Dromen

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb dus vannacht gedroomd over dat ik op mn werk was en naar mn eigen tandarts moest. Dus ik stap op de fiets, want mn auto was bij de garage en denk; shit mn telefoon! Ik terugfietsen naar mn werk. Kom ik daar; superdruk, is er een groep kinderen bezig et iets inene. Ik binnen in mn werk, vet druk allemaal kinderen, ik mn tel zoeken, nergens te vinden.

Kijk ik in de spiegel, zit mn achterste kies onderin los, ik denk huh? Ik wiebelen, zie ik dat de hele rij los zit! ik in paniek naar mn baas gerend, die was in een vage grote röntgenkamer met allemaal kamerschermen ofzo :) En ik zeg, kan je even kijken; En ik spuug zo al mn tanden van de linkerkant van mn mond eruit, met bot en al, dus zeg maar ze zaten nog aan elkaar vast, zo'n halve kaak. Echt zo fokking vaag.Deed geeneens zeer ofzo, amper bloed.

Vervolgens droom ik dat ik op de wc zit, en inene vet veel bloed verlies, echt keiveel, in mn droom denk ik nog: is het een mk? hoe kan dat nou? ook weer zo vaag.

Lees ik net op internet dat het betekend als je je tanden uitspuugt je met een nare ziekte te maken gaat krijgen van jezelf of een familielid en dat het bloeden voorspelt dood door verschrikkelijke ongelukken en dat het geluk zich tegen je keert.

Wtf he.. ik ben hier echt niet zo van maar ik schijt in mn broek als ik dat lees eigenlijk,:) ook omdat ik nogal over en weer ga met mn gezondheid etc.

Wie heeft dit ook wel eens gehad, zulke enge dromen?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik droom heel vaak dat mn tanden uitvallen...En dat is dan zoo realistisch dat ik ook de pijn ervan ervaar.
    Maar die uitleg die jij erbij geeft, word ik niet blij van!! Bah!

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik droomde altijd dat ik met mijn verzorgpony reed (altijd zelfde stuk) en in de zelfde bocht viel ik eraf, de ene keer lag ik naast mijn bed en de andere keer hing ik nog aan het bed. gelukkig in het echt daar nog nooit gevallen hihihi

dat van dat bloed brrrrrrrrrrrr, heb ik in het echt meegemaakt, niet fijn om zo te lezen bah bah

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Huh wat raar, nou ga ik ook maar eventjes mijn droom van vannacht vertellen. Ik was bij mijn tante uit eten, waar ik amper kom en nam mijn Oma mee die al aantal jaren dood is.
    Ben ik daar aan het eten, zit er bamboe tussen mijn tanden en is een tand rot :( Ik in de spiegel aan het trekken, trek ik een tand er zo uit met een stuk ijzer eraan. Ik de tandarts gebeld en die zei dat ik na het weekend kom komen voor zoiets kleins :$

Nou ik lees jou verhaal nu en krijg de bibbers.
    Hou het dan toch maar op het liedje van Marco Borsato "Dromen zijn bedrog"

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik heb ook heel lang gedroomd dat mijn tanden uitvielen. Ik spuugde ze dan gewoon uit zeg maar.

De uitleg die ik destijds ergens las, was dat je in dat geval bang bent om iets of iemand te verliezen. Bij mij klopte dat toen ook.

6. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Ik droom heel realistisch dat het bed door de vloer zakt, het huis in brand staat, het dak naar beneden valt, of de grond om huis verdwenen is.
    Als ik wakker schrik en uit bed spring heb ik serieus hartkloppingen.
    Beleef het ook levensecht.
    Het komt in periodes gelukkig maar vervelend is t wel!
    Geen idee wat het zegt..

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hier kan ik me dus ook wel in vinden, ben zwanger en nog steeds onzeker of alles wel goed gaat. Dus dat zou het kunnen verklaren.
    Klinkt wel minder eng als iemand verliezen of een ziekte.

8. tulip

tulip Niet meer actief

brr, ik kijk nooit naar de betekenis van dromen hoor. Ik heb van de week wel iets opmerkelijks gedroomd, maar dat was niet echt eng. Ik droomde dat ik bevallen was van ons 2e kindje, maar ben niet eens zwanger!!!!! Dat was ook zo realistisch dat toen ik wakker werd ik het kindje eventjes nog echt miste ook.

9. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Ohja heb gisternacht nog met Ben Saunders doorgebracht, moest m met de auto van mijn ouders ophalen om samen boodschappen te gaan doen.
    Bij zijn huis aangekomen lag ie laveloos op de bank te slapen, met allemaal half opgerookte peuken om m heen.
    Toen knapte ik al half af, maar toen we even later in de auto zaten en er alleen maar ijzige stiltes vielen wist ik zeker dat ie niks voor mij was :D hoe bizar he zo raar als je kunt dromen.

Ook heb ik in t verleden 5 dagen achter elkaar gedroomd dat ik een relatie had met Stam van Ajax.
    brrrrrr nou die kan ik wel bij je enge dromen toevoegen.
    Dus als je wat van m wilt weten, ik kan je alles vertellen ;)

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Oja om dan terug te komen op mijn droom van gisteravond, zou jou betekenis nog beter verklaren.

Ik droomde dat ik aan het bevallen was (lees 25 weken
    ) en dat de kleine nog leefde en ik de hele ziekenhuis door heb moeten lopen voordat iemand me wilde helpen. :( Heel merkwaardig allemaal.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Dat heb ik ook al een paar x gedroomd.
    Zo realistisch... Voelde me heel leeg toen ik wakker werd en besefte dat het een droom was!

12. tulip

tulip Niet meer actief

gek he??? En ik heb voorlopig ook nog geen plannen hoor, dus het is ook geen gekoesterde wens ofzo.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik droom zelden tot nooit. gelukkig maar.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ook niet... ooit wil ik het wel, maar nu zeker nog niet.
    Dus waar het dan vandaan komt?

15. tantetil

tantetil Bekend lid

Jan 1, 2010
    768
    162
    43
    Female
    Noord Holland
    Ik droom heel vaak dat ik nog een vak van school over moet doen, omdat ik dat vergeten was. Of dat ik weer op school zit en denk waarom zit ik hier, ik heb mijn bul toch al:(? Verder droom ik heel vaak dat ik moet vluchten en dat ik dan een auto steel, maar die rijdt dan niet snel of ik moet fietsen in die auto om hem sneller te laten gaan...

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik droom ook heel vaak dat ik iemand een knal in zn gezicht wil geven maar dat ik er de kracht niet voor kan zetten... halverwege stop mijn arm dan gewoon :S Ook zoíets raars.

17. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb dat soort dromen ook een aantal keren gehad jaren geleden... ook over een miskraam... misschien is het toeval maar 2 maand later kwam een hele goede familievriend met het verhaal dat hij erg ziek was...

over de tanden heb ik ook eens gedroomd dat zo al mijn tanden uit mn mond vielen en ik helemaal in paniek...

heb dit gevonden op internet over wat jij gedroomd hebt,

A
    ls je droomt dat je een miskraam krijgt, visualiseert je droom veranderingen of onzekerheden uit het echte leven. Een miskraam weerspiegelt de angst dat je iets niet zal krijgen of dat je iets kwijt zult raken. Deze droom suggereert dat je je angsten onder ogen moet durven zien.

Als je in het echte leven een miskraam hebt ondergaan, dan is de droom een manier om het verlies te verwerken. De droom is dan onderdeel van het rouwproces.

Het dromen over dat je tanden uitvallen duidt op een
    overlijden van iemand uit je naaste omgeving.

Het verlies van tanden zou dan kunnen staan voor een gevoel van krachteloosheid. Voel je je zwak in enig opzicht? Misschien ervaar je moeilijkheden in het verwoorden van je bedoelingen. Je kan je gefrustreerd voelen als je niet gehoord wordt. Misschien voel je zelfs enigszins minderwaardig en ervaar je een gebrek aan zelfvertrouwen in een bepaalde situatie of relatie. Deze droom geeft aan dat je wat assertiever zou moeten worden en geloven dat jouw mening er wel degelijk toe doet.

Een andere uitleg is dat dromen over tanden werkelijk gaan over onzekerheden over je uiterlijk en hoe je op anderen overkomt ( nu ben ik hier eigenlijk niet zo mee bezig op dit moment)

Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen.

Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat u tanden uitspuwt is een teken van naderende ziekte of de ziekte van een familielid.

Als u een enkele tand kwijtraakt voorspelt dit slechte ontwikkelingen; zijn het er twee dan wijst dit erop dat de dromer slechte tijden tegemoet gaat, ook al verzet hij zich hiertegen. Als drie tanden uitvallen volgt ernstige ziekte of een ongeluk.

De énige positieve uitleg die ik vond, na enig speuren, is deze:

Dromen over tanden of het verliezen ervan wil zeggen dat je binnenkort een transformatie of een innerlijke verandering zult ondergaan

18. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ik droom ook vaak dat alle tanden loszitten en er uitvallen en moet zeggen vind het echt eng en ben bang dat het misschien wel zal gebeuren.

Nu ik dit lees klopt het wel een beetje, alles zit ons op moment erg tegen, finanieel dan!
    Maar geen rare ziekten ofzo, wel een vader met longontsteking.

EN je had het over dat je bloedde in de droom op de wc.
    Ik ben meerdere keren zwanger geweest en heb dus meerdere miskramen gehad, maar heb er van te voren altijd over gedroomd dat er een miskraam zou komen.
    aantal keer gedroomd dat ik zomaar bloed verloor en 1 keer gedroomd dat we voor een echo kwamen en dat de kleine niet goed genoeg gegroeid was.
    Dus toen ik daar lag werd mijn nachtmerrie werkelijkheid.
    Heel apart, maar ze kwamen dus wel uit.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik vond dit ook: Als je droomt dat je bloedt, of bloed verliest, suggereert dit dat je oververmoeid bent, of emotioneel uitgeput. Het kan ook duiden op bittere confrontaties tussen jou en vrienden/geliefden. Je acties uit het verleden keren terug en zitten je dwars.

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook hele nare dromen,, Ben er soms een dag van slag van!

Share This Page