Wanneer van drie naar twee flessen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jippie, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik vraag me af op welke leeftijd je van drie flessen naar twee flessen mag.

Lianne is nu 8,5 mnd oud. Ze krijgt 's ochtends een fles. Tussen de middag wil ik brood en fruit gaan geven en dan die fles laten vervallen. Om 17 u krijgt ze groente en een toetje en rond 20 u de laatste fles. Mag dat nu al, of kan ik daar beter nog even mee wachten?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ze hebben minimaal 300cc opvolgmelk nodig. dus als je daaraan komt, is het goed. mijn zoontje drinkt zijn fles bij de boterham bijna niet meer leeg, dus ik ga binnenkort hetzelfde doen. en je geeft ook een toetje, dat telt ook mee voor de zuivel. gewoon doen.

groetjes, Miranda

3. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Geven jullie tussen door dan ook ander drinken? Ben nieuwsgierig dus ik lees even met jullie mee?

4. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ja, mijn zoontje drinkt per dag nog zo'n 250cc aan verdunde roosvicee. je kunt ook water of thee of diksap geven, het is maar net wat hij lust. mijn zoontje krijgt in de ochtend pap en voor het slapengaan nog een fles van 200cc. in fruit en groente zit ook vocht, dus is ruim voldoende.

groetjes, Miranda

5. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    dus als ik het goed begrijp stoppen jullie met de middag fles als ze er niet meer goed van drinken, onze dochter krijgt tussen de middag een boterham maar drinkt haar fles dan ook nog leeg!
    Dan kan ik toch die fles ook niet weglaten?

Henriette

6. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    jawel hoor, je kunt bv ook thee of sap bij de boterham geven. als ze de rest van de dag genoeg melk binnenkrijgt is er niks aan de hand.

groetjes, Miranda

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Misha heeft rond 9 maanden de avondfles laten vallen. Ik gaf rond 17.30 warm eten + toetje en dan om 18.30 een flesje sap of thee en om 19.00 uur ging ze naar bed. Doe het nu nog zo trouwens :D

8. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    F drink zijn middag fles ook niet echt super maar verder wil hij nog niks drinken. Ik heb al water, diksap, thee geprobeerd maar hij wil het niet. Dus ik laat de middag fles nog maar even zo. Iemand nog tips zodat hij wel meer gaat drinken?

Share This Page