Hoe leuk is Pilates??

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik had bedacht om me aan te melden bij de sportschool voor Pilates. Maar nu twijfel ik ineens, want misschien is het wel harstikke saai... Zijn het echt alleen maar van die grondoefeningen? Werk je ook met dat brede elastiek, bijv. achter je rug met 1 hand vasthouden en dan met je andere hand omhoog bewegen? Dat soort oefeningen?

Wie van jullie doet aan Pilates en wat vind je er van?
    Of wie heeft het gedaan en waarom ben je er mee gestopt?

2. Dana

Dana Niet meer actief

Ik heb pilates gedaan, ben ermee gestopt, we werkten niet met elastieken of zo, inderdaad veel grondoefeningen, rekken, strekken en staand ook veel balansoefeningen. Ik vond het best saai eigenlijk, kreeg er geen boost van ;) wel leuk vond ik de afwisseling, elke 4 weken nieuwe oefeningen.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Het is best saai maar het werkt super dus het gaat een beetje om de reden dat je het wilt doen.

WIl je een sterke rug, lange mooie spieren, en op de goede plekken afvallen dan is het ideaal, is het leuk? nee dat is het niet het kan wel heel ontspannend zijn!!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    'het werkt super'.... ook om een beetje weer een plattere buik te krijgen...? Zo ja, dan moet je het zeker ook wel een jaar blijven doen? áls ik het doe ga ik het trouwens 1x in de week doen, niet vaker.

Van mezelf heb ik een vrij slechte houding, schouder naar voren enzo. Dus ook vaak rugklachten, dus ik had idd. bedacht dat het daar ook wel goed voor zou zijn... ;)

5. Triskele

ja idd je werkt aan houding en aan de kracht in je buik (dus vandaar dat het voor je buik goed werkt) omdat alles vanuit daar werkt.

Je rug heeft dus ook veel profijt ervan omdat je daar spieren traint.

Ik deed het altijd gewoon thuis, 20 minuutjes voor de tv en dan 2-3 keer per week en zag binnen paar weken al flink resultaat.

Vooral mn diastase is er wel wat mee afgenomen terwijl een normale fysio dat niet echt voor elkaar kreeg. Helaas niet helemaal maar dit was al een bonus voor mij.

Nu doe ik het even niet (want zoals je zegt het kan wel saai zijn en zeker thuis heb je doorzettingsvermogen nodig en met iets saais is dat niet handig haha)

Ik zit nu vaak op de crosstrainer en wandel veel..

Ik kan niet naar een sportschool want ben thuisblijfmama en papa werkt elke dag onvoorspelbaar en laat dus kan niets inplannen en heb ook geen oppas dus ik kan alleen dingen thuis doen..

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Sportschool healthcity heeft kinderopvang. Hier mag je dan maximaal 2 uur gebruik van maken. Moet je wel vooraf reserveren voor je kindje

7. Triskele

Ja dat weet ik maar ik houd niet van kinderopvang (zeker geen vreemde) ik wacht gewoon even af over een jaar gaat ze naar school en heb ik mijn handen vrij, nu doen we lekker thuis het is wat lastiger qua plannen soms maar over een jaar heb ik zoveel vrije tijd dan kom ik er in om haha

Lief van je om me erop te wijzen, dankjewel!

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi! Ik doe het al meer dan een jaar nu, 's avonds bij iemand die eerst les gaf in sportschool en nu haar eigen studio begonnen is.
    Ik vind het leuk en afwisselend. Wij doen veel grondoefeningen, maar werken ook met stiek, gewichten, blokjes, van die ringen..
    Van alles wat dus. Ik doe het ook maar 1x in de week, maar toch, dat is beter dan niks doen :)
    Het is af en toe wel pittig, maar je merkt echt dat je dingen steeds makkelijker doet, en dat je buikspieren veel sterker worden!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik vind pilates minder leuk dan body balance maar misschien kun je gewoon eens een proefles nemen ipv meteen opgeven.
    Ik sport 2 ochtenden in de week en mijn dochter gaat dan naar de opvang daar. Ze vind het geweldig en ik kan ff lekker bewegen.
    Nu ik me in de ochtenden zo moe voel en niet zo lekker is het al een aantal keer thuis blijven geweest maar als ik me weer fit voel komt het wel weer.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Thuis zulke oefeningen doen werkt bij mij gewoon niet. Geen discipline... Vandaar dus de sportschool. En dan 's avonds, want overdag gaat hier ook niet lukken.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik had veel last van mijn nek, schouders en rug en dan is pilates echt ideaal! Voor mij werkte het in elk geval goed. Leuk? Tja, ik vind fitness ook niet leuk, maar dat gaat dan toch meer om hoe effectief het is ;)

Je wordt er niet moe van maar kan de eerste keren wel behoorlijk last van spierpijn hebben..

Ik heb trouwens tijdens mijn zwangerschap speciale zw-pilates gevolgd, omdat je veel reguliere oefeningen dan niet meer mag doen!

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, dat had ik dus ook bedacht, dat het daar iig. goed voor is. Dus vast ook voor mijn houding. Ik denk dat ik de gok maar ga wagen.
    'k Heb trouwens eerder al een poos callanetics gedaan; dat vond ik wel erg leuk. Maar dat was toch te zwaar/belastend voor mijn schouders/nek/rug. Daarom ben ik er toen ook mee gestopt. Maar ja, nu roest ik helemaal vast, dus vandaar... ;)
    En gewoon 'kale' fitness vind ik niks aan.

13. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Het moet je liggen en je moet een goede instructrice hebben denk ik. Ik vind (mat)Pilates echt heerlijk! Ik voel spieren op plekken waarvan ik nooit had gedacht dat ze daar zouden zitten en ik voel me ontspannen na afloop.
    Het scheelt ook dat je niet zo zweet bij Pilates, gruwelijke hekel aan :D

Deel Deze Pagina