Verschil tussen ordinair gekleed en stijlvol Classy gekleed

Discussie in 'De lounge' gestart door stressbal, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stressbal

stressbal Niet meer actief

Nav een bericht op facebook dat iemand aangesproken werd op haar kledingstijl/keus en de meningen daar best verdeeld waren,
    ben ik wel benieuwd wat in jullie ogen ordinair gekleed zijn is, en stijlvol gekleed zijn is.

En zouden jullie iemand aanspreken op zijn/haar kledingkeus?
    Rekenen jullie iemand af op zijn of haar uiterlijk ( dus totaal plaatje? )
    Hierbij mijn mening:

Ik vind dat iemand zich stijlvol kan kleden er sexy uit kan zien zonder ordinair te zijn. Wat is ordinair? Ik vind vaak het totaal plaatje ordinair. Dus niet alleen kleding.
    Maar als je je kleed en gedraagt als Barbie, vind ik je aardig in de buurt komen van ordinair:)
    Ik zal daar dan niks over zeggen tegen die geen zelf.

Wel ben ik van mening dat iemand die je niet kent vaak beoordeeld op zijn uitstraling/kleding/uiterlijk omdat dat het geen is wat je ziet van een onbekende en daar dus je eerste indruk mee bepaald. Of deze klopt dat blijkt dan vaak pas later.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ordinair bij mij is vaak een rokje van het merk "kzietpoesjenetnie", gecompletteerd door enorme palen onder je schoenen, en een nietsverhullende shirt en een gezicht waar je met de kangoo de makeup moet verwijderen ... Bij dat beeld past ook een bepaald karakter/persoon. Wellicht volledig onterecht, maar kleding maakt de man (of vrouw) en daar moet je aan denken.

Of die figuren in die serie met Goor ... Hotter than my daughter ... YUK

Verders vind ik veel al snel best

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Dit gaat een popcorn topic worden ben ik bang,wat voor de een ordinair is kan een ander heel normaal vinden....

4. stressbal

Klopt de rest is een beetje grijs gebied en juist daar ben ik benieuwd naar:)

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dit.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ordinair vind ik:
    Plamuurlagen foundation
    Geel (goudblond) haar
    Dierenprintjes
    Huispakken
    Sportkleding als dagelijkse outfit (dus zonder dat je gaat sporten)
    Nepnagels
    Alles met strass
    Harde krullen
    Te strakke kleding
    Metallic lippenstift, zeker als het lichtroze of lila is
    Zichtbaar getekende wenkbrauwen
    Piercings en tattoos

Classy vind ik:
    Natuurlijke make up
    Natuurlijke haarkleur
    Haarproducten met mate (niet zichtbaar)
    Keuze voor decolleté of blote bovenbenen (alles daartussen bedekt)
    Geen glitterjurk naar je werk, dus dat je je kleed naar de gelegenheid

7. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Oh jee..doe ik volgens dit lijstje alles goed, gooit die tattoo toch nog roet in het eten ;).

Ik vind ordinair een heel naar woord in deze context. Ik zou zelden iemand zo zien of noemen en al helemaal niet aan de hand van iemands kledingkeuze. Iets zou mijn keuze niet zijn, that's it.
    Ik zou er ook niet iets van zeggen, behalve wanneer het misschien ongepast zou worden. Bv kziejepoesjenetwel :D.

8. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Bedoel je de eerste of 2de ordinair? :p
    ordinair: or - di - nair
    [-` nèr]
    («Frans«Latijn)
    bijvoeglijk naamwoord

1
    oorspronkelijk gewoon, gebruikelijk, alledaags;

2
    thans in ongunstige zin van slechte kwaliteit; gemeen, gering, minderwaardig, plat: ordinaire taal uitkramen

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Haha maak je niet druk, ik spreek niemand aan op zijn 'ordinair zijn' :p

10. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Ik vind dat iedereen anders is en dat je daar respect voor moet hebben. :)
    Te vaak worden mensen beoordeelt op hun uiterlijk en zijn ze totaal anders dan verwacht. ^_^

11. Jebb

Jebb Niet meer actief

Haha, hier hetzelfde.
    En inderdaad, ieder moet het zelf weten. Op een of andere manier past het nou eenmaal bij sommige types. No problem.

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Iedereen moet ook lekker doen wat ze zelf willen. Ik ben het niet eens dat het vaak gebeurt dat iemand heel anders is dan dat je op basis van het uiterlijk zou vermoeden. De persoon in kwestie kiest er toch bewust voor om bijvoorbeeld in een tijgerprint huispak naar de supermarkt te gaan? Ik denk dan niet: 'ondanks dat je eruit ziet als een tokkie denk ik dat je een hoogopgeleide Gooische vrouw bent'.

Wat ik me dus vaak afvraag is wat die vrouw in dat tijgerprint huispak dacht toen ze met die outfit de deur uit liep. Het type lekker makkelijk bedoel ik hier nu niet, maar meer de dames die verder dik in de make up zitten.

13. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Zijn strakke kleren ordinair? Ik heb regelmatig truitjes aan die gewoon precies naar mijn lijf vormen. Ik ben best slank en heb, zonder arrogant te doen :p, wel een prima figuur. Dus als ik dan een mooi simpel zwart/effen shirtje aan heb dat wel tekent, is dat dan ordi??

http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1ywCGHVXXXXbFXXXXq6xXFXXX9/Short-sleeve-T-shirt-female-plus-size-sexy-slim-100-cotton-tight-fitting-basic-shirt-Tee.jpg

bijv. deze pasvorm (ZONDER de glitters dus he, alleen de vorm). Zit best strak maar is dat dan ordi?? Ik vind van niet.

14. stressbal

Nee dat vind ik niet ordinair.

Maar icm een rokje waar je billen onderuit komen kan het wel ordinair zijn:D
    Maar dan is het het rokje wat het ordinair maakt en niet het tshirt.

15. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Klopt!

Ik vind zelf strakke kleding dus niet ordi. Als er maar geen drukke prints/glitters opzitten of het extreem kort/laag is. Ik draag ook altijd skinny's. Een mooie pump zie ik ook graag.

Maar goed, op het werk is dit allemaal niet handig. Ik draag dus veel bedekkende kleding. Altijd een vestje er over. Ik heb wel tig vestjes. En altijd platte schoenen.

Maar met een avondje uit draag ik graag een (hoge)pump of een jurkje dat goed accentueert.

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik vind strak niet ordinair, te strak wel. Dus als het shirt zich vormt om je lichaam is het gewoon aansluitend en prima, maar als je rolletjes e.d. ziet zitten vind ik het ordinair. Uit jouw verhaal lees ik niet of je dat hebt (shirt tekent, maar je bent slank)...

17. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Nee klopt, dat vind ik zelf ook niet mooi. Als het knelt en je dus rolletjes ziet dan draag ik het niet. Ik heb ook altijd zwarte hemdjes van de Hema die ik er onder draag. Die zitten best strak en zorgen er voor dat er niets doorschijnt en ik vind dat shirts daardoor een betere pasvorm krijgen.

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Maar ik kan ook gerust op zondag ochtend in mijn Adidas trainingsbroek met uggs eronder naar de bakker op de hoek om croissantjes te halen.

Dan vind ik mezelf er wel 'ordi' uitzien. Niet verzorgd in elk geval. Maar dat boeit me dan werkelijk niets :p

19. stressbal

Ik ben zelf best flink.

Ik zal dus nooit zulke shirts dragen omdat je bij mij wel rolletjes ziet :D Wel draag ik graag een mooie skinny met een t-shirt die niet te strak zit met een paar mooie pumps er onder.

20. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik vind het ordinair worden op het moment dat je te oud bent voor wat je draagt. Een 50-jarige met een panterprint bijvoorbeeld.
    Verder ben ik niet zo snel onder de indruk van een kledingstijl :)

Deel Deze Pagina