Pardon?wat zegt u?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Degoe1982, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat vind ik ook wel hilarisch ja!!

De opmerkingen die ik krijg zijn van vreemden niet van vriendinnen of familie. Die hebben alleen nog maar leuke dingen gezegd.

2. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    ow genoeg:
    was het wel gepland?
    ben je er wel blij mee dan?
    Je dijt al lekker uit
    nou, heel veel succes dan. (na de vraag, hey ben je zwanger?)
    zijn het er zeker weten geen 2?
    goh, ik herkende je niet eens meer. Je bent dikker geworden!
    wat zielig je moet nog heel veel weken wachten!
    nou hopen dat het een meisje is....(why? ik hou ook van jongetjes hoor)

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hahaha ja mensen kunnen er wat van..

IK ben vooral aangekomen op mn buik en borsten dus ook vaak "zo je groeit wel goed he" (vooral uberdunne leidinggevende vind dat, en dan met de opmerking "ik had alleen een klein buikje, ver zag je niets." Nee maar ik eet meer dan een selderijstengel op een dag.)
    ook populair "je bent wel blij met een jongen na twee meiden he"
    "jij liever dan ik" (3 kids onder de 4 straks)
    "waar ga je ze laten" (we wonen in een klein huisje in het centrum van Haarlem en meiden slapen al samen, maar geen zin om zolder te verbouwen omdat het huis te koop staat)
    "je hoeft zeker niet zo lang meer?" (met andere woorden, zoo jij bent dik)

Grappig is dat mannen zeggen dat je mooi zwanger bent, er goed uit ziet etc maar vrouwen, wat een jaloerse wijven zijn het meestal als je zwanger bent..

4. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen mijn buikje net begon te groeien en dus zichtbaar werd en ik trots een foto op facebook had gezet reageerde iemand: Ja maar jij hebt toch al een buik van jezelf.
    Uhm,pardon? Dat zeg je toch niet?!?!?!

En mensen die weten dat we al 3 mooie dochtertjes hebben en nu overduidelijk zien dat ik zwanger ben dan de opmerking gaan maken: Zo zo,gaan jullie door voor een zoon? Dit is toch een zoontje? Want ik zie het aan je buik!
    Nee hoor,in die zogenaamde jongensbuik die jij ziet zit een MEISJE!
    Yup,nog een mooie dochter.
    Weinig mensen weten dat wij een zoontje verloren zijn,dus dan is soms die opmerking wel heel pijnlijk.
    We zijn allang super blij dat we een gezond kindje krijgen!!!
    Maar ook mensen die wel weten dat we een zoontje verloren zijn die dan zeggen: Ah je gaat het opnieuw proberen om een jongetje te krijgen?
    AUw...... Das een trap op mijn ziel....

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Een collega heeft zelfs durven vragen VAN WIE ik zwanger was (hij weet dat ik iig samenwoon).

Een andere collega waar ik veel mee samenwerk kwam idd ook met de vraag of het geplanned was. Maar hij vroeg het zo voorzichtig dat ik het eigenlijk niet erg vond :) hij had het gewoon niet verwacht dat ik dat zou willen

Bij jou je leidinggevende, bij mij is dit precies mijn moeder!!!! Allebei zijn we even lang, alleen zij woog 68 kilo voor dr zwangerschap en ik 98.... (ultradun vs íets te zwaar). Ik krijg steeds van dr te horen dat het niet normaal is hoe dik mijn buik is!!! Dit terwijl hij echt normaal is (kan mooi vergelijken hier in div topics).

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je borsten groeien ook goed mee hé!

En de meest irritante vraag...
    Ga je borstvoeding geven?

Waarom zouden mensen dat willen weten :(
    En als je dan ja zegt dan krijg je ongevraagd advies.
    Zeg je nee dan krijg je een preek.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja, als je zwanger bent word je gewoon openbaar bezit en denkt iedereen een mening te mogen hebben over wat jij wel of niet met je lichaam doet. Heel raar. Het zou niet eens in mij opkomen.

8. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Collega van mij:
    Jij bent echt een typische zwangere. (en dan dus met een negatieve klank).

Ehm wat is dat dan? Kan ik er wat aan doen dat ik geen probleemloze zwangerschap heb, met allerlei klachten...

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    3 kinderen in 3 jaar. Buurman zegt tegen manlief: zo jij verslijt em ook niet met piesen!
    ( alle zwangerschappen via ICSI tot stand gekomen)
    vriend noemde me liefkozend dikke das. Absoluut niet met nare bedoeling. Maar iemand hoorde dat en dacht dat ie dat voortaan ook wel tegen me kon zeggen. Toch maar even duidelijk gemaakt dat zo'n opmerking voorbehouden was aan 1 persoon :)

10. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Nou ik vraag het me soms ook af hoor, waar mensen het uberhaupt vandaan halen?

Ik stond bij het koffie apparaat op het werk toen mijn vrouwelijke collega langs liep en zei, zooo je begint het wel al te zien he en ze tikt zo op mijn buik, vervolgens zegt ze : MAAR DAT IS OOK WEL WAT ANDERS HE WANT ALS JE 3 MAANDEN BENT ZIE JE DAT NOG NIET ZO. en ze pakt zo met haar vingers een ''vetrolletje'' vast op mijn buik........ik was compleet in shock en wist niet wat ik moest zeggen. Hoe durf je he?!

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #31 NathalieD, 18 mei 2015
    Laatst bewerkt: 18 mei 2015
    We zitten met de schoonfamilie aan de keukentafel. Iedereen heeft ons gefeliciteerd met de zwangerschap behalve zwager en zijn vriendin. Toen ik er wat van zei liepen ze zo zonder wat te zeggen van tafel en naar buiten?! We weten nog steeds niet wat het probleem is.

12. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien hebben ze zelf een kinderwens en wil het niet lukken of hebben ze een kindje verloren?

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nee geen van beide. Maar die vriendin is vanaf het begin altijd al ongeïnteresseerd geweest in veel dingen.

14. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan kan ik me voorstellen dat het lomp overkomt ja...

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Oh ja die is ook leuk. Dat had ik ook met mijn zwangerschap. Een vrouw hier uit de wijk wist HEEL ZEKER dat ik een meisje zou krijgen, want dat kon ze zien aan de stand van mijn buik. En ze had het nog nooit fout gehad, alsof de pararenormaal ( ja zo zei ze dat :p)
    was ofzoiets
    Toen ik bevallen was, van een zoon, zag ik d'r weer en toen ze zag dat het een jongen was. "ohh zie je wel, kwist het" en liep weg....;)

Ik heb maar niets gezegt, mevrouw pararenormaal :D

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    ik vond de "is het gepland?" wel grappig.. maakt blijkbaar niet uit of je 17 bent of 27.. ik ben dus 27 en toch leek het blijkbaar niet gepland? :p
    welke reacties ik minder vond waren de reacties op het geslacht. We hebben tot nu toe allemaal jongens in de familie en deze kleine wordt wederom een jongen.. er kwamen toen reacties al: "kunnen jullie geen meisjes maken?" en "ach de volgende wordt dan vast een meisje."
    Kreeg een beetje een 'hij is nog niet geboren en doet het nu al verkeerd'-gevoel..

17. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113

Ik zou denk ik op ten duur zoiets zeggen als "Een echte man maakt nu eenmaal jongens.." ;):D

18. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Dat had ik toen moeten weten!! :D:D Die had ik geweldig gevonden om even op tafel te gooien, vooral omdat de opmerking kwam van de moeder van mijn man :p

19. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    schoonzus zei, ik ga je nog niet feliciteren want er kan van alles nog mis gaan.

De felicitatie heb ik nog altijd niet gehad.

20. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    'Zeg eens quack....' :(
    Of:
    'Ik zag je laatst lopen, lekker charmant'
    Oh enne, de opa van m'n partner toen we t gingen vertellen:
    'Oja? Vd melkboer zeker?'