Bij gebrek aan neusdruppels ...

Discussion in 'De lounge' started by Strijkkraal, Dec 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Welk huis-tuin-en-keukenmiddel kan ik gebruiken? Ik heb geen neusdruppels in huis ...

Ik ben snotverkouden en 1 neusgat zit dicht ... Zo irritant en zo wil ik de nacht niet in ... Wie heeft de tip!

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Half glaasje water en daar theelepel zout in oplossen, opsnuiven via een lepeltje, werkt hier goed.

En een ui opensnijden en op je nachtkastje zetten. Blijft je neus open

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit, en dampo oid. Oh ik ben zo blij dat ik neusspray heb gehaald lig er anders de hele nacht wakker van... Sterkte:p

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    kussen onder je matras leggen aan het hoofdeind, dit samen met de andere tips.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik ga morgen eerst eens naar de drogist. Ik heb echt nul medicatie in huis als het hierop aankomt (behalve een doosje para's en zetpillen voor Eva).

Water en zout ga ik dan even doen. Zo vermoeiend als je niet normaal kunt ademhalen ... nog maar niet te spreken over de staat van mijn lippen :( kurkdroog en alleen met vaseline nog te redden

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Yay LUCHT!!!!:D

Maar wat vies is dat zeg, water met zout. Doet gewoon pijn achter in mijn keel ...

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Extra kussen en een in vieren gesneden ui op je nachtkastje, het helpt echt en idd zoutoplossing maken en stomen voor het slapen gaan!

8. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Zie dat je zwanger bent pas op met neusspray dan! Beter een zoutoplossing voor baby's aanschaffen.

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Heb je niet de mogelijkheid om even langs de avond/nacht apotheek te rijden? Bij ons is dat in het ziekenhuis. Heb er al eens gebruik van moeten maken. Niet ideaal, wel handig. En inderdaad; altijd een dichte verpakking spray op voorraad (meestal.. kuch). Die met een "X" erin, dat werkt het snelst!

Beterschap.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Er is 1 middel wat echt goed werkt, maar wat ik echt niet zou aanraden hihi!

Azijn koken in een pannetje en even snuiven erboven....

Zelf 1 x geprobeerd, maar nooit weer!!! Autsjjj!!! :D

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Of gewoon onder een goed warme douche, het warme water opsnuiven.
    En even goed stomen boven een pan met water dat net van de kook af is.

12. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ja is heel smerig, maar het werkt

Hopelijk slaap je straks lekker

13. Dvd87

Dvd87 Actief lid

Jan 27, 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geef je borstvoeding? Druppelen met borstvoeding. Wordt ook wel gedaan bij baby's.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Volgens mij zijn dan alle vliezen weggebrand dan :D

Ik kan idd naar de nachtapotheek in het ziekenhuis, maar manlief ligt te slapen en dan moet ik 'm wakker maken (hij slaapt zo diep dat hij eva niet hoort, en ik wil dat hij wakker is als hij alleen is met haar :)) en ik laat hem maar even. Hij moet straks wakker worden om de hond uit te laten, dus hij mag nog even blijven snurken ;)

15. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Inderdaad!:D

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik had mn vent wakker gemaakt hoor

Ben zelf een Neusspray junkie haha.

Trouwens mij is verteld dat t met zwangerschap geen kwaad kan. Ik gebruik het al jaren dagelijks.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Zolang je zoutoplossing gebruikt is het niet erg, maar de xylometazoline neusspray ( ja te erg dat ik die naam gewoon nog weet ) is echt not done! Zoieso niet als je zwanger bent en anders hooguit een week!

Maar geloof me.... Als je eenmaal aan die xylometazoline spray begint, kom je er nog maar heeeeel moeilijk van af! Ik ben echt verslaafd geweest, had er standaard 4 in huis en raakte echt in paniek als ik aan m'n laatste bezig was! Dat was ook t moment waarop ik dacht: hé dit is echt niet normaal!!

Heb serieus moeten afkikken! Kon een paar weken lang echt niet door m'n neus ademen toen ik stopte... Vlagen van koorts, hoofdpijn, ga zo maar door!
    Je gaat dan gekke dingen doen zoals damp van kokende azijn snuiven, op z'n kop gaan hangen enz, echt te erg voor woorden! Maaarrr.... Heb doorgezet en t komt hier never nooit meer in huis!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik gebruik xylometazoline ja ook tijdens mn zwangerschap en heb dit overlegd met mn vk...

Ik geloof dat dat spul een seintje geeft aan je hersenen en iets met de beweging van de haartjes in de neusm volgens vk kon het geen kwaad.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dat kan toch ook niet gezond zijn? :( Heb je dan ook echt al jaren een verstopte neus?

20. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Informeer eens of je je neusschelpen kan laten inbranden.
    Dit gaat namelijk niet vanzelf meer over.
    Door de xylo word het allemaal erger en chronisch.

Ik ben 29 april geholpen aan mijn neus (neusamandel en de neusschelpen inlaten branden) De 1e week nog gebruikt en vanaf begin mei geen xylo meer aangeraakt :) Kan het nu echt af met zoutoplossing :)
    En dat na 5 jr verslaving :)

Het is ontstaan aan het einde van de zwschap van de oudste. Van de jongste heb ik dus ook de hel zwschap door gebruikt. Een lichtere variant uiteraard (zelfs die voor baby's hielp al en dat is echt 0,025 ipv 0,5 en 1)

Share This Page