wie kan me helpen? Vanaf welke vochtwaarde is een net gestucte muur droog genoeg om getext te worden? Heb een vochtmeter maar weet niet welke waarde droog genoeg is. Ben je schilder of stucadoor of woon je er mee samen? Graag je hulp. Alvast dank!!!
Mijn vriend zegt helemaal droog. Hij is schilder geweest. Dat is toch écht het beste voor een optimaal resultaat.
Dank voor de reactie. Dat is ook de bedoeling om het helemaal droog te hebben. Alleen dan heeft een muur nog altijd een vochtpercentage volgens mij. Weet je vriend bij welk vochtpercentage de het stucwerk “droog” is?
Tegen ons werd gezegd 3 weken (was wel in de koudere maanden) Denk wat @ninaSanders zegt nu rond de 2 weken.
Vochtpercentage is weer anders dan de vochtwaarde. Toen hier een schade expert was ivm waterschade vanuit de badkamer en zeiknatte muren (vochtwaarde van 70 en toen was t al 1,5 maand aan t drogen....) vertelde hij me dat het normaal is dat muren/vloeren van beton een vochtwaarde hebben van rond de 30 (of iets lager). Maar ik zou vooral kijken en voelen en je niet blindstaren op zo’n metertje..... Zodra het stucwerk egaal is qua kleur en je geen vlekken meer ziet is t droog in principe Afhankelijk van de dikte van de laag en temperatuur in huis kan dat al met een paar dagen zijn, maar t kan ook makkelijk paar weken duren