vandaag hebben manlief en ik 2u doorgebracht op de badkamer met als resultaat een mooie gipsen buikafdruk! nu ben ik benieuwd hoe andere dames deze verstevigen en beschilderen..... er zijn zoveel mogelijkheden....ik kan niet kiezen haha
Hier origineel gelaten en twee gaatjes erin geprikt, mooi lint er doorheen en toen opgehangen. Bij de laatste tenminste, de andere twee staan in de vitrinekast in de woonkamer, maar een derde paste niet meer Was ooit van plan ze te verfraaien etc, maar is er nooit van gekomen eigenlijk.
Ik heb hem ingelijst in een erg oude spiegellijst en hem bekleed met een stuk vitrage uit de babykamer en hieromheen een stuk stof van het wiegje.
mijn gipsbuik de geschilderde was die van men dochtertje andere van men zoontje , ik heb ze verstevigd met extra gips vanbinnen , afdruk van ons zoontje moet ik nog schuilderen
wat een leuk idee!!! nou dat wil ik ook, heel leuk! kun je zo'n gips"kit" gewoon in de winkel kopen?waar dan? echt heel leuk! en wanneer hebben jullie dat gedaan, dus met hoeveel weken?
Ik heb mijn gipsbuik met 35 weken gemaakt. Bij de hobbywinkel 3 rollen gips gekocht van 10cmx5m en die had ik ook echt wel nodig. Totaal: 10 euro oid. Pot vaseline had ik nog thuis. Eenmaal thuis heb ik de rollen in 3 maten geknipt. En daarna een bak lauw warm water gepakt, neergezet en vriendlief is lekker gaan kliederen. Hij is nu 3 dagen aan het drogen, maar nog steeds wat natte plekken, dus versieren kan ik nog niet. Maar het was echt supergaaf om te doen! Ookal zou het mislukt zijn, voor die prijs hadden we het zo over gedaan. Denk dat we binnen 45 min klaar waren. Als hij echt helemaal droog is gaan we hem denk ik met purschuim opvullen, dan kan hij ook makkelijk opgehangen worden. En daarna met discobal mozaiek beplakken
dit is de mijne ik heb flinke boobies ( cup I nu , normaal H) en heb 6 rollen gips van 10 meter gekocht bij de apotheek 2 rollen samen kosten 3 euro. manlief heeft hem daarna gemaakt. hij is stucadoor dus heeft hem behandelt als stucwerk incl peuk in zn mond haha hij nam t errug serieus!!
superleuk echt! o en bijoux prachtige borsten hoor! en het serieuze straalt er inderdaad vanaf bij je man! hahhaaha lachen die peuk ! bloedserieus..... kruidnootje ook echt heel mooi....nou ik zal eens googlen hoe je dat in hemelsnaam doet zo'n afdruk...zie mezelf al klootviolen met vaseline en gipsrollen (ik heb serieus geen idee wat dat zijn maar goed)...
Vaseline is echt vreselijk spul hoor.... Misschien dat je iets anders kunt gebruiken. Heb ook een gipsbuik gemaakt met zo'n kit die je bij een babyzaak wel kunt kopen. Vaseline was amper van mijn buik af te krijgen, zo vet. Verder, mooie buiken hoor! Vind zelf de buik uitgebarsten al vrij stevig, daar dus niets aan gedaan.
Wij wouden ook een gipsbuik maken, ik zou hem dan eerst nog niet beschilderen maar dit later met hand en voet afdrukken van de baby doen. Helaas is bij ons de gipsbuik nooit gemaakt, we zouden hem gaan maken maar die avond ging ik met weeën naar het ziekenhuis, was toen 37.3 weken, hadden we hem nu maar eerder gemaakt....
Die zijn erg mooi geworden!! Leuk! Stonden jullie de hele tijd of hebben jullie gezeten (of gelegen?) tijdens het gipsen? Ik heb gelezen dat staan het mooiste resultaat geeft maar vrees dat ik dat niet volhoud.
Afgelopen zaterdag hebben wij ook een gipsbuik gemaakt, denk dat we 30a 45 min bezig zijn geweest, valt best mee. We hebben gipsrollen gebruikt en ook vaseline, vaseline krijg je er redelijk makkelijk af als je even wast met afwasmiddel.
Wat gaaf zeg! Dat wil ik ook over zo'n 15 weken! Wat voor gips is dat dan? Ik weet niet echt wat gipsrollen zijn
@ babystew: hier gezeten in een plastic tuinstoel, ging prima. Buik ziet dan natuurlijk iets anders als dat je hem gemaakt had bij staan, maar vonden het zelf het makkelijkste zo.
Heb gestaan bij het maken, geeft inderdaad het mooiste resultaat. Als je dat niet volhoudt zou ik gaan zitten. Liggend is je buik echt anders en denk dat het dan echt minder mooi wordt (borsten gips je ook mee, dat is liggen al helemaal een ander verhaal )
Hier ook een gipsbuik gemaakt,is helaas mislukt omdat ik flauw viel.hier hadden we zo'n setje bij de babydump meegenomen.weet nog steeds niet waarom het mis ging mn bloeddruk en ijzer waren gewoon goed volgens de verloskundige,maar zo'n buik maken durven we niet meer.
Je kunt flauwvallen door de druk bij je borstkast. Doordat het snel droogt, kan er druk op komen te staan. Ik heb zelf gezeten tijdens het gipsen van mijn borsten en pas bij mijn buik ben ik gaan staan. Binnen 15 min was het al hard bij mijn borsten.