Wie kan mij helpen? Wij gaan in mei 2015 op vakantie naar Spanje (met het vliegtuig) en onze kleine meid is dan 10 maanden. Is er iemand op vakantie geweest met ongeveer een kindje van dezelfde leeftijd? en wat adviseer je om mee te nemen of juist niet en dan bedoel ik....luiers, potjes eten dat soort dingen. Wat juist wel en wat juist niet meenemen. Alvast heel erg bedankt.
Luiers en potjes verkopen ze daar ook. Spanje heeft goede babyspulletjes hoor. Ik neem dat soort dingen voor de eerste dagen mee, de rest koop ik zelf. Zou alleen melk (nutrilon oid) wel meenemen voor de vakantie. Zwemluiers is makkelijk als je ruimte over hebt. Wat ik erg handig vind, zijn grote hydrofielen (ik heb ze van 120/120) Die gebruik ik om af te drogen, over de buggy te gooien als ze in slaap valt, te verschonen op de grond oid en als omslagdoek-achtig. Vlak na aankomst koop ik altijd een emmertje/schepje set en een bootje. Daar kan je mee in het zwembad spelen, maar ook vullen met water zodat hij naast je kan spelen met/in water.
Wij hebben vorig jaar een koffer met alle babykleertjes, wat (zwem)pampers en idd flesvoeding meegenomen. (Mijn man en ik delen dan een koffer voor onze spullen) Potjes en luiers kun je daar ook prima kopen. Als je kindje niet zo kritisch is met eten, maakt het niet zoveel uit. Gewoon kijken hoeveel ruimte er over is en wat je er nog bij kunt proppen. Ik had wel veel kleertjes, hydrofiellen, handdoek en dat soort dingen bij me en minder etenswaren. Zorg ook dat je in de handbagage een extra shirt voor jezelf hebt, als je kindje wat opboert of spuugt zit je de hele vlucht in een stinkend shirt! Succes, gaat helemaal goed komen hoor!!!
Dit zijn handige tips, luiers en potjes had ik idd al gedacht om daar te halen, hydrofiel luiers en voeding is wel een goede tip.....ik had anders daar voeding gekocht maar dat is idd niet zo verstandig. Hou je dan in het vliegtuig trouwens je kleintje steeds op schoot? En hoe hebben jullie dat gedaan met last van de oortjes in het vliegtuig? zijn daar nog handige tips voor? Meer tips zijn welkom.
Lang leve de tablet!! Ik heb haar vantevoren al enigzins laten wennen aan filmpjes kijken op de tablet, mijn neefje van die leeftijd vindt Ukkie helemaal het einde, en een boekje lezen. Verder de tijd doden met iets eten en drinken. Met een beetje geluk slapen ze ook nog op schoot. Ik had altijd een thermosfles bij me, die ik liet vullen na de douane met handwarm water (doen ze gratis) zodat ik niet afhankelijk was van de stewardessen in het vliegtuig om voeding te maken. Fruithapjes nam ik ook mee en kaakjes. Mijn dochter heeft nooit last van haar oortjes gehad, maar laten drinken met stijgen en dalijk helpt zeggen ze.
last van oren kun je voorkomen door te spenen, of een flesje te geven met opstijgen (ik had van die kant en klare pakjes mee met ontbijtgranenmelk, ze haalde het bij de douane door een speciaal apparaat om te checken, maar mochten gewoon mee, je zou ook water kunnen vragen aan de stewardess als je aan boord gaat en een poedertoren mee nemen) verder had ik ook wat kleine knijpfruit zakjes mee en wat droge crackers/soepstengels. Verder kun je als ze verkouden is voor vertrek wat neusspray spuiten (wij hadden op advies van de dokter destijds de kinderneusspray met een kleine hoeveelheid xylomethazoline genomen, ons kindje was erg verkouden en dan kun je nog sneller last krijgen van je oren omdat je buis van eustagius en je holtes vol met snot zitten, maar dat zou ik wel altijd even eerst aan je huisarts vragen) en eventueel een paracetamol geven. Bij mij sliep de kleine eigenlijk de hele vlucht gewoon op schoot heerlijk tegen me aan. Met 10 maanden lopen de meeste kindjes nog niet, en een stukje door het gangpad kruipen kan meestal ook wel even. verder kun je wat afleiden met een boekje, ipad, wat speelgoed dat niet teveel herrie maakt. Verder blijf rustig, het komt allemaal echt wel goed, vaak zijn de stewardessen aan boord ook super aardig en behulpzaam met alles omdat die ook graag willen dat je kindje lekker stil is. Fijne vakantie!