ik wil een opleiding doen

Discussion in 'De lounge' started by ladygaga, Apr 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

ik wil heel graag een opleiding doen al een paar jaar ben ik gek op nagels lakken enzo en laat zo af en toe als het geld er voor is wel eens nagels bij me zetten ik vind dat zo geweldig.

ik zit nu dus te denken om een nagel opleiding te gaan doen alleen welke daar kom ik niet helemaal uit.

ik zoek meiden die mischien ook een nagel opleiding hebben gedaan.
    welke ? hoeduur? enz

groetjes gaga

2. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Hier een nagelstyliste :D

Ik persoonlijk zou het niet meer doen als je er echt centen mee wil verdienen. Door de crisis is het erg stil hier. Als er eens iemand belt vinden ze het vaak te duur. Maar ik ga niet voor een habbekrats zitten ploeteren want dat is het best wel. Nieuwe setjes zetten is leuk... maar 90% van de gevallen zijn het nabehandelingen en dat is eigenlijk minder leuk (eerst afvijlen... doe ik welliswaar electrisch maar toch)

Op het moment zijn er zo veel nagelstylistes dat je bijna al te duur bent als je 30,- of zo vraagt voor een nieuwe set. En met 30 euro voor een nieuwe set houd je maar 10,- per uur voor jezelf over zo ongeveer. Dan heb ik het nog niet over een nabehandeling wat goedkoper is... maar waar je langer mee bezig bent.

Goed... als je nu nog graag wilt :D haha...
    Dan zou ik inderdaad goed kijken wáár je je opleiding doet. Dat er zéker voldoende lesdagen zijn en zeker voldoende theorie.
    Kies aub niet voor NTI of zoiets dergelijks. Het is een praktijk vak wat je alleen maar goed leert als er een docent meekijkt tijdens het oeffenen.

Het is voor mij 5 jaar geleden dat ik een opleiding heb gevolgd dus is ben er niet meer zo in thuis.
    Kies je voor een docent aangesloten bij een merk dan hebben die docenten zelf vaak ook een gedegen opleiding gehad. Je kunt daarna alsnog kijken welk merk je fijn vind... Magnetic, Florence, Ez-flow, Pronails, Hollywoodnails.... zo maar even een greep uit wat namen.

Nou, heel veel succes en als je vragen hebt, pb me maar ;)

3. miranke

miranke Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,330
    0
    0
    Hier ook iemand die een nagelstyliste opleiding heeft gevolgd. Superleuk om te leren en superleuk om te doen. Maarrrrr..... brood valt er niet mee te verdienen! Ik heb gewoon een baan ernaast en de nagels is voor mij een hobby. Anders is het gewoon niet te doen!

Ik zelf heb de opleiding bij magnetic gevolgd. Was ongeveer 1250 euro kwijt (manicure, tips zetten en gel, acryl niet gedaan in verband met zwangerschap). Supergoede cursus. Raad ik je aan. Vergeet niet dat je ook veel investeringen moet doen (je gelletjes, vijlen en noem maar op). Al met al hartstikke leuk, maar voor mij niet lonend.

Succes!!!

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Inderdaad! Ik werk er ook nog 20 uur per week naast ;) Het is een leuk centje voor erbij zeg maar. Nouja... was... ik ben na mijn zwschapsverlof veel vaste klanten kwijtgeraakt. Degene die terug kwamen zijn/waren of zwanger of kochten een huis waardoor ook deze zijn vertrokken. Ik heb nog wel een paar klantjes. Maar het is lang geleden dat er nieuwe bij kwamen.

Het is wel leuk en gezellig (meestal gezellig... ik heb/had echt niet allemaal leuke klanten)

Ik had een flutcursus en daarmee ook zo'n 1200,- door de toilet gespoeld eigenlijk. Daarna bij Pepijn Borrél (voor de kenners onder ons) een perfectie training van 6 dagen gedaan (super maar streng!).
    De aanschaf van alle spullen... wow! Gelukkig is er 2 x per jaar een beurs... Lang leve de Magnetic stand! En ooh... de glitters van Hollywood! Mijn frees is na 3 jaar echt aan vervanging toe...

Gel is in aanschaf ook duurder als acryl. Nailart is ook erg leuk maar helaas... weinig animo ervoor hier (ook een dure cursus voor gevolgd)

5. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    Ook hier een nagelstyliste

Ik heb m'n opleiding in belgie gevolgd .. bij nails4you , kostenplaatje
    1200 euro voor de lessen en een pakketje gel en een lamp
    heb eigenlijk vrij snel naar eerste aankoop pakketje nieuwe gel moeten kopen waardoor ik op het einde van m'n opleiding toch als snel aan 1500 euro kosten kwam

ik werk ook gewoon 20 uur partime en doe ernaast nog nagels
    maar zoals gezegd is het niet de goede moment
    door de crisis zijn er veel mensen die gelnagels uit hun budget hebben moeten schrappen
    al had ik geluk al een volledige klantenbasis te hebben en die zijn blijven komen

ik doe ook airbrush (toestel koste me in totaal 400 euro) en heel veel nailart
    er komt heel veel bij kijken en het is een hele dure hobby
    gelukkig doe ik het nog steeds met veel plezier maar voor het geld dat je overhoud moet je het niet doen!

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    En heel veel concurrentie!
    Ik zou echt voor iets anders gaan..

7. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ga ik ook wil het eigenlijk al heel lang maar heb besloten om verlopig even mee te wachten tot ik weet wat ik nog meer leuk vind.
    Blijf verlopig nog maar even schoonmaakster postbezorgster en speeltuin toezicht houdster

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Offtopic, ladygaga misschien moet je eens een beroepskeuze test gaan doen? Wellicht komt daar uit wat je leuk vind.
    Google er even op en je vind er genoeg die gratis zijn. Pin je niet vast aan een test, maar doe er meerdere...

Share This Page