Pardon?wat zegt u?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Degoe1982, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    De vriend verwoordde het op een manier waar ik me soms volledig in kan plaatsen.

"De baby en de verpakking".

Iedere keer als ik dan zo'n vervelende opmerking hoor dan denk ik "Sorry iedereen die het lief bedoeld, maar deze verpakking heeft ook nog gevoelens?! "

2. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Tsja en toch gebeurt het nog geregeld dat mensen spontaan zwanger zijn van een tweeling. En dan is het 'lullig' als je man van zijn leidinggevende te horen krijgt "Ah jong'n kenst nait zonder hulp".:x

3. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    De opmerking: 'weer een meisje? Wat jammer voor je man' kon ik niet zo waarderen. Overigens al tig opmerkingen in die richting gehad inmiddels..

4. duizeltje

duizeltje Lid

26 mrt 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk dat je iets publieks lijkt te worden waar iedereen iets over mag zeggen. na de bevalling blijft dat: 'geef je geen borstvoeding, dat is echt het beste hoor!'
    grr. Alsof de flesvoeding tegenwoordig niet goed is.... (en bij mij kwam de borstvoeding niet op gang en viel dochter veel te veel af, daar baalde ik al van en dan wil je dat echt niet horen. Maar als het gewoon eigen keuze i mogen anderen ook hun mond dichthouden!)
    en mensen die ongevraagd in de kinderwagen gaan hangen en soms de baby wlllen aaien. Volstrekt vreemden!

5. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Geef je geen borstvoeding? Zonde dat is zooo goed bla bla..
    Als ik dan uitleg waarom ik het niet geef (lukte niet goed enz) ooohhh ja dan zou ik het ook niet doen. Kunstvoeding is net zo goed hoor.. (daarvoor eerst hele borstvoedings preek gehad:()

Je word echt dik hoor (vriendin die zelf 35 kg was aangekomen en ik net aan 15..) bedankt he!

6. lemontree

lemontree Niet meer actief

Die opmerking is fout als het spontaan was maar zeker ook als dat niet zo was. Als iemand dat tegen mijn man had gezegt had ik hem gehoekt. Hij heeft het er al moeilijk genoeg mee. Erg zeg! Wat zei je man? Gek wat mensen soms uitkramen zonder blijkbaar na te denken.

7. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    als mensen ongevraagd aan mijn buik zaten, deed ik het weleens terug....vaak staan ze er niet eens bij stil dat het vervelend is...

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zei laatst tegen een collega die ik al 6jaar ken dat ik flesvoeding ging geven. Kreeg meteen een afkeurend zinnetje naar mn hoofd "dat vind ik niets voor jou" gecombineerd met een afkeurende blik.

Had geen zin om me te verdedigen waarom bv waarschijnlijk toch niet gaat lukken

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mensen vragen echt de meest persoonlijke dingen. Ongelooflijk vind ik dat. Ik kan er maar niet aan wennen dat je als baby-verpakking kennelijk ineens publiek bezit bent.
    Meestal kap ik mensen ook meteen af als ze rare vragen gaan stellen of aan m'n buik dreigen te komen.

10. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Blij dat ik er niet bij was 😇 en hij was zelf een beetje flabbergasted dat iemand zoiets zegt.

11. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    ja, 1x zeggen: ik ben allang bevallen maar ik had nog geen zin om het jou persoonlijk te vertellen!

12. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

'Zo, wanneer moet jij bevallen? Morgen?'

'Ehm .. Nee, ik moet nog 12 weken.'

13. Lila

Lila Niet meer actief

Hier de huisarts bij na mijn eerste positieve bloedonderzoek..
    Ik was duidelijk verrast maar wel enthousiast en toch vond de huisarts het gepast om te zeggen 'je weet dat er ook nog andere opties zijn? Zal ik je een foldertje over abortus meegeven?' WAT? Nee bedankt tot nooit meer! Byebye

En ook mensen die dingen (ongevraagd) aanbieden, nee dankje ik hoef de oude kleertjes van jou zoon van 20 niet, kan ik heus wel nieuwe kopen... Komt echt heel neerkijkend over..

Deel Deze Pagina