De uitzet: 1 of 2 dekbedovertreksetjes voor het ledikantje??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sannie1981, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Gisteren zijn wij op pad geweest voor de baby uitzet spulletjes die we nog niet hadden, waaronder het beddengoed voor in het ledikantje. Nu hebben we gekozen voor een dekentje die dan in een dekbedovertrekset past. Maar nu vroeg ik mij af of ik dan voldoende heb aan 1 overtrekset of dat ik er beter 2 kan nemen ivm wassen??

En ik ben benieuwd of jullie gekozen hebben voor een dekentje wat in een dekbedovertrekset kan of voor een dekentje met lakentje.

Liefs Sannie

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    wij hadden een dekentje met lakentje

En ik zou zowiezo meerdere overtrekjes hebben ivm spugen,doorlekkende luiers enzo :) en idd voor het wassen misschien ook wel erg handig

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja ik zou sowieso 2 nemen. Je kleine kan ook spugen of doorlekken en dan wil je ook 's nachts het dekbedovertrek kunnen verschonen als de boel vies is.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik zou sowieso minstens 2 overtreksetjes hebben, maar liefst meer. Anders ben je er zo door heen als je kindje een keer veel spuugt of diarree heeft ofzo.

Wij hadden een dekentje met een lakentje. We hadden twee dekentjes en een stuk of 4-6 lakentjes. Maar J. slaapt al sinds dat ze een paar maanden oud is alleen in een slaapzak, zonder lakentje en/of dekentje.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Minimaal twee is altijd handig ivm wassen/vuil worden. Ik heb duodeken met lakentjes.

6. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Inmiddels zijn de eerste 2 overtreksetjes besteld via internet. ohhh wat is dat verslavend, het internetshoppen. Vooral als vriendlief niet thuis is. Die kan anders nog wel eens de rem er op zetten, wat ik echt nodig heb,hihi.

liefs Sannie

7. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 is echt ,minimaal hoor. Als ze ziek zijn, overgeven, spugen, tandenluiers, ben je zo 2 setjes verder, het moet toch ook drogen.

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Bij ons werd verteld dat je er 3 minstens moet hebben.
    1 in het bed
    1 in de kast
    1 in de was
    Je weet maar nooit wat de kleine van plan is.
    Heb geloof ik een stuk of 5lakens en twee dekentjes.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben er hier vier in combinatie met 1 helft van de duodeken.
    Maar hij ligt in slaapzak en meestal ligt hij boven de deken. Dus inmiddels zou ik ook wel zonder overtrekjes/deken kunnen, maar heb het idee dat hij het dan koud krijgt.

Toen mn zoontje pasgeboren was (in winter) had ik wel de duodeken met een overtrekje. En aangezien wij geen wasdroger hebben, vond ik het toch wel prettig om 4 overtrekjes voorhanden te hebben.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hahaha, dat wordt alleen maar erger.

Straks als je kindje geboren is en hij is toe aan een nieuwe kledingmaat kun je heerlijk gaan shoppen. En geld voor kleding vliegt er wel uit hoor.

Shoppen voor mezelf is leuk, maar shoppen voor mn zoon vind ik nog veeeeeeeeel leuker.

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat is dan het voordeel van een duodeken tegen over een gewone katoenen dekentje?

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb een laken + dekentje (of alleen een laken in de zomer), geen overtrek.
    Maar wat de anderen ook zeggen: 2 is wel minimaal noodzakelijk, 3 is handiger (en meer is voor de leuk... :))

Deel Deze Pagina