Parkeerkosten kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lellebel2, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Wat raar zeg, toen wij nog hartje Amsterdam woonden nam de kraamhulp de kosten gewoon zelf op zich. Hoorde bij haar werk als zzp-er zei ze. Heb toen namelijk wel aangeboden (omdat ik haar heel lief vond ) om een deel te vergoeden maar daar wilde ze niets van weten. Persoonlijk vind ik het van het bureau niet netjes om de kosten bij jou neer te leggen, stel je voor zeg dat je voor iedereen die iets voor je komt doen de parkeerskosten moet gaan vergoeden. In mijn ogen moeten ze dit zelf incalculeren en doorrekenen in hun tarieven. Ze moeten niet vergeten dat jij opdrachtgever/klant bent. Geen idee of het al te laat is maar ik zou eens informeren hoe het bij andere kraambureaus in de buurt is. Indien dit anders is zou ik ze dit voorleggen, en anders toch proberen of je nog kunt switchen.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wel of niet netjes is hier toch helemaal geen discussie.
    Elk bureau heeft op.dit punt eigen duidelijke voorwaarden waar je mee akkoord gaat op het moment dat je tekend?
    In dit geval komen kosten voor het gezin (klant) en er is een regel dat er een straal van max 10 min mag zijn waar ze vandaan mag komen lopen als er dan wel gratis parkeren is.

3. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Niet alles gelezen, maar ik woon in de binnenstad (blauwe zone) en ik ga zeker wel haar kosten betalen als het zo ver is. Als vergunninghouder kan ik goedkoop dag(kras)kaarten bij de gemeente regelen.

Maar lees dat die van jou 2,50 voor een dagdeel zijn. Pittig.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat gaat aardig aantikken. Vind het ook best lastig want ik koop ze natuurlijk vantevoren in maar stel nou dat ik een kraamhulp krijg die op de fiets komt. Zit ik met al die kaarten en heel wat Euros minder

5. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @nummerzoveel. Gaat niet helemaal op. Vanwege zvw bestaat er een bv. Al verschil tussen commerciële bedrijven en zorgverlening, vanwege de vergoedingsmogelijkheden.

6. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Bij sommige gemeente kan je volgens mij parkeerkorting krijgen als je kraamhulp nodig hebt. Misschien informeren bij je gemeente?

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Volgens mij is het gebruikelijk dat jullie dat betalen. Ik heb het al vaker gehoord en het stond beide keren ook bij mij in het contract.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben zelf kraamverzorgende en bij ons zijn parkeerkosten voor jezelf. De planning probeert het zo te plannen dat er bijvoorbeeld iemand heen gaat die op de fiets kan komen.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Zo staat het ook in de leveringsvoorwaarden van de organisatie waar ik voor werk.
    Wel hebben we voor een aantal steden in ons werkgebied een aantal parkeervergunningen van de gemeente.

10. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Ze heeft toch helemaal nog nergens voor getekend? En persoonlijk zou ik er dus geen goed gevoel bij hebben meteen met zo'n bureau in zee te gaan. Wel of geen discussie, het is iets wat ik erbij zou voelen. Zoals ik de verschillende ervaringen lees zijn er dus verschillende manieren waarop kraambureaus hier mee omgaan, dan is het toch juist heel nuttig om verder te kijken? Of er een ander bureau is dat hier voor TS misschien een gunstigere regeling heeft? Wat ze zelf al zegt...koopt ze straks een hele stapel parkeerkaarten komt de hulp op de fiets...Zou daar dus zelf niet zomaar ja op zeggen.

11. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Ik zie nu dat kraamzorg mama parkeerkosten in rekening brengt.
    Wij hebben de laatste keer, omdat we over werden geplaatst naar het wkz/ ronald mac donaldhuis in utrecht, deze kraamzorgorganisatie op het laatste moment gekregen en nooit een rekening ontvangen voor parkeren. Dat vind ik dan toch wel weer netjes.

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bij mij vroegen ze of wij dat wilden, maar als het niet kon was het ook geen probleem want dan betaalde haar werkgever (dus het kraamzorgbureau) het..

13. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Vraag eens even bij de belastingdienst na, als het goed is is dit een kostenpost die je achteraf bij bijzondere uitgaven weer in kunt vullen. Kennis van mij heeft dus wel vooraf betaald en het later terug gekregen en sommige verzekeringen betalen inderdaad ook.

En sommige gemeente geven 50% korting maar dit moet je dan wel 4 weken voor de vermoedelijke beval datum aangeven bij je gemeente (digitaal loket) zij zorgen dan dat de kraamhulp maar de helft van het normale tarief betaald. Is niet overal maar het nakijken waard natuurlijk. Zou dan weer anders zijn dan de kraskaarten wat ik begreep.

Hier kreeg ik ook de vraag of ze konden parkeren maar hier is het altijd makkelijk te doen

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Als je kraamzorg krijgt teken je wel degelijk een overeenkomst.
    Jij dat je akoord gaat met de afspraken en hun van hun kant uit dat zei ook hun zaken na moeten komen.

Je kunt ook bij je intake zoiets al aangeven hoor als ze vragen of je voorkeuren heb of bijzonderheden.

15. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik heb een overeenkomst moeten tekenen en terug moeten sturen naar het kraambureau, nu weet ik waar ik mee in zee ga want dat is hetzelfde bureau dan 2014 ;) Ook met verzenden van mijn aanvraag heb ik algemene voorwaarden moeten lezen en aan moeten vinken deze te hebben gelezen voor te verzenden.

Ook word er bij de meeste aangegeven voor 16 weken in te schrijven en daarna kan je niet meer ruilen of er moet een hele goede reden voor zijn, anders mogen ze kosten inrekening brengen omdat ze hierdoor omzet mislopen, dit is bij de meeste 33,3% van het totalen bedrag en gaat om ongeveer €500,- zure euro's die je zorgverzekeraar dan niet vergoed. Dus is wel verstandig om dit goed na te kijken ;)

16. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Eigenlijk zou een kraamverzorgende een vrijwaringskaart moeten krijgen net zoals (volgens mij) de verloskundige.

Stel je voor, je ligt te bevallen. De kraamverzorgster betaald een x bedrag en komt binnen en na een aantal uur ben je eindelijk zover dat je mag gaan persen....en dan...net als het hoofdje staat en jij ligt te kermen van de pijn, de verloskundige naar de kraamverzorgster roept om warme doeken klaar te houden, gaat het alarm van haar telefoon! O sorry mensen, moet even wat geld in de automaat gooien... tot zo! :D:D Belachelijk toch!! (En ik dik het verhaal iets aan, maar het is waar gebeurd uit de eerste hand in mijn kennissenkring!) :$

17. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0

Dat is niet helemaal waar
    Bij mijn oude werk is het ook betaald parkeren, het was aan mij of ik dus wel of niet met de auto kwam. Bij onze tweede zoon was het ook betaald parkeren in onze straat, de kraamhulp heeft hier nooit iets over gezegd en ik heb er nooit iets voor betaald. Ik ben er vanuit gegaan dat zij dat met haar werkgever zou regelen. En ik denk dat dat ook zo gegaan is?!

Deel Deze Pagina