Parkeerplekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Madeliefje06, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk dat het er ook aanligt hoeveel plek er voor je huis is. Als er voor een huis plaats is voor meer dan twee auto's (zoals bij ons), is het toch niet egoistisch als je er twee zou gebruiken? Onze auto's zouden dan nog steeds voor ons huis staan en niet voor dat van de buren. De buren en hun bezoek moeten hun auto's dan gewoon voor hun huis zetten.

2. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Nee dan vind ik het inderdaad een ander verhaal. Ik beargumenteer misschien een beetje teveel vanuit mijn situatie ;)

humptydumpty vindt dit leuk.
  3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik had al gereageerd dat ik het verkeerd had gelezen :|

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Bij ons in de straat is het ook een ongeschreven regel dat iedereen 1 plek voor het huis heeft en anders zet je het op de grote parkeerplaats.
    Wij krijgen binnenkort een 2e auto en die komt niet voor het huis te staan maar op een van de grote parkeerplaatsen in de buurt van de week maar een keer kijken 's avonds waar er plek is. De parkeerplaats dicht bij huis staat eigenlijk altijd vol want de meesten hebben 2 auto's of een auto en een werkbus.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier dezelfde ongeschreven regel, de meeste mensen houden zich er aan. Wij hebben ook 2 auto’s, de ene staat voor ons huis, de ander aan de overkant van de straat waar plaats is en waar je niet voor andermans deur staat.
    Kleine moeite, er is plek zat in de buurt om je auto te parkeren.

Ik zou gewoon vragen of ze daar rekening mee kunnen houden.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Is je man nog bij de buren geweest, ts? Ik vind dat je het zeker kan aangeven, ben benieuwd wat ze er mee doen.

Hier ook altijd gedoe met parkeren. Nu onze dochter groter is zit ik er niet meer mee, maar met een maxi cosi wilde ik toch graag dichtbij parkeren.
    Waar ik me erg aan irriteer is een man tig huizen verder, hij moet zíjn ene auto altijd bij hun voor deur zetten en zn andere auto bij ons voor de deur, terwijl de parkeerplaatsen daar vrijwel leeg zijn en hier is het altijd vol (en hij moet ook nog verder lopen).

7. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Al langs geweest bij de buren?

Ik vind 5 auto’s wel veel voor 1 gezin er kunnen er makkelijk 2 a 3 auto’s verderop geparkeerd worden met oog op de buren.

Toen ik bij mijn moeder woonde hadden we ook te weinig parkeerplaatsen. Gezinnen met 2 of 3 auto’s. Bij ons had standaard iedereen een vaste plek en daar werd rekening mee gehouden. Met uitzondering van visite had iedereen 1 auto per gezin er staan en de rest op een parkeerhofje.

Nu ik op mezelf woon is in mijn straat amper plek. De hele straat kampt met een parkeerprobleem.
    Zet hem tegenwoordig op het parkeerhofje achter neer en dan staat ie echt precies voor mijn poort en hier ook iedereen z’n eigen plekje met uitzondering van visite.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hier is het ook altijd “stoelendans” met auto’s. Iedereen in de straat heeft een oprit waar één, soms twee auto’s op kunnen. Alleen maakt niet iedereen gebruik van die mogelijkheid. Onze directe buren hebben twee auto’s en de buurman rijdt in een enorme werkbus. Er staat bij hen altijd maar één auto op de oprit, de andere staat op het parkeervak bij hen voor de deur. De grote werkbus zou gemakkelijk aan de zijkant (ze wonen op de hoek) van het huis geparkeerd kunnen worden maar ze zetten hem liever op het parkeervak voor ons huis zodat wij het hele weekend tegen dat enorme gevaarte aan zitten te kijken. Dit is voor de overburen ook heel irritant, ben ik van de week achter gekomen. Op onze oprit passen allebei onze auto’s en hier staan ze ook eigenlijk altijd. Het zou af en toe wel handig zijn als we ooit eens gebruik konden maken van de openbare parkeervakken (als iemand als eerste thuis is maar de volgende dag of ‘s avonds als eerste weer weg moet). Alleen lijken de huishoudens bij ons in het blok allemaal meer auto’s dan gezinsleden te hebben dus tegenwoordig zijn de parkeervakken altijd bezet. We hebben de buren (met de twee auto’s en werkbus) wel eens aangesproken op andere dingen (constant over het gras rijden zodat het een modderpoel wordt en de geluidsoverlast die ze regelmatig veroorzaken) maar daar hebben we nooit respons of resultaat van gehad. Ik voel me inmiddels ook best wel een zeur. Je wilt niet blijven vragen en klagen. Al vind ik het geval van ts en de buren met vijf auto’s wel heel extreem en daad zou ik dan ook wel wat van zeggen.

Onze andere buurman is vrijgezel en heeft twee auto’s. Één auto is van zijn overleden vader geweest en staat al een jaar of drie op het parkeervak voor zijn huis olie te lekken. Het ding heeft inmiddels een slappe band en begint steeds meer kenmerken van een wrak te vertonen. De buurman zelf is bijna nooit thuis, we zien of spreken hem eigenlijk nooit. Zouden we hier verder nog iets mee kunnen? Hij kan dat vehikel daar toch niet weg laten roesten? Daarnaast houdt hij een parkeervak bezet met een auto die niet gebruikt wordt.

9. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    @Novastar Als hij altijd op dezelfde plek staat zeker.
    Je mag een auto geloof ik maar een maximaal aantal dagen op dezelfde plek laten staan (3 weken??)
    En wanneer de auto wrak-verschijnselen begint te vertonen heb je nog een extra reden.

Even de gemeente bellen!

10. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    edit even ppgezocht; die regels gelden voor campers, caravans etc. niet voor auto's.

Maar dan nog kun je de gemee te bellen hoor. Want ik geloof dat '3 jaar stilstaan niet onder parkeren valt.

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    @Nixter: Kan de gemeente hierin actie ondernemen? Dan kan er toch meer dan ik dacht. De eerste tijd na het overlijden van zijn vader reed hij er nog wel mee. Hij wisselde af met zijn eigen auto. Nu staat hij al een hele tijd stil. Een paar weken geleden pompte hij ineens die slappe band op en is met de auto weggereden. Een paar uur later was hij terug en sindsdien staat hij weer stil. De band is weer slap en de auto lekt olie (zou ik alleen daar al niet iets mee kunnen?). Mijn eerste gedachte was dat hij weg ging voor de APK maar dat ding komt daar nooit door met die slappe band en die lekkende motor. Als ik de buurman nou eens zou treffen dan kan ik hem vragen wat hij met de auto van zijn pa gaat doen. We kennen elkaar van de middelbare school en hoewel hij erg op zichzelf is kunnen we wel redelijk door één deur. Ik zie hem alleen nooit en heb ook zijn telefoonnummer niet.

12. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    @Novastar
    Ik weet niet waar je woont, maar melding doen bij de gemeente. Waarschijnlijk bij Toezicht of Handhaving, maar da's per gemeente verschillend.
    Ik ke de situatie natuurlijk niet, maar als het inderdaad een slechte auto is, staat hij misschien wel stil.omdat hij niet door de APK komt. Dan heb je zeker een probleem.

Het lekken van olie kan ook nog gezien worden als milieu'delict'. Ook dat is te melden bij dr gemeente, Miliedienst.

Kan natuurlijk zomaar zijn dat al die afdelingen bij jouw gemeente anders heten.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    In ieder geval bedankt voor de tips!

14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    @Novastar

De auto van jouw buurman mag sowieso daar niet staan. Tenminste, als het inderdaad een wrak aan het worden is. En dus niet door de apk komt.

Bijgevoegde bestanden:

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor he huis of niet, het is niet jouw plek, maar een openbare...

Ik vind jou dus de aso om jezelf die plek toe te eigenen en vervolgens nog durven klagen ook...

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En dit vind ik een rare reactie. Wat is er mis met wat rekening met elkaar houden?

Wij zijn om deze redenen verhuisd. Mijn man was echt helemaal klaar met het zoeken naar een parkeerplek, en het aso gedrag van onze buurtgenoten.

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat van het schorsen wist ik. Dat hebben we zelf ook gedaan met mijn auto toen mijn man net een leaseauto had en we mijn auto nog niet durfden te verkopen. Als zijn contract niet verlengd werd zouden we een probleem hebben. Nu hebben wij de luxe van een garage en had ik maar een kleine auto. Die auto heeft een half jaar geschorst in de garage gestaan. Dus dat wij toen ook een auto extra hadden, daar heeft niemand last van gehad. Of de auto van de buurman door de APK is gekomen weer ik niet, ik kan het me niet voorstellen. Kan ik dat ergens checken? Zoals je de waarde van een auto kan checken op een bepaalde website bijvoorbeeld?

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

https://www.rdwcheck.nl/informatie-de-apk-keuring-doe-een-kenteken-check/

Kun je nog best veel zien

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar dan hadden buurtgenoten een plek voor jullie vrij moeten houden en zekf moeten zoeken?

Hier is de vrije plek gewoon voor de eerste die z’n auto er zet. Ik ben maar wat blij dat niemand erover klaagt. Alsof ik er wat aan kan doen dat bv de plek voor het huis van de buurman vrij is als ik aan kom rijden...

Biny vindt dit leuk.
  20. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Olie lekken kan je zelfs de politie voor bellen want dat mag niet op de openbare weg. Als het ding niet verplaatst dan zal apk ook wel verlopen zijn en dan kunnen ze de verzekering ook meteen even checken ;)

Deel Deze Pagina