Dit hadden we echtniet aan zien komen....wij dachten altijd dat jullie nooit kinderen wilde.....(deze opmerking, helemaal prima maar dan....) was het een ongelukje? grrrr
Owja, deze heb ik nu ook al vaak gehoord. Wij hebben het namelijk gewoon al verteld. En als je zoiets te horen krijgt is het net alsof ze zeggen; je mag er nog niet blij mee zijn. :x Lekker belangrijk, sommige mensen weten echt niet wat ze zeggen....sommige opmerkingen hier zijn toch echt ketsend te noemen. Ik hoop niet dat ik veel van dat soort dingen mee ga maken zoals hier vermeld
Ik hoorde van mijn collega dat degene waarmee ik niet door 1 deur kan had gezegd 'oh dat verklaard haar gedrag vd laatste tijd'. Felicitatie ho maar. En ik heb me niet anders gedragen dan amders. Heel flauw en onnodig om te zeggen dus. Sommige mensen gunnen een ander geen geluk
Ik was laatst bij de kapper en toen zei ze heb je er twee wijzend op mijn buik. Even later zei ze hoelang nog eigenlijk wat je bent helemaal uitgedijt wijzend op mijn heupen.
Wat een nare reacties zeg. Ik heb gelukkig nog nooit nare reacties op mijn buik gehad, alleen positieve. Wel vaak de vraag gehad of het gepland was en dat mensen aan mijn buik wilden voelen. Niemand komt zonder mijn toestemming aan mijn buik!
Ik heb er sowieso aan hekel aan om aangeraakt te worden. Vooral als ik het niet zie aankomen. bij de vrienden uitgelegd dat het net zoeits is als vragen of je bij iemand over zn kont mag aaien. Die begrepen het wel en weten nu dus ook dat ze alleen mogen voelen als ik ze er toe uitnodig.
Van mn schoonouders de raarste reactie gehad. .. Goh weer een jongetje? Jammer dat het geen meisje is. Nou ja dan maar door voor een derde. PARDON :x ik ben dolgelukkig met mn mannen en weet echt niet of er ooit een derde komt. Eerst deze maar eens ter wereld brengen. Soms zijn mensen zo gevoelloos. ...
enkel reactie bij laatste zwangerschap, kan jij dat wel aan zoveel kids, want haar zus had er 6 en die kon ze bijna niet aan, maar ze verteld niet erbij dat die zus er 6 had op 5 jaar tijd vorm samen met mijn huidige echtgenoot nieuw samengesteld gezin, dus 2 kids van hem 2 van mij en nu eentje van ons samen, de rest zit tussen de 16 jaar en de 7 jaar
Ik ben lekker uit mn dakje gegaan we staan toch al niet zo op goede voet met elkaar dus ik houd me niet meer in....
Eerste wat in me opkomt om te zeggen is dat je toch geen broedmachine bent? Mijn smoeder heeft gezegd toen we gingen vertellen dat we de eerste verwachtten; nou, dat is dan niet zo fraai. Om vervolgens nors te kijken en haar armen demonstratief over elkaar te doen. En benen kruisen en zo diep mogelijk in de stoel wegzakken... Met al die hormonen op dat moment heb ik in de auto op de terug weg heeeeeel hard gejankt en d'r vervloekt tegen m'n man Bij de tweede was het al positiever; wat een heugelijk nieuws. Op neutrale toon, dat dan weer wel.... Mijn moeder is een compleet ander soort, die was bij beide door het dolle en huilde van blijdschap. Wat een verschil in mensen hè 😊
Ik kreeg idd ook een reactie toen ik net verteld had dat ik zwanger was (was 11 weken) : "er kan nog zoveel fout gaan dus ik zou nog niet te enthousiast doen..." en vervolgens ging ze even opnoemen bij wie het allemaal fout was gegaan. Nou mijn goede humeur verdween als sneeuw voor de zon:x
Hier vandaag heel brutaal de vraag hoeveel ik ben aangekomen. Nou dat hoeft toch ook weer niet. Heb er geen antwoord op gegeven.
Mijn moeder blijft me maar vertellen dat ik zo'n abnormaal dikke buik heb terwijl ik me echt nu al een nijlpaard voel... En als ik dat typ tegen haar (nu typen want ben @vakantie), dan krijg ik geen medelijden of het valt wel mee, maar dan krijg ik te horen dat ik idd een abnormaal grote buik heb
Op zich positief, maar wordt snel negatief: Kan ik dit of dat voor je doen? Wil je nog zus of zo? Oh doe ik wel, blijf maar zitten. Soms fijn. Maar niet als je dat 3x per uur hoort van mensen die je misschien 4x in t jaar ziet.
Dat is toch niet zo brutaal? Ligt natuulijk wel aan wie vraagt, als het een wild vreemde is zou niet fijn vinden maar anders heen probleem.
grrr die vind ik idd ook irritant!!! En dan loop ik met m'n zoontje, alsof ik dan niet alles al heb. Of 'wat wordt het? Want ik heb hier nog leuke jongenskleren!!!' (ja duh ik ook) Ik heb ook echt een grote buik, bij de eerste ook. Ik krijg alleen maar: - sow sow jij hoeft niet lang meer he!? Uuhh jawel nog 2 maanden. Reactie: - sow jij bent behoorlijk dik! (en toch kan ik deze op e.o.a. manier wel waarderen, recht voor z'n raap ) - weet je zeker dat t er geen 2 zijn (ik wil dan altijd boos reageren en mijn man zegt dat ik t me niet zo moet aantrekken. Maar ja als het de 50ste persoon is die het zegt/vraagt :x) - ga jij het wel redden tot het eind!? (nee ik val bij de 37 weken dood neer ) - jeetje als dat straks maar goed komt Maar die van 'zwenkt uit' gebruik ik zelf gewoon. Als ik ergens langs mensen moet wat een beetje krap is roep ik 'PAS OP zwenkt uit!' Dan gaan ze wel aan de kant
Oh echt he! Hoevaak ik deze wel niet heb moeten horen bij onze 1e! Wat een lef om dat te vragen.. Verder de standaard "zijn het er geen 2" en "red je het wel tot het einde". Verder denkt mijn sm dat ze paranormaal begaafd is. Zo zei ze vanaf het begin dat het een meisje zou worden. Toen ik vertelde dat het een jongetje is kreeg ik als antwoord:"dat zei ik toch? Ik voelde het aan"... Zo kon ze tijdens mn 1e zwangerschap ook aangeven wanneer ik zou bevallen, namelijk met 39 weken... toen ik beviel met 38 weken kreeg ik datzelfde antwoord met als toevoeging dat zij de weeën ook voelde. Kon ze lekker alle aandacht naar zich toe trekken