Onpraktische kleertjes voor kleine baby's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lyt, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    In de topics die gaan over de babyuitzet etc zie ik regelmatig kleertjes voorbij komen die voor een kleine baby echt niet fijn zijn en voor de ouders onhandig met het aan- en uitkleden.

Bijvoorbeeld: (stugge) jurkjes, bolero's, spijkerbroekjes, schoentjes ed.

Het zijn baby's, geen half volwassenen.
    Hoe denken jullie hier over?

Misschien hebben jullie nog meer tips ivm kleertjes voor de eerste paar maanden wat wel en wat juist niet aan te schaffen.

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn ervaring is dat ook de onpraktisch uitziende kleding vaak wel heel comfortabel zijn voor de baby. Dl had al in de 1e week een skinny jeans aan maar die rekte gewoon mee en was dus heel comfortabel. Enige wat niet zo heel handig is zijn capuchons zolang een baby nog ligt. Tenzij het om een jasje gaat waarbij deze toch om het hoofdje zit. Verder vind ik bolero wel handig. Vooral bij weer waarbij het soms wel fijn is om armen te hebben maar s middags weer te warm is. Zou ook niet weten waarom het niet comfortabel is.
    Maar de meningen zijn ook verdeeld. Ik vind spijkerbroeken etc helemaal geweldig (ook voor New born) maar sommigen houden alleen van de zachte kleertjes voor een baby. Ook persoonlijk wat je smaak dus is :).
    O en wat me niet handig leek zijn van die boxpakjes, dl heeft ze niet aangehad 1 omdat ik het oerlelijk vind en 2. Omdat dl in verhouding een lang bovenlijf heeft dus zat het voor geen meter.

3. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    #3 sierra, 16 jun 2015
    Laatst bewerkt: 16 jun 2015
    Die kleine kleertjes zijn echt super schattig maar denk zelf ook dat het niet altijd even comfortabel is voor die kleintjes.

Ik heb zelf voornamelijk boxpakjes gekocht en joggingsbroekjes pyjamabroekjes en natuurlijk wel rompertjes en een aantal t-shirts.

Maar wil hem echt nog niks van spijkerstof of stugge stoffen aantrekken. Hij moet er gewoon lekker in kunnen slapen.

Edit: lees net de reactie van mamaLe, wat je zegt valt ook wat voor te zeggen. Bij een meisje is een bolero wel handig, zeker met die oh zo fijne temperatuur verschillen hier op 1 dag.

Wat je ook zegt smaken verschillen gelukkig😉

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    mijn beide dochters hebben de eerste weken alleen maar jurkjes met een legging aangehad :)
    mijn oudste dochter begon met 3 jaar pas broeken te dragen daarvoor nooit een broek aangehad,

onze jongste dochter had met een maand of 7 broekjes aan

mijn zoon heeft ook spijkerbroekjes gedragen maar dan meer van binnen helemaal jogging stof en van buiten lijkt het een spijkerbroek maar was het dus helemaal niet,

dit soort jurkjes bedoel ik :) heb nooit de indruk gehad dat ze het vervelend vonden :)

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Die van mij heeft alles aan :) ik heb nog nooit van haar gemerkt dat ze iets niet lekker vind zitten. Nu ook met kruipen gaan jurkjes prima.

6. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Zo'n jurkje zoals hippo laat zien vind ik hartstikke leuk.
    Maar er zijn ook van die jurkjes van kant of andere stugge irriterende stoffen. Dat lijkt me niet lekker zitten en ik vind zulke dingen ook niet leuk staan bij een newborn. Veel te volwassen.
    Net als blousjes enzo.
    Mijn kindje draagt vooral joggingbroeken en shirtjes.
    Die boxpakjes vind ik ook schattig staan maar daar heeft ze te lange beentjes voor.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb ook spijkerbroekjes, maar er wel op gelet dat het geen stugge waren maar lekker soepele. Daarnaast ook wel wat 'makkelijke' kleding voor als hij heel erg klein is. Daarnaast vind ik het eigenlijk wel leuk als het een 'halve' volwassenen is. van die stoere kleren staan zo schattig en dan is het al echt een dametje of mannetje. in mijn optiek hoeft het niet altijd maar een blousje met spijkerbroek is wel een keer een leuke afwisseling van de standaard babypakjes.

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

T krijgt alleen maar zachte kleertjes aan

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Voor heel in ' begin vind ik jurkjes en jasjes onpraktisch..
    Toen gebruikte ik vooral broekjes, bloesjes, boxpakjes
    Ipv een jasje een wikkeldeken
    Jeansbroekjes zijn net wel handig, als ze goed meerekken tenminste.. Ik heb van die leggings met jeansstof uit de Zeeman, zitten heel fijn!

Vanaf 3 maand ben ik wel jurkjes beginnen aandoen, dan oogt het ook mooier vind ik.

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wat ik zeer onhandig vind, is van die speel pakjes die uit 1 deel stof bestaan.. Wie dat heeft ontworpen heeft zeker nog nooit een poepbroek bij een baby gehad ;)
    Want hoe trek je dat uit als je kleine boef het tijd vond om buiten de luier te lekken?
    Het is dat ik dat heb gekregen, dus als die op visite zijn trek ik dat wel eens aan... maar t ligt eigenlijk in de luiertas als reserve ;) (bij het uitpakken van dat pakje, was blijkbaar goed te zien dat ik het onpraktisch vond :p kreeg daarna de vraag wat ik praktisch vond)

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik wilde hetzelfde zeggen als hierboven, die pakjes uit één stuk... Sommige pakjes hebben dan nog knoopjes bij de benen maar zelfs dan vond ik het bij mijn neefje heel ingewikkeld om een luier te verschonen. Een broekje kun je uitdoen en even aan de kant leggen. Bij zo'n pakje moeten de benen eruit en de billen vrij en dan zit je met zo'n lap stof die nog aan de rest van het pakje vastzit, waar laat je dat dan?

Als pyjama lijken ze me ideaal, zeker als er voetjes aan zitten voor in de winter, kruipt het 's nachts niet omhoog waardoor ze niet met koude voetjes liggen. Maar doe mij overdag maar gewoon losse broekjes...

12. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Grappig die verschillen. Ik vond bij de eerste boxpakjes echt heerlijk! Geen opgekropen t shirtjes ed. Ik was al heel snel klaar met die constant naar beneden trekken. Nooit last gehad met verschonen, gewoon omhoog doen en je hebt prima de ruimte om te verschonen. Als ze zo klein zijn had ik geen last dat ze naast de luier lekte. Misschien een enkele keer maar dan trek je het zo uit.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier heeft ons zoontje vrij snel al spijkerbroekjes aangekregen, ik vind het mooi en het zit prima.
    Hij draagt ook zeker wel eens zachte broekjes als we een hele dag thuis blijven.

Ik vind alleen een vestjes met capuchon onhandig en die heeft hij dan ook niet. Die boxpakjes vind ik ook helemaal niks, met verschonen zit je inderdaad dat ding onder de rug van de baby te proppen, dat is echt niks ;)

14. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    onhandig:

- capunchon (behalve als het voor naar buiten is, dan lekker warm aan het hoofd)
    - te gevoerde kleding (moeite met armpjes er doorheen krijgen)
    - boxpakjes (gaan uit van een bepaalde lichaamsverhouding, dochterlief had nogal lange benen, waardoor boxpakjes niet zo goed pasten)
    - kleding uit een stuk zonder drukknopjes (anders baby helemaal uitkleden voordat je een luier kan verschonen)

overigens, jeans (maar dan wel de stretch) is wel superfijn en stoer hoor! Bij ons was het wel een meid, dus weet niet hoe stug het bij jongetjes is.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn ervaring is dat onpraktisch heel erg afhankelijk is van het moment van de dag dat je iets aantrekt.

Als je 's middags rustig de tijd hebt om iets aan te trekken, kun je best iets pakken met veel friemelwerk, kleine knoopjes en iets wat je over het hoofd aantrekt, daar kom je dan wel uit.

Maar om 3 uur 's nachts heb je echt wel wat anders aan je hoofd en ben je ook een stuk minder helder, daarom hadden wij voor de midden-in-de-nacht verkleedpartijen overslagrompertjes en overslagtruitjes. Het overslagjurkje van Hippo is daar ook prima voor.

Verder paste onze oudste zoon ook de kledingstukken uit één stuk met voetjes niet, vanwege verkeerde verhoudingen, maar onze jongste had dit probleem niet en hem stond het juist ontzettend schattig. Die kun je dus beter pas kopen als de kleine er is en je de verhoudingen kent.

Tenslotte, gewoon je gezond verstand gebruiken, alles waar je van twijfelt of je er zelf lekker in zou slapen, zou ik met mate aanschaffen.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind die spijkerstof juist vreselijk. Vrij stug en dl vindt het ook minder fijn. Boxpakje vond ik de eerste maanden heel fijn (ik had die van Prenatal kleine vriendjes) omdat ik dan geen sokken aan hoefde te doen die steeds afgleden. Met verschonen trok ik het onderste deel van pakje schuin omhoog zodat het naast de baby kwam te liggen en niet er onder.

Kleding met sluiting op de rug vind ik vervelend. Nu gaat het wel omdat ze kan zitten maar met zo'n heel kleintje alleen maar extra gehannes.

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Pakjes met de voetjes er al in zitten snel niet goed als je kindje lange benen heeft(of korte) hiernaast stugge broeken zoals spijkerbroekjes en voor newborns vind ik truitjes en jasjes/vestje met mutsen onhandig, ze liggen dan met die muts in hun nek in bed. Ik vond het niks voor mijn dochter en ze lag gewoon merkbaar minder lekker met zo'n muts in haar nek. Hiernaast ook jurken met wat grotere rokken....tenminste in bed en in de kinderwagen niet handig, ligt allemaal opgepropt om en onder de baby.

18. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb allemaal kleertjes gehad. Ook een paar 'minder leuke' boxpakjes. Echt ik zweer nu bij die boxpakjes en baal als ze in de was zitten.
    Die andere kleertjes met stugge niet rekbare stofjes brrr.
    Mijn baby gaat echt huilen als ik die armpjes daar doorheen moet wurmen. Ik vind dat zielig.
    Nu gaat comfort voor mij boven de luxe en hippe kleding hoor.
    Baby is en blijft toch wel schattig :)

19. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Boxpakjes vond ik ideaal als pyjama! Mijn dochter heeft ook lange benen.. en moest hierdoor altijd maat groter kopen.. vond dat voor overdag geen gezicht maar als pyjama ideaal!

Helaas zit mijn dochter al vanaf 3 mnd in een spreidbroek.. hierdoor zijn rokjes en spijkerbroekjes echt niet handig.. Dus het hangt ook wel beetje van de situatie af!

Ik zweer bij de leggings van de hema.. ;) maar dat komt dus ook door de spreidbroek! Shirtjes haal ik overal en nergens vandaan.. :) maar ik hou van de slim fit shirtjes van name it.. zitten geweldig en blijven erg mooi! op w w w . ik en mijn kind . nl kun je ze ook nog voor een mooie prijs krijgen!

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    hier alleen maar zacht comfortabele kleding voor hele kleine baby's waar ze lekker in kunnen slapen.
    Boxpakjes vind ik wel fijn als pyjama ook met een dochter met hele lange benen, maar weer niet met een zoon met een heel breed bovenlijf.

Deel Deze Pagina