% veiliger als het kindje perongeluk op zijn buikje is gedraaid. Wij laten ons kindje de eerste tijd ook lekker bij ons op de kamer slapen. En daarbij wil ik ook nog een babyfoon met camera! Zodat ik hem goed in de gaten houden als hij bijvoorbeeld een middagslaapje doet in het ledikant. Ik heb al een ledikant met matrasje (van IKEA) MAAR aangezien ik veiligheid enorm belangrijk vind, en er een kindje bij mijn ouders in de straat is overleden aan wiegendood vind ik het wel belangrijk dat ons kindje het meest veilige matrasje etc krijgt.
Wiegendood word vaker door andere dingen veroorzaakt dan door het matras. Ik zou niet perse daarvoor een aerosleep kopen. Dat is namelijk vooral een berg reclame waar je voor betaald. Hier zelf een matrasje gekocht van ikea. Was geloof ik 60 of 80 euro. (Alweer 1.5 jaar geleden dus weet niet precies) Deze kwam toen ook goed uit verschillende testen.
De duurdere (evulution) is van gerecycled bamboe gemaakt. Verder precies hetzelfde. Dus waar je jezelf goed bij voelt. Wij hebben voor het ledikant de essential en voor in de wieg een matras wat daar bij hoorde.
Wij hebben er na gekeken maar niet gedaan. Kraamverzorgster vroeg of wij er 1 hadden, omdat ze hem er anders uit moest halen. Had geloof ik te maken met water van de kruik wat er op blijft liggen. En ik had geen zin om dan ook nog hoeslakens en moltons speciaalte moeten aanschaffen. En wiegendood heeft zoveel oorzaken waar ze vaak niet achter komen. Vandaar gekozen voor gewoon matras.
Bij de prenatal vertelde de dame dat de essential iets dunner is en net wat mindere afwerkig. En van de evolution waren er 2 varianten waarvan 1 van bamboe achtig, verkocht ze 1x per jaar zei ze.. Hier ook nog twijfel maar ivm ventilatie en wasbare topper gaat t m denk ik wel worden.
Iedereen moet kiezen waar hij zich fijn bij voelt, maar volgens mij is het onzin dat het wiegendood voorkomt en ook behoorlijk duur. Wij hebben het matrasje van IKEA gekocht, was best getest geloof ik, kostte 40 euro en de hoes kan in de was.
Ik snap nooit de redenatie met wiegendood, wiegendood is onverklaarbaar. Als je kindje is gestikt is het verklaarbaar. Maargoed. Wij hebben hem wel, in de wieg en wagen eerst en nu in zn ledikantje. Een normaal matras met aerosleep topper. Ook aerosleep hoeslakens anders kun je er niet meer door ademen. In het begin zal je kindje zich nog niet omdraaien, maar uiteindelijk wel. Het gaf en geeft mij een fijn gevoel om die er onder te hebben. Kraamhulp hier heeft hem niet weggehaald; dat wou ik niet. Of hij bleef met haar, of hij bleef zonder haar. De beargumentatie over een kruik die lekt is natuurlijk altijd gevaarlijk ook zonder aerosleep, dus investeer in een goede kruik. En het argument dat ze het dan kouders hebben, wat k niet geloof, ze liggen toch niet in hun blote gat. Er zit altijd nog van alles overheen. Het is wat je zelf fijn vind. Ik voel me dr fijn bij. En sommige doet het niks. Volg je gevoel.
Ik vind Aerosleep matrassen geldklopperij. Veel mensen kopen ze want 'stel dat...' en daar maakt de fabrikant dankbaar gebruik van. Ik vond dit wel een leuk artikel erover: http://www.nieuwevader.nl/blog/aerosleep-zin-of-onzin/ Wij hebben zelf een matrasje met een winter- en zomerkant gekocht wat goede recensies had, kostte maar 30 euro op Amazon en is ook prima. Erop hebben we een wasbare topper van Ikea.
Hier een Ikea matras die als beste getetst bij de consumentenbond eruit kwam met een aerosleep topper. Omdat je die eraf kan halen en in de wasmachine kan stoppen mogen er bepaalde ongelukjes zijn en je matras dan nog gewoon schoon is.
Dat je aerosleep hoeslakens nodig hebt omdat je er anders niet doorheen kan ademen is natuurlijk onzin. Heb je wel eens geprobeerd door een hoeslaken te ademen? Die dingen zijn zo dun ook een baby kan dat. En zo'n honingraat structuur is zeker wel kouder dan een gewoon matras. Simpelweg omdat het ventileerd. Neemt niet weg dat ik een aerosleep topper in zowel de wieg als het ledikant heb. In de wieg heb ik wel een hoeslaken erbij gekocht maar achteraf vond ik dat onzin dus nog twee gewone erbij. Het aerosleep matras voegt wat mij betreft niets toe. Ik heb de aerosleep niet gekocht met het idee dat het wiegendood zou kunnen voorkomen, wiegendood heet wiegendood omdat men niet weet wat het veroorzaakt dus een matras of topper kan daar ook geen bescherming tegen bieden. Wat ik wel erg makkelijk vind is dat je 'm op 60 graden in de was kan gooien. Ideaal als je kindje heeft gespuugd of is doorgelekt. Daarnaast vind ik nu in het ledikant die honingraat structuur ideaal met de warmte.
De ikea matras is volgens mij 'beste koop' en niet 'best getest' wel een verschil denk ik. Dus een goede prijs kwaliteitverhouding.. Iedereen heeft andere voorkeuren maar zoveel opties dat het lastig blijft.
Klopt inderdaad. De Ikea vysa vinka komt als 4e uit de test en is beste koop. De aerosleep evolution het beste. De vyssa vinka van Ikea de 9e plek.
Heb een aerosleep aangeschaft puur voor het spugen van een baby. Baby ligt er niet met hun gezicht. Even in de wasmachine en kan weer het bed op. Helaas werd dochter erg koud van de aerosleep waardoor ik hem eraf heb gehaald.
Ik kan toch aanzienlijk slechter door een normaal hoeslaken ademen dan een aerosleep hoeslaken. Getest
Alvast heel erg bedankt voor de vele verschillende reacties! (Meer zijn altijd welkom) Ik lees dat een aantal van jullie alleen een Aerosleep dekmatrasje en (eventueel wat Aerosleep hoeslakens hebben) Ik heb al een IKEA matrasje, maar ik ben sowieso van plan om een nieuwe te kopen. Het verschil qua prijs is redelijk klein (dekmatras is 60 euro, en als ik een nieuw matras zou halen bij IKEA ben ik minimaal 40 euro kwijt, dus samen 100 euro. Voor 95 euro exclusief hoeslakens heb ik er eentje van Aerosleep+dekmatras) wel de Essential) Dus ik denk dat ik dan het beste voor een Aerosleep variant kan gaan nu er korting geldt. (Wel bewaar ik het IKEA matrasje voor als de baby eventueel te koud zou worden, onze baby wordt in de winter geboren)
Wij hebben een normaal matras van de prenatal met een aerosleep topper en aerosleep hoeslakens. Mijn man vond dat toch een fijner idee, terwijl we weten dat het niet bewezen is dat het echt helpt tegen wiegendood. Maar stel dat dit je wel zou overkomen, dat je kindje dood gaat door wiegendood, dan willen wij gewoon niet zoiets hebben van: wat nou als we wel aerosleep hadden? Hadden we het dan kunnen voorkomen? Dus ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen hier in. Van onze kraamzorg mogen er sowieso geen gevulde kruiken in bed als het kindje er ook in ligt. Dus het gevaar van een topper wat volloopt met water is niet van toepassing. Eerst bedje opwarmen met een kruik, kruik er uit, voelen of hij niet gelekt heeft, en kindje in bed. Daarbij vind ik het een héél prettig bijkomend voordeel dat het gelijk dient als een matras beschermer
Ze zijn tegenwoordig meer op de warmtestuwing gebrand dan op het evt draaien van een kindje (dat is beter op te lossen door een slaapzakje aan te doen) Dus goed ventilerend matrasje met katoenen beddengoed, lattenbodem en het kindje niet te warm aankleden. Het laatste wat ik over wiegendood heb gelezen is dat het een combinatie van factoren is en dat er ook een deel gevoeligheid van het kindje zelf is (onderliggende problemen). Alle matrasjes bij grote bedrijven zijn Europees goedgekeurd en daarom zou de 1 niet meer risico mogen geven op wiegendood dan de ander.