Parasol Maxi Cosi Mura

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mikki77, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een Mura wagen, en heb laatst bij de Prenatal een parasolletje gehaald zodat mijn mannetje niet zo in de zon ligt. Thuisgekomen ontdekte ik dat het parasolletje niet op mijn wagen pastte. Volgens Prenatal is de Mura een van de weinige wagens waar geen universele parasol op past, en moet je persé een Mura-parasol aanschaffen, á 33 euro :(
    Heeft iemand nog een tip voor een goedkopere parasol/clip/systeem dat wel op mijn wagen past?

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ben bang van niet. Het frame van de Mura is ovaal en een universele past alleen op een rond frame, dus hij kan er niet helemaal omheen. De parasol voor de mura bevestig je met een klip en daar klik je de parasol weer op.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Oh, dat wist ik dus niet. Wij hebben ook de Mura en wilden bij de Prenatal zo'n universeel ding kopen. Nou.... dat hoeven we dus niet te doen. Jammer....

4. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Vergeet niet de parasolclip erbij te kopen als je het mura parasolletje koopt...dat zit er nl niet bij en kost ook weer 7,50!

5. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Ja er zit helaas niets anders op dan de originele parasol plus clip er bij te kopen. Jammergenoeg hebben ze m alleen in het zwart, het leek mij zo leuk om een roze te kopen, jammer he!

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    ik heb een universele en maak hem dus vast voor het handvat van de reiswieg, dus wel waar het stof al zit. Dus aan de reiswieg zelf. Blijft prima zitten en is een stuk goedkoper.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hmmm... en past er geen universeel parasolletje op de clip van de Mura dan? :-k

8. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik heb ook een Mura en mijn moeder had voor mij een universeel parasolletje mee genomen ik geef toe het is niet helemaal handig maar je kan hem idd zoals hartewens zegt voor het handvat van de reiswieg vast klemmen en als je hem stevig vast draaid blijft hij ook wel om het ovale gedeelte van de wagen zitten maar dan moet je voorzichtig zijn met verzetten anders springt hij zo weer los.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja, dat vroeg ik me dus ook af... van 2 dingen (clip en universeel ding) 1 maken bijvoorbeeld?

10. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    er past geen universeel parasolletje op de Mura parasolclip.....
    Je KUNT wel een universeel parasolletje bevestigen (zoals busster ook al zei) maar die zit dan wel een beetje gammel vind ik..

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat een afzetters eigenlijk ;)

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Of gewoon een leuke kleurige doek/sjaal (half) over de kap hangen zodat je uk niet in de zon ligt. Ik heb bij onze eerste een paar parasolletjes versleten doordat je constant het ding de andere kant op moet buigen na het nemen van een bocht en dus de zon weer op zijn koppie scheen. Ik vond het persoonlijk erg onhandig. Heb nu, bij nummer 2 een ontzettend leuke kleurige doek die ik gewoon voor de helft over de kap gooi, hij vindt het ook super en speelt er zelfs mee. Het is nog een stuk goedkoper ook trouwens en zoveel makkelijker en praktischer in de praktijk. Helemaal als je een wat grotere hebt die een stukje over de kap ligt en er dus ook niet af waait bij een beetje wind. Voor mij geen parasolletjes meer! En mijn kleurige doek brengt meteen wat kleur bij mijn zwarte wagen! ;)

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Of gewoon een leuke kleurige doek/sjaal (half) over de kap hangen zodat je uk niet in de zon ligt. Ik heb bij onze eerste een paar parasolletjes versleten doordat je constant het ding de andere kant op moet buigen na het nemen van een bocht en dus de zon weer op zijn koppie scheen. Ik vond het persoonlijk erg onhandig. Heb nu, bij nummer 2 een ontzettend leuke kleurige doek die ik gewoon voor de helft over de kap gooi, hij vindt het ook super en speelt er zelfs mee. Het is nog een stuk goedkoper ook trouwens en zoveel makkelijker en praktischer in de praktijk. Helemaal als je een wat grotere hebt die een stukje over de kap ligt en er dus ook niet af waait bij een beetje wind. Voor mij geen parasolletjes meer! En mijn kleurige doek brengt meteen wat kleur bij mijn zwarte wagen! ;)

14. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hmmm...dat is balen. :( Wij hadden met het bestellen van de hele mikmak ook een bijpassende parasol + clip besteld voor de Mura die volgende week geleverd wordt.
    Maar ik zag op de site van Babywalz een parasol van Esprit die perfect past bij onze kinderwagen qua kleur (rood/zwart) én die nog goedkoper is ook, omdat er geen clip bijhoeft.
    Dus toen heb ik de parasol afbesteld omdat ik die van Esprit wilde. #-o Maar na het lezen van deze berichten ben ik dus bang dat het niet gaat passen en heb dus voor niets afbesteld...
    Toch maar weer even bellen dan. Afzetters!

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Daar heb ik ook aan zitten denken... ik denk dat ik maar voor dit 'systeem' ga, want 40 euro (parasol + clip) uitgeven voor zoiets vind ik echt van de zotte. Bedankt voor de tip ;)

16. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ja, snap wat je bedoelt. Vond het ook echt zonde van de parasolletjes die ik destijds wel heb aangeschafd dat ze binnen no time kapot waren op de plek waar je hem steeds ombuigt. Nu woonde ik toen in oost europa waar aanzienlijk meer zon was dan hier tijdens een gemiddelde zomer, maar.... vind die doek ook gewoon veel praktischer ;)
    Succes ermee! :)

17. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Je kan het parasolletje straks ook nog gebruiken hè wanneer je de wandelwageninzet op het onderstel hebt. Ik heb het parasolletje in september gekocht (toen lag onze dochter nog in de reiswieg) en nu gebruik ik 'm weer voor de wandelwagen. Tuurlijk is het duurder dan een universeel parasolletje maarja ziet er toch wel leuker uit dan zo'n doek voor de wagen te spannen ;)

Deel Deze Pagina