Welke billendoekjes zonder parfum, en liefst zonder andere nare stofjes, raden jullie aan? Ik vind die van Neutral erg fijn, maar ze zijn best prijzig. Die van Natusan First Touch zijn betaalbaar, maar zo vochtig! Tips zijn welkom!
Hydrofiele washandjes gebruiken? Of zelf wasbare bilkendoekjes maken? Dan kun je de wegwerp gebruiken als je 'uit' bent en de andere thuis?
Ik las laatst ergens: wc papier met een bakje olijfolie ernaast voor thuis. Das idd goedkoop zonder nare chemicaliën.
Ik heb altijd de doekjes van Huggies Pure van de action. Zonder Phenoxyethanol (geen idee wat dat is), parabenen, parfum en alcohol. Kosten een euro per pak (56 stuks).
Of het 100% parfumvrij is durf ik niet te zeggen maar ik ruik nagenoeg niks bij de Hema sensitive doekjes. Superfijn en 'stinken' niet naar allerlei chemische luchtjes vinden wij.
Van Pampers heb je ook Sensitive zonder parfum etc erin... Deze gebruik ik ook voor mijn zoontje, van andere doekjes met parfum krijgt hij last
Bij de Etos heb je doekjes van Naty. Parfumvrij en zonder chemische dingen. Ze zijn alleen vrij nat. Ik vind ze heel fijn. Die van Natusan vond ik zo dun.
Ethanol is alcohol. Phenoxyethanol is dus ook een alcohol, maar valt ook onder de noemer parabenen. In bijna alle billendoekjes zit een vorm van alcohol. Ook in die van neutral. Alcohol is eigenlijk niet echt fijn te noemen voor een babyhuid.
deze gebruik ik ook, heb nog geen doekjes kunnen vinden met minder ingrediënten. thuis idd gewoon hydrofiele washandjes.
Waterwipes! De enige doekjes waar écht niks in chemisch in zit. Twee nadelen: de prijs en de houdbaarheidsdatum. Er zitten ook geen conserveringsmiddelen in.
Billendoekjes van naty. Zijn eco. Maar ik gebruik sinds kort wasbare billendoekjes. Ik doe ze in een 'sopje' van gekookt water, jojobaolie en een paar druppels eterische olie ( bijv lavendel of sinasappel) maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik vind het ideaal. Geen zooi erin EN je zit nooit zonder billendoekjes Je hebt er ook veel minder van nodig.
Dank voor jullie tips!!! Washandjes zijn inderdaad heel eco en goedkoop. Alleen kom ik al om in de was in een kleine flat zonder droger...dus wegwerp is nu even praktischer. In ons volgende (grotere) huis (met droger!) ga ik het wel proberen. Tissues met olie zijn ook een idee, al lijkt het me wel erg vet. Ik heb bij de Etos in de aanbieding Naty doekjes gehaald om te proberen. Tot nu toe vind ik ze erg fijn! Die van Huggies en de Hema ga ik ook halen om te testen. In de ingrediënten van de Neutral doekjes zie ik overigens echt geen alcohol/ethanol staan.
Wij gebruiken pampers sensitive en die zijn fijn en vaak in de aanbieding. ( kruidvat, trekpleister nu 16 en een beetje,makro 14 euro n een beetje)voor 12 pakjes.
Deze zijn 1 vd beste opties vind ik! Wel vind ik ze wat nattig en koud aanvoelen vergeleken met neutral. Phenoxyethanol is n conserveermiddel trouwens. Neutral vibd ik het állerbeste met hele goede ingredienten. Ik bestel ze online als er ergens n aanbieding is. Hipp parfumvrij vind ik ook goed, iets duurder dan de action huggies en bestel ze dan ook online.