Hoi Hoi, Op marktplaats zag ik een tri cot slen staan die ik voor een prikkie kan overkopen. Maar is deze doek wel handig? Is mijn zoon daar al niet te zwaar voor? 4.1kg? Groetjes
Hoi! Met 4 kilo kan je kindje nog makkelijk in een tricot doek, tot een kilo of 8 vond ik het nog wel prettig dragen en vanaf 9 kilo word het afgeraden volgens mij. Maar goed, je kindje word steeds zwaarder natuurlijk. Misschien kan je investeren in een geweven doek, die zijn soms ook niet verschrikkelijk duur en daar kan je tot een kilo of 18 mee tillen (als je dat zou willen) edit: zie dat je kindje nog heel jong is, dan zou ik lekker met tricot dragen, is wel veel zachter dan een geweven doek. En als je het dragen fijn vind kan je altijd nog een geweven doek kopen
De tricot slen is in principe te gebruiken van 0-2 jaar of tot 15 kilo, dus daar is je kindje zeker nog niet te zwaar voor hoor! Al vraag ik me af of het tegen die tijd nog comfortabel draagt, hij gaat op een gegeven moment echt uithangen, maar dat is volgens mij pas rond 10 kilo ofzo. Wij hebben hem voor onze dochter, die weegt nu 9 kilo, en ze gaat er nog steeds in. Merk wel dat ik sinds ze 8 kilo of meer is, ik voor langere dagen sneller de mei tai pak, maar daarmee kun je niet op je heup dragen en met de tricot slen wel.