Mijn moeder wil graag zelf een hemeltje/klamboe gaan maken. Stof heb ik al gekocht, maar ik ben nu op zoek naar een klamboe ring. Weet iemand waar ik die los kan kopen? Of heeft iemand tips om een hemeltje te maken zonder een ring? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bedoel je zo'n hoge sluier met een puntdakje? Als je dat bedoeld kun je iets van een stevig draad gebruiken wat je rond maakt en erdoor heen rijgt. Dat is in de winkel ook zo gedaan, alleen zit er dan vaak nog een plastic laagje omheen wat je door de stof heen rijgt. Als je zon hemeltje bedoeld die je om een ronde ring rijgt en open is van boven, dan kun je die bij de babywinkels los kopen. Piek op voet noemen we die. Je hebt dan een lange stok op een poot en een losse ring. De ring rijg je door de stof en je klikt de ring op de stok en klaar ben je.
Ik heb een standaard (voor een hemeltje) gekocht bij de babyplanet, ongeveer 20 euro dacht ik. Zelf de stof genaaid, heel lief! Veel goedkoper is het niet, maar wel speciaal!
Mijn moeder heeft 2 hemeltjes voor mij gemaakt. 1 voor de wieg op zo'n standaard, en 1 voor boven het bedje met een klamboe. We hebben gewoon bij IKEA een klamboe gekocht. De goedkoopste was een tientje geloof ik. Daarmee hadden we gelijk het patroon EN de hoepel..... Succes!
Ik heb ook een klamboe gekocht, het bovenste puntje was al heel mooi van fluweelachtige stof dus die heb ik er maar aangelaten. Het vliegengordijn heb ik eraf geknipt en daaronder een hemeltje gemaakt van stof. Appeltje eitje en stond erg lief, ik was er erg blij mee. Ook leuke reacties op gehad. http://www.zwangerschapspagina.nl/members/12380-albums2893-picture14232.jpg fotootje is hier erg klein, in m'n fotoalbum is hij duidelijker. Met m'n eerste zoons had ik zo'n standaard, dat was ook erg makkelijk om zelf te maken. Zoompje erin, aan de ring rijgen en voila.
Mijn schoonmoeder heeft voor ons ook een klamboe gemaakt. We hebben een standaart klamboe gekocht bij de leen bakker voor 15 euro.
Ik heb een 'ouderwets'' recht hemeltje gemaakt, van een aluminium buis. Die gebogen aan het eind en met de lange kant aan het wiegje gemaakt en de stof hieroverheen. Het zit dan dus niet rond bovenin, maar hangt aan twee kanten recht naar beneden, zo ziet het eruit: Bekijk bijlage 38084
Ik heb een piekstok bij de babydump gekocht. Ze hebben twee modellen. Piekstokken | Bedtextiel | Baby-Dump Mijn moeder was ook van plan zelf een hemeltje te maken, maar heb een leuke website gevonden waar betaalbare hemeltjes te koop zijn. www.dromenlandtextiel.nl
bij mij zit er een soort stok aan de wieg, in een hoek. daaraan zit het hemeltje, zie foto (is een hele oude foto, had zo gauw geen andere.... dit is mijn moeder in de wieg!) Ik heb het wat simpeler gedaan, gewoon de bovenkant dubbel gestikt en om de balk heengeschoven.
Bedankt voor alle goede tips! Ga het even met m'n moeder bespreken, die weet dan wel wat het handigste is! Dank jullie wel.