Park in Eifel of Hochsauerland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lumiere, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Leuk met dit weer, plannen voor de zomer :D

In september willen we een weekje weg met onze dan 15mnd oude dreumes. In november hebben we een superfijne vakantie gehad bij Centerparcs, dus dat is zeker een optie. We willen graag naar Duitsland. Hochsauerland bv. Heeft iemand daar ervaring met een dreumes? Andere optie is de Eifel, maar daar is geen Centerparcs. Zijn er andere vakantieparken die aan te raden zijn daar?
    Of andere gebieden in Duitsland waar het leuk is, maximaal 4u rijden vanaf Eindhoven?

Wallonie of Frankrijk valt af, vriendlief heeft een beetje clichbeeld van Walen en Fransen haha, daar krijg ik hem niet mee naartoe. We gingen "vroeger" naar Oostenrijk, maar dat vind ik te ver met zo'n kleintje.

2. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Wij zijn net in een landalpark geweest in de Eiffel. Net nieuw en hele mooie huisjes. In de buurt ook veel te doen volgens mij. Wij gaan in ieder geval weer terug in mei.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Welk park is dat als ik vragen mag, Duimpje?

4. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Heb het even opgezocht. Was Landal Eifeler Tor.
    Wel autovrijpark met hoge heuvels. In ons geschakelde huis was een box, campingbedje en kinderstoel aanwezig. 3 grote slaapkamers met 2 pers. Boxspringbedden

5. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Landal Eifeler Tor is idd een nieuw park met nette huisjes in een mooie omgeving.
    Van Landal zijn de parken Sonnenberg,Warsberg en Hochwald ook aan te raden.
    Ik weet van Warsberg en Hochwald dat die ook kinderbungalows hebben.
    Hochwald en Sonnenberg hebben verder nog een leuke indoorspeeltuin.
    Het zwembad is wel minder dan CP maar voor ons was het voldoende.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Daar zijn wij ook geweest, met Hemelvaart vorig jaar. Het park was toen nog in aanbouw, er werden nog huisjes gebouwd, er was nog geen zwembad bij, amateuristisch winkeltje. Maar ik zag gisteren op de site van Landal dat dat inmiddels allemaal klaar is. Het is een mooi park, nog nooit zo'n mooi huisje gehad, prachtige omgeving. Dus zeker een aanrader!

Landal Winterberg vonden we ook erg leuk. Hele mooie bosachtige omgeving. Mooi park, nette huisjes, op een heuvel zodat je een mooi uitzicht hebt vanaf het park. Genoeg te doen in de omgeving.

Landal Sonnenberg in Leiwen aan de Moezel, is ook een aanrader. Je hebt er veel wildparken, de stad Trier, kunt rondvaarten maken op de Moezel.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hochsauerland is zeker ook een aanrader, wij zijn ern u 2 keer geweest . 1 keer met sneeuw en 1 keer in de zomer. mooi zwembad wel erg koud onze jongen had vaakblauwe lippen. maar voor de kleintjes is er veel te doen qua zwemmen en spelen. de omeving is ook leuk met winterwerg ed echt zat te doen in de omgeving.

er was ook altijd een park eifel van cp die heeft nu een andere naam geloof ik. maar ook die is leuk voor kleintjes je zit daar wle echt midden in de heuvels en het is ook echt aanstrengend om bijv smorgens broodjes te halen dus dan zou ik een huisje dichtbij hetcentrum nemen. hochsauerland heeft dit trouwens ook maar die zijn geleidelijker.

8. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Center parcs heeft toch gewoon een park in de Eifel? Wij zijn daar afgelopen zomer nog geweest (park eifel heet het). Wel wat oudere huisjes maar wel ruim voor centerparcs begrippen. Ruim opgezet park met veel speelmogelijlheden. Ook een binnenspeeltuin. Wij (en de kids) hebben ons er prima vermaakt.

9. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Wij zijn dit jaar ook nog naar center parcs bostalsee geweest. Ik weet niet hoe ver dat rijden is vanaf Eindhoven maar dat is echt een heel mooi (nieuw) park. Mooie huisjes, ruim opgezet. Wij waren er in de herfst maar in de zomer lijkt het me helemaal mooi (aan een meer). En het zwembad is echt geweldig voor de kinderen.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik zag park Eifel ook staan bij CP.
    Park hochsauerland is nog steeds mijn favo. Gaaf zwembad. Veel te doen. (Misschien wel meer voor oudere kids)

11. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je alleen CP Hochsauerland aanraden. Iets anders qua parken in Duitsland ken ik niet.
    Maar CP Hochsauerland zijn wij vaak geweest. Mooi park, mooie omgeving en goed te doen qua reisafstand.
    Wij zijn afgelopen mei voor het laatst geweest. Premium kindercottage gehuurd. Was netjes en schoon.
    Wij gaan zeker weer terug.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Landal Hochwald vind ik ook aan te raden.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik vond Landal Winterberg een keurig park, alles nieuw en netjes, maar sfeerloos en kaal.
    Wij zijn al een paar keer naar Landal Wirfttal in de Eifel geweest. Geen flistend park, maar het ligt heel mooi in de bossen en heuvels. De meeste huisjes zijn gerenoveerd en zien er goed uit. Personeel vriendelijk en het trekt vooral mensen die van rust en wandelen houden en ook geen grote groepen. Net wat je trekt. Zwembad is niet spannend, maar wel lekker rustig.

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Centerparcs Hochsauerland is super. Wij hebben daar altijd een hotelsuite gehad omdat ik niet zo ben van de huisjes.
    Maar raad het je niet aan met een 15m oude dreumes. We zijn afgelopen zomer geweest met dochter van toen 17 maanden. Het park is geweldig, zeker de hotelservice, maar ik had moeite mijn dochter in bedwang te houden omdat alles toch eigenlijk is gericht op net wat oudere kindjes. Het zwembad was super (maar in het hoogseizoen natuurlijk megadruk) maar je had er geen babybad. Wel een peuterbad, maar daar kan een dreumes die net loopt zich nog niet zelfstandig in redden.
    We zijn een paar maanden daarvoor ter vergelijking naar Landal geweest (in NL) en daar hadden ze wel een babybad waar dochter gewoon door het water kon kruipen en de tijd van haar leven had.

Ook de speeltoestellen in de restaurants en buiten zijn gericht op oudere kinderen. Onze dochter kon er niets mee en dat frustreerde haar enorm. Ouders mogen namelijk niet op die dingen en ze worden ook in beslag genomen door oudere kinderen dus kleintjes passen er ook gewoon niet tussen.

Verder hangt het er van af wat je verwachtingen zijn. Onze dochter heeft zich verder wel vermaakt door lekker buiten rond te lopen en in de stad enz maar ik persoonlijk ga pas weer terug als de kids wat ouder zijn.

15. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wij zijn afgelopen zomer naar cp eifel geweest met ons zoontje van 10,5 maand.
    Ik ben juist als ze nog klein zijn voor de wat simpelere CP parken (Sandur is er daar bijv ook een van). het zwembad is wat simpeler maar voor de kindjes maakt dat echt niet uit. Bij eifel hadden ze een babybad (met glijbaantje en watersproeiers) en een peuterbadje naast elkaar. Lekker warm water daar. Wat ik wel mistte was een bubbelbad. Of ik heb hem niet gevonden. En voor onze dochter van 4 vond ik de grote glijbaan een beetje kort, maar voor haar was hij super en maakte dat niks uit. Hij was spannend genoeg ;) Ze speelde ook nog graag in het babygedeelte.

De baluba is erg leuk. Buiten is een leuke speeltuin ervoor maar ook door het park heen veel leuke speeltuintjes maar bij de baluba heeft zl zich ook heel goed vermaakt met wat balletjes en een springkussen. Het is wel bergachtig dus het is soms wel zwaar duwen met je kinderwagen. De boomhut bezoeken is niet te doen met een kinderwagen. Maar als je alleen een zoontje van dan 15 mnd hebt hoeft dat misschien toch niet.

Ondanks we de vakantie hebben gemaakt tijdens de 2e verjaardag van L* was het echt waanzinnig! Wij hebben een toptijd gehad. Maar als je luxe CP's verwacht met superbaden en flatscreen tv's (zoals onze buren in het park) dan kan het tegenvallen. Het is heel netjes en schoon maar het is allemaal wel simpel. Ideaal juist voor kleine kinderen, vonden wij.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wauw wat veel tips :D
    Ik wist niet dat er in de Eifel ook CP is. Echt luxe hoeft van ons niet. In Huttenheugte hebben we een premium cottage gehad, gewoon badkamer, 1 slaapkamer met tv en 2 zonder, geen sauna of flatscreen. Prima was dat.

Ik ga zeker ook wat meer over Landalparken opzoeken. We hadden in nov met opzet voor CP gekozen omdat dar veel binnen is. Maar komend jaar gaan we in september, dus dan is er minder kans op slecht weer.

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik wilde net een topic openen hier over. Wij gaan in januari naar Bostalsee voor het eerst en vorig jaar januari bij de Eifel geweest dat was echt super voor kinderen! Ben benieuwd dit jaar bij Bostalsee hebben er in ieder geval zin in :)

Deel Deze Pagina