Wauw wat een parfumkenners! Misschien kan iemand me helpen met een vraagje? Ik kreeg ooit bij iemand thuis een drupje parfum in een soort olie vorm op m'n pols. Ik heb nog noooooooit zoiets lekkers geroken. Dagen later rook het nog steeds. Heerlijk!! Ik kan me alleen nog herinneren dat diegene zei dat het musk was en dat het heel duur was en dat ie het bij een exclusieve parfumerie in het Gooi had gekocht. Volgens mij was het een luchtje uit het midden oosten. Weet iemand welk luchtje ik bedoel?
Was het wit of een beetje lichtgelig doorzichtig? Ik woon in t middel oosten en ik heb een klein flesje white musk idd blijft een paar dagen zitten en plakt een beetje. Je heb dus ook gewone musk iets minder sterk en nog meer doorten musk haha
Ik kan het me niet meer zo goed herinneren... Ik weet alleen dat het een mooie versierde fles (goud en barokversieringen) was. Ik ben nu in Istanbul, ik ga morgen anders wel even op de Grand Bazaar of Egyptische bazaar kijken.
Op een andere forum was er een parfum topic en er waren een paar echte kenners, 90% van de namen kende ik niet eens en ik ben zelf een parfum freak. Vooral de niche parfums is een nog onbekend terrein voor mij. Maar goed, wat vond ik het leuk om die topic te volgen, helaas kregen een aantal dames ruzie, iemand werd beschuldigd dat ze dingen verzon, etc en die topic werd gesloten, ook mocht er geen nieuwe geopend worden, heel jammer want zo heb ik hele lekkere geuren ontdekt. Nu lees ik een of andere op buitenlandse foras, ook vind ik het heerlijk om foto's van parfum collecties te bekijken.
La vie est belle van Lancome & Die paars/blauwe van Lolita Lempicka staan nu in de badkamer. voor de afwisseling vindt ik Be delicious van DKNY ook lekker! Flowerbomb van Victor en Rolf heb ik in zo'n klein spuitje in m'n tas
The one - dolce & Gabbana Dit luchtje blijft favoriet, ik associeer het met ons trouwen. Toen kreeg ik dit luchtje van mijn man. Verder vind ik chance van Chanel nu erg lekker
Kopen jullie ook wel een 'blind' parfums? Dus zonder van te voren te weten hoe het ruikt? Ik vroeger best vaak, tegenwoordig heel af een toe, als de fles/ prijs mij erg aanspreekt of gebaseerd enkel op beoordelingen/ beschrijving. Ik lees meestal de beoordelingen op Fragrantica eerst, echt een geweldig website voor parfum lovers. Ik heb zojuist blind deze besteld, van Fragonard, Fragonard : PARFUMEUR Eau de Toilette Fleur d'Oranger Ik ben gek op citrus geuren en de beoordelingen zijn zeer positief, plus hij is helemaal niet duur. Fragonard heeft echt geweldige parfums, dus ik hoop niet dat het een miskoop zal zijn.
Dan kun je de 4711 Acqua Colonia geuren ook blind kopen, heb ik met de bloodorange-basil gedaan. Lekker fris en citrus Acqua Colonia - 4711 Er is volgens mij ook een samplepack van met 5 geurtjes
Ik heb ook pure. Gekocht hier bij een man waar je zelf parfum enzo kan maken doen ze t in een flesje die je zelf wilt. Mijn musk kan je ook niet spuiten t id dik en wit en plakkerig haha
Wat ik vaak zo jammer vind is dat de echt lekkere geurtjes opeens "ontdekt" worden door 16 jarige meisjes en dan overal in overvloed te ruiken zijn. Loop je op het station en loop je de ene wolk miss Dior cherie in en uit Dit is waarschijnlijk dé reden dat ik veel geurtjes niet meer koop; op uitgeroken geraakt door het in overvloed te ruiken.
Helemaal mee eens! Dat had ik ook met DKNY, Be Delicious, in het begin vond ik het helemaal geweldig totdat iedereen in mijn omgeving het droeg.
Ik heb geloof ik 10-15 flesjes. Bij mijn vorige werk spaarde je voor ici paris bonnen dus dan gaat het snel. Mijn favoriete 3 nu, hoe verschillend ook. Golden delicious - DKNY Alien - Thierry Mugler Fuel for life denim - Diesel
Un jardin sur le Nil heb ik ook gehad, heerlijk! Vandaag heb ik Rain van Marc Jacobs op, het flesje is nu bijna op, deze zal ik zeker opnieuw kopen over een tijdje.
Die eerste van Christina Aguilera vind ik heerlijk. Zoet maar zacht. Woman van Hugo Boss is ook erg lekker.