Op vakantie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Faayyy, Oct 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faayyy

Faayyy Nieuw lid

Oct 22, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben nu zwanger van de 2e en in maart 2015 uitgerekend.
    We willen van de zomer gewoon op vakantie met de vouwwagen maar nu zoek ik een goede slaap oplossing voor de baby. Ik wil niet het campingbedje meenemen omdat deze zo groot is en niet in de bak van de vouwwagen past.
    Weet iemand misschien een andere oplossing?
    Ik had de Baby Delta travel bed ( Delta Baby Travel Taupe | Tassen | Baby-Dump ) in gedachten maar weet niet of dat stevig/ veilig is, niet dat de baby er zo uit rolt.

Groetjes Fay

2. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Je hebt ook de baby deryan de luxe.
    Kunnen ze niet uitrollen en beschermd tegen muggen ed.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zou voor een deryan tentje gaan en dan de peuterversie doen. Daar heb je veel langer plezier van. Ik vind het tentje ook ideaal voor buitenslapen tussen de middag.

4. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Persoonlijk zou ik een baby van 3 of 4 maanden niet meenemen op vakantie. De baby krijgt er (zeer waarschijnlijk) niets van mee, en ik denk niet dat je dan erg het vakantie gevoel krijgt wat je zonder baby wel zou hebben..

Mijn broer en schoonzus hebben afgelopen zomer hun zoontje ook meegenomen, maar die was toen al bijna 1 jaar. (Al zou ik het zelf bij die leeftijd nog niet doen.)

Wij (broers en ik) werden naar mijn grootouders (moeders kant) gebracht als mijn ouders op vakantie gingen. Ik ben pas vlak voor mijn 4e verjaardag (juli 1988, in september werd ik 4) voor het eerst mee geweest.

Maar goed, dat is puur mijn mening.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Wij gebruiken het slaaptentje van Nomad in de vouwwagen, een beetje hetzelfde principe als de Deryan. Welk merk/type vouwwagen heb je? Dan kan ik wat gerichter met je meedenken. Ik heb een site waar ik o.a. over kamperen met kleine kinderen schrijf.

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Daar vraagt ze toch niet om?

En hoe makkelijk is het juist om met een baby op vakantie te gaan dan slapen ze nog lekker veel en kan je echt wel lekker genieten. Net of je geen vakantiegevoel kan hebben als je een baby bij je hebt.

Dat jij het raar vindt dat ze met een jonge baby op vakantie gaat vindt een ander het weer raar dat jij 4 jaar lang bij opa en oma gebracht werd zodat je ouders alleen op vakantie konden gaan.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dus jullie gaan gewoon niet op vakantie tot je kind pak en beet 4 jaar oud is?

Hier is N al vaak mee op vakantie geweest en ze heeft er duidelijk van genoten hoor. Papa was er continu, ze kreeg veel meer aandacht en we gingen bijna elke dag zwemmen wat ze heerlijk vond.

Zou inderdaad ook zo'n Deryan (peuterversie) wij gebruiken hem ook op het strand of zomers in de tuin wel eens.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female

Als je het pre-baby vakantie gevoel wil hebben, nee, dan zou ik geen kids
    meenemen. Maar ja, die tijd ligt achter je als ze er eenmaal zijn! Die keuze
    heb je nu eenmaal gemaakt.
    Voor dat gevoel kan je ook een keer samen een weekendje weg gaan.

En dan is daar het bekende en zo kloppende verhaal:kids blij, ouders blij.
    En bovendien, hoe belangrijk is het om samen, als gezin, toch minstens 1x per jaar
    een paar dagen echt even samen te zijn?
    Papa lekker ravotten met de kids, patatjes eten, zwemmen,lekker uitslapen...:p
    Ik zou het niet willen missen :)

On topic, zo'n Deryan tentje is superhandig!
    Mijn jongste doet er nog steeds z'n middagslaapje in bij de gastouder

9. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ik geef ook puur aan dat het mijn eigen mening is. En dat deze anders is als de ts, is dat fout? Als de ts haar kind mee wil nemen op vakantie, moet ze dat vooral doen, maar ik zou het niet willen.

Als alles goed gaat komt onze kleine begin april. En moet er niet aan denken om met een 3 of 4 maanden oude baby op een camping te gaan zitten. Dat ravotten en spelen waar Zoe123 het over heeft, doen ze in mijn ogen pas als ze de vakantie bewust meemaken.

Mijn opa en oma vonden het altijd heerlijk om 2 of 3 weken weken (of hoelang mijn ouders ook weggingen) ons fulltime te hebben en mijn ouders hadden dan hun handen vrij. Dat is alles. Ieder zijn of haar eigen mening.

10. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Met elkaar wel, maar niet met baby nee. In 2015 waarschijnlijk sowieso niet omdat de kleine er dan net is. En daarna hebben we tot nu toe nog 2 opa's en 2 oma's die er maar al te graag op willen passen. (Denk eerlijk gezegd dat de opa's en oma's ons raar aan zouden kijken als wij zeggen "we nemen de baby mee".)

Sorry hoor... dat iedereen hier dat zo raar vind...

11. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Wij zijn met onze zoon van toen 1 maand oud ook heerlijk op vakantie geweest.
    Kwam hij s nachts voor een flesje had ik al gekookt water in een thermosfles zitten, dat was ondertussen s nachts op de juiste temp en kon daarna weer lekker slapen.
    Overdag had je geen kind aan hem.
    Tuurlijk is het anders maar dat hoort erbij als je kinderen hebt.

12. Faayyy

Faayyy Nieuw lid

Oct 22, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ga maar eens google naar zo'n tentje van deryan.

Ik had er ook een van brica gezien ( Brica Opvouwbare, zeer complete reiswieg Fold 'n go - Online Babywinkel ) maar die is volgens mij erg klein en het matrasje had een hoes van plastic wat ik niet heel erg veilig vond.

We hebben een jamet louisiana geloof ik. Onze zoon van 3 slaapt aan de ene kant in het bed in de vouwwagen en wij aan de andere kant. En om hem onder de wagen in een slaaptent te leggen vind ik hem nog een beetje jong voor.

En natuurlijk neem ik mijn kind mee op vakantie hoe oud ze ook zijn. De vakantie is om te ontspannen en zonder kinderen zou ik dat al helemaal niet kunnen zeker als we 3 weken weg zijn.
    En opa en oma gaan mee op vakantie, veel gezelliger en ook makkelijk voor ons.
    Maar iedereen mag inderdaad zijn eigen mening hebben.

Groetjes Fay

13. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hadden ook een derryan tentje, maar die hebben wij eigenlijk (bijna) niet gebruikt. Je kunt ook, als je aan beide kanten slaapplaatsen heb, het kussen omhoogzetten of een rugkussen ertussen zetten, heb je toch een soort ledikantje. Snap je wat ik befoel :)

En ook offtopic; mijn 2jarige dochter gaat absoluut overal waar wij gaan! Lanzarote, tenerife, turkije, parijs en meerdere plekken in nederland. Ik vind het echt raar als je ervoor kiest om kinderen thuis te laten? Mijn dochter had twee weken geleden de grootste pret in tenerife!

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Tuurlijk mag jij je eigen mening hebben.
    Maar met bovenstaande sla je de plank echt zo mis!
    Klinkt wellicht niet zo leuk, maar als je zelf kids hebt, zal je het echt
    wel ervaren hoe dat allemaal werkt:), en kan je ook beter jezelf
    in een kind verplaatsen.

Een kind leeft altijd bewust, namelijk in het hier en nu.

15. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Wacht maar als je kindje er dalijk is, kijken of je dan nog zo makkelijk zegt ooh ik laat hem/haar wel even 3 weken bij oma dan kunnen wij optimaal genieten!!

Je kiest toch voor een kindje dan weet je toch dat je kindje een deel van je gezin is dus ook mee gaat op vakantie.

Tuurlijk een weekendje weg of een aantal dagen samen voor een stedentrip kan ik begrijpen maar om je baby maar bij oma te brengen zodat je zelf wel een vakantiegevoel kan hebben. Geloof dat heb je vast niet als je 3 weken zonder je kindje bent.

16. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    wij hadden in de vouwwagen wel het campingbedje mee. die stond toen in de slaapbak en onze oudste kon er nog prima naast slapen. dit hebben we zo 2 jaar gedaan.

17. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Pffff, mijn maag draait al om bij de gedachten dat ik één van mijn kinderen van een paar maandjes oud, zo lang achter te laten bij opa en oma:cool: Dat zou ik echt niet aankunnen, je baby heeft toch juist de liefde van zijn ouders nodig, vindt dat op zo'n jonge leeftijd veels te lang. Hoe klein ze ook zijn dat merken ze echt wel..
    Maar goed dat geheel off topic.

On topic, ik zou ook voor zo'n tentje gaan, ben je ook de muggen voor;)

18. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    voor de baby maakt het toch niet uit? Die heeft daar alles wat hij nodig heeft.. en mijn zoon had het met 8mnd-15mnd-18mnd-etc prima naar zijn zin hoor op vakantie. Had het niet willen missen! Vind je kind pas meenemen met 4jr juist beetje vreemd..

on topic zou voor de deryan peuter versie gaan!

19. mickey80

mickey80 Actief lid

Aug 24, 2008
    359
    1
    18
    Mijn zoontje was ook 4 mnd toen wij op vakantie gingen met de vouwwagen. Wij hebben een jamet texas. Wij hadden wel het campingbedje mee. Die paste in het middenpad en daar hadden we zo een vliegennet overheen.
    Het jaar erna hadden we het bed van de kinderen in twee stukken verdeeld door er een doek vanaf de rits naar het einde er tussen te spelden ( met veiligheidsspeldjes)
    Dit kan je natuurlijk ook doen met een deryantentje. (alleen was mijn ervaring met dat tentje bij mijn dochter niet zo fijn omdat ze er heel de slaapplek mee door hupte :)
    Nu hebben we de tent nog steeds in twee stukken gedaan. ze passen best lang zo in de lengte van het bed!

Mijn ervaring op de camping was juist erg fijn. Wij hebben in ieder geval er erg van genoten! En dat is toch waarvoor je op vakantie gaat.

20. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home

lekker boeien wat opa's en oma's vinden :(
    en ik denk dat als je kindje er is je echt niet meer hetzelfde denkt

en hier zijn we wel met baby op vakantie gegaan
    en niet omdat het voor hem zo geweldig was maar omdat wij als ouders daar aan toe waren met het hele gezin iets leuks doen

Share This Page