vliegreizen met kind onder 3 jaar.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door VrouwtjeRomy, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Wij zijn dus net terug van euro disney (nog bedankt voor de tips meiden! Saqouia lodge was echt super! En nog vlakbij het park ook!!

Anyways, wij betaalde voor onze dochter, omdat ze nog geen 3 was, een toeslag van ± 60 euro.

Nu wil ik dus ook nog even naar Spanje toe met haar maar op welke site ik ook naar vliegtickets kijk, overal moet ik ineens de volle pond voor haar betalen... :S Weet iemand hoe dit zit?

Bij een reisbureau kan ik niet aankloppen die hebben niet zulke korte vluchten dat moet minimaal 8 dagen zijn en ik wil gewoon een weekendje naar Spanje van donderdag 17/3 tot zondag de 20e. Dus moet het online boeken maar snap er niets van waarom ik nu ineens de volle pond voor haar moet betalen...

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik weet niet of dat zo is, zoals jij het beschrijft. Wij gaan volgende week naar gran canaria met onze dochter van 2, voor haar betalen we ongeveer 60% van onze prijs.

3. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ja inderdaad! Toch moet ik overal als ik op "Verder" klik, de volle pond betalen. Zelfs als ik "baby" aanklik (deed ik even om te testen) Moest dit ook gewoon en werden te tickets goedkoper...

heel raar zeg. cheaptickets.nl bijv.

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik denk dat het afhangt van de maatschappij waar je boekt. Bij Ryanair moet je het volle pond betalen voor een baby. Bij Transavia betaal je juist wel een babytarief.
    Maar misschien ben je door de goedkope tarieven juist wel voordeliger uit bij bijv. Ryanair (maar let daarbij wel op extra toeslagen voor bagage en inchecken enzo).

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Meestal is het vanaf twee jaar verplicht eigen stoel kopen en 90% van de ticketprijs van een volwassene.

6. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben een vast tarief voor kinderen. Vaak is dat goedkoper dan het volwassenen tarief. Maar als je een goedkope vlucht boekt kan het soms zijn dat je voor het kinder ticket meer betaald dan voor je eigen ticket.

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

De meeste maatschappijen hanteren idd de regel dat kinderen tot 2 jaar gratis of heeeeel goedkoop mogen reizen. Is iig het geval bij Easyjet en KLM waar wij nog wel eens mee reizen.
    Vanaf 2 jaar betaal je op korte vluchten vaak de volle pond omdat het kind dan zelf een stoel moet hebben en je dus gewoon voor die stoel moet betalen.
    Het kan zijn bij langere vluchten dat je nog een korting krijgt vanwege de leeftijd.

Zou anders gewoon even bij de maatschappij zelf op de website de gegevens invoeren, die pakken dat namelijk wel gelijk goed op als je het tussentotaal bekijkt.

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Zeker weten dat je wel naar een reisbureau kunt hoor voor je vraag! Ik denk dat het misschien in dit geval ook makkelijker is omdat zij goed weten waar ze moeten kijken. Voor elke maatschappij zijn er verschillende voorwaarden.

9. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    Is het niet zo dat je voor alleen een ticket de volle pond betaald voor een kindje vanaf 2 jaar en als je ticket en hotel(dus totale reis) boekt je dan een korting krijgt? wij vliegen met ryanair van de zomer naar Girona en moeten voor onze dochter ook de volle pond betalen voor het ticket, we hebben het hotel als autovakantie geboekt(dus geheel los van de vliegtickets) en dan is het hotel voor haar gratis. als we dezelfde reis met vliegen+hotel hadden geboekt via het reisburo betaalden we ook 60%(dan vlieg je wel met een luxere dus duurdere vliegmaatschappij. maar goed nu we los hebben geboekt is het alsnog veel goedkoper:D

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij betaal je bij een vlucht altijd voor een kindje dat een eigen stoel nodig heeft. Alleen een baby niet, omdat je die dus op schoot houdt.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, we hebben net afgeloen vrijdag geboekt: zoontje is gratis en dochter volle pond met Transavia.

12. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Iedere luchtvaartmaatschappij heeft een eigen tarief voor kinderen.
    Dus als ik jouw was zou ik wel langs het reisbureau gaan want daar kunnen ze zo voor je kijken wat de goedkoopste mogelijkheid is.
    Ze kunnen op het reisbureau ook gewoon losse tickets boeken. Iig wel bij het reisbureau waar ik werk en ik weet zeker dat dit ook bij alle andere reisbureau's kan.

Gr Naantje

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    onder de 2 hebben ze geen eigen stoel vanaf 2 dus wel en heb je kans als je een los ticket haalt je de volle pond moet betalen korting heb je dan idd vak alleen als je een combi reis boekt met hotel en alles erbij. denk dsu dat het volle pond wor voor een weekendje.

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'vakantie'

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben 2 meiden, 1 van 3.5 en 1 van net 1 jaar. Vorige week nog met Easyjet naar Engeland geweest en dan betalen we volledig als voor de oudste (vanaf 2 jaar!) en voor de kleine niks, omdat ze op mijn schoot zit. Dit is omdat je alleen een tickets boekt.
    Als we van de zomer op vakantie gaan, vliegen we met Arkefly en hebben dan een pakketreis. We betalen dan voor haar ongeveer 50% van de prijs voor volwassenen en voor de kleine alleen wat boekingskosten.

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij boekten onze vakantie en betalen voor de vliegreis het volle pond (was vanaf 2 jaar) maar dan krijg je dus wel een extra stoel voor hem. Dat vind ik wel een voordeel, aangezien het echt geen schootzitter is!!! Bij het hotel kregen we juist weer korting.

Deel Deze Pagina