bekleding wieg??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door beby2, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    Ik ben aan het kijken voor een wieg voor onze nieuwe baby.
    Hebben jullie een bekleding in jullie wieg? Ik zie op internet nl ook dat dat niet mag, maar in de winkels staan compleet aangeklede wiegen. Waar hebben jullie voor gekozen?

Mijn vorige wieg was een ouderwetse, een heel brede bak, maar helaas is die door een tante weggegooid dus we zijn aan het kijken voor een andere en dat wordt een smaller model dus dan is het een ander verhaal natuurlijk met die bekleding.
    ;)iemand een id?

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    een beklede wieg mag wel, maar stootkussens niet, die zijn gewatteerd en daar kan je niet door ademhalen. Een stofje wat aan de binnenkant van een (bijvoorbeeld) rieten wieg kan naar mijn weten geen kwaad.

3. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Is een bekleding noodzakelijk? Wij zaten zelf te denken aan een wiegje voor in de huiskamer, maar als je dat dan ook nog moet bekleden wordt het een duur "wiegje voor erbij". Moet er beslist bekleding in om de "gaten tussen de spijlen" op te vullen? Sorry beby2 dat ik even in je topic kom te onderbreken! Was gewoon nieuwsgierig! ;)[​IMG]

4. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    nou als ze echt nog heel klein zijn is het fijn dat ze een beschermd klein "hokje" hebben om in te liggen. Het heeft natuurlijk zo'n tijd in de baarmoeder lekker opgesloten en beschut gezeten en als het dan ineens zo open is vinden ze vaak niet lekker (teveel prikkels).

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De wieg mag gewoon bekleed zijn. Als het maar allemaal katoen is. Er is meestal een hele hoop over te doen maar dat gaat meestal meer over het moment dat ze zich gaan op trekken of omrollen omdat dan het gevaar bestaat dat ze met hun gezicht in de bekleding gaan liggen. Maar de tijd dat ze in het wiegje liggen dan draaien ze zich nog niet om. Geen probleem dus.

@Anneke82, Je hoeft er geen bekleding in te doen hoor. Er zijn genoeg wiegjes waar geen bekleding in zit. Je maakt dan het wiegje gewoon net zo op als je ledikantje. Heb je precies hetzelfde maar dan in het klein.

6. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    de wieg die ik op t oog heb is best groot en het is wel de bedoeling dat de baby daar lang in kan liggen. Dus rollen kan dan wel

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Groot of klein maakt niet uit. Over het algemeen ligt een kindje tot +/- 6 maanden in een wiegje. Dat is meestal het moment dat ze zich gaan omrollen of tijgeren ed op dat moment moeten ze het wiegje sowieso uit omdat het gevaar dan te groot word dat ze eruit vallen. Dat is ook het moment dat het ledikantje en de box op de laagste stand gaan.

Deel Deze Pagina