Jaaaaaa die moet ik hebben!! Dat is pure musk idd. Ik heb nog nooit een luchtje geroken dat lekker dan dat rook. Haha ik ga vandaag gelijk op pad om dat te vinden/kopen.
Echte musk zal moeilijk worden, want dat mag niet. Dat wordt uit muskus herten gehaald, en die worden met uitsterven bedreigd 😔 en is dus een beschermd diersoort. Ook vanuit hygiënisch oogpunt mag het niet meer. Ik zou als ik jou was zoeken naar een goede synthetische.
Ik ben fan van het merk Amouage. Over het algemeen vind ik alle geuren van deze lijn wel lekker op een paar uitgezonderd. Laatste aankoop was de Amouage Sunshine. Een lekkere geur maar om eerlijk te zijn voor die prijs geen topgeur.
2 verschillende van kenzo amour One desire van dolce and gabanna Jean Paul gaultier classique Ben op zoek naar een nieuw geurtje, mag best sterk zijn, maar vooral heel zoet.
Absolute favoriet: Florabotanica van Balenciaga. Bijna betoverend vind ik 'm, fris maar ook een beetje apart. Addict van Dior vind ik ook heerlijk, maar vooral voor in de winter of 's avonds op een feestje.
Wish en Jean Paul Guiltier standaard in huis, daarnaast vind ik de luchtjes van Escada vind ik meestal lekker. Zoetig, sterk, bloemig, kruidig, verschillende soorten vind ik lekker. En poison, de paarse/donker rode vind ik zooooo lekker ruiken, maar niet bij mij helaas.
Het valt mij op dat de meeste van jullie van zoete, zware geuren houden. Nog meer liefhebbers van lichte, frisse geuren? Ik moet wel zeggen dat ik de laatste jaren ook zwaardere geuren ben gaan waarderen. Ik heb ook een aantal in de kast, maar die draag ik toch minder waak dan een lichte geur. Zo heb ik op mijn 30'ste Chanel nr 5 gekregen van mijn man, die is echt zo'n geur die ik jaren geleden niet kon verdragen, zo mega vies vond ik het, maar nu ben ik het echt gaan waarderen. Ik draag het echt maar af en toe en echt een klein beetje, want hij is echt best zwaar.
Heb een hele tijd The one en Seductive gehad, maar ben ze nu zat. Heb laatst weer Noa gehaald. Was jaren geleden verslaafd aan dat geurtje en dacht laat ik m maar weer eens proberen. Heb ook Sun gehaald. Wish wil ik eigenlijk ook nog halen.
Ik heb de seductive gekocht vam guess vandaag, het ruikt heerlijk, lijkt op lady million, maar dn lekkerder
Zojuist Monoi de Tahiti van Yves Rocher besteld voor de vakantie, wat een geweldig vakantie luchtje is het, ik heb hem al eerder gehad en nu zag ik dat hij afgeprijsd was dus ik kon de verleiding niet weerstaan.
Eau des Merveilles van Hermés is absoluut mijn nr 1. Verder heb ik laatst MART van Mart Visser gekocht, ook heerlijk! Daarnaast staat nog in de kast Coco Mademoiselle en Chance van Chanel en Chloé.
Ik heb vandaag een flesje pure musk (eerste persing) gevonden op de grand bazaar hier in Istanbul. Kostte me wel 50 voor een iniemini flesje, maar je doet er lang mee.