M'n zoontje krabt regelmatig in zijn oorschelpen en heeft er dan ook regelmatig kleine wondjes die bloeden (van z'n nageltjes denk ik). Hoe kan dit komen? Oor ontsteking zal het niet zijn want dat zou ik dan wel merken en het is echt in t schelpje.
Ik heb wel eens gehoors als kindjes last hebben van hun tandjes dat ze aan hun oortjes kunnen zitten. Mocht je het niet vertrouwen dan zeker even langs de ha. Je kan er wat olie op doen zodat de huid niet zo snel beschadigd.
Onze zoon deed dat ook. Heb het bij het cb gevraagd toen, omdat hij eerder ook al oorontsteking had gehad. Op het cb zeiden ze dat het ook bij het ontdekken hoort. Het enige is dus de nageltjes kort houden. Hij is nu 1 jaar en doet het soms nog.
Mijn zoontje doet dit ook, en hij heeft geen last van zijn oortjes, tandjes, etc. Hier betekent het ook dat ik de nageltjes kort moet houden. Er is geen aanwijsbare reden voor.
Ik deed altijd een beetje vette zalf in de oorschelp. Heel veel baby's doen dit. Van de jongste kan ik het me vooral goed herinneren. De laatste keer eindigde helaas in een loopoor maar toen was ze flink ziek.