parfait

Discussie in 'Gezondheid' gestart door whitestormgirl, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitestormgirl

30 jul 2006
    9
    0
    1
    Vrouw
    Vraagje ik ben 27 weken zwanger en heb parfait gegeten. Ik wist pas achteraf dat er eieren inzaten. Kan dit kwaad?

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    uit de supermarkt of bij een restaurant? in een supermarkt zullen ze niet snel rauwe ingrediënten gebruiken ivm de houdbaarheid. in een restaurant zullen ze dit eerder doen. Wat ik op Google vind zou er rauw ei in verwerkt kunnen zijn maar als het uit een restaurant kwam zou je ze dan even moeten bellen.
    aan de andere kant heb je het nu toch al op dus veel kan je er niet meer aan doen. Het enige wat je dan kan doen is in de gaten houden dat je dit hebt gegeten als je ziek zou worden, dan weet je dat het daar van zou kunnen komen.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben je bang voor salmonella?
    Zoja dan was je nu al hondsberoerd geweest.
    Zal allemaal niet zo'n vaart lopen.
    Ik heb tijdens mijn zwangerschappen de schaal met cake beslag leeg staan eten en niet ziek geworden.
    Kon me niet bedwingen haha.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans dat je iets oploopt van een rauw ei is vrij klein; zo'n 2% van de eieren die je in NL kan kopen is besmet, en daarbij gaat het vooral om de buitenkant van het ei en de schaal. In parfait wordt vaak enkel de dooier gebruikt, de kans dat die besmet is is heel klein. Daarnaast; áls je al een besmet ei zou eten, loop je vooral het risico zelf ziek te worden. Dat is heel vervelend, maar voor je kindje niet meteen schadelijk, tenzij je bv uit zou drogen door veel over te geven ofzo.

Als je nu nog geen klachten hebt gehad, is er niks aan de hand :)

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Kan weinig kwaad hoor.. Ik heb met momenten ook wel eens tiramisu of chocomousse gegeten

Deel Deze Pagina