Donderdagavond had ik wat bloed in mijn urine zitten en een zeurderig buik. Ik dacht aan een blaasontsteking en heb vrijdag mijn urine laten controleren. Hieruit bleek dat er geen urineweginfectie was, maar wel bloed in mijn urine zat. Buikpijn was op een gegeven moment weg en ik had/ heb verder geen klachten. Vanavond op mijn werk mijn urine nog eens getest en nog steeds bloed in mijn urine, maar verder lijkt hij schoon. Leuko sloeg nihil uit, dus het kan best zijn dat er toch iets zit te broedde. Nu twijfel ik, toch maar naar de huisarts voor het bloed in de urine of het toch nog even aankijken. Bloed is alleen met een test aan te tonen, ik zie het verder nietterug in mijn urine Vooral omdat ik verder dus geen klachten heb twijfel ik, maar dat bloed in mijn urine e zit me toch niet helemaal lekker. Wat zouden jullie doen.
Bloed in de urine in combinatie met buikpijn zou kunnen wijzen op nierstenen, hierbij zit de pijn meestal in je zij, soms doorlopend op je rug.. Ik zou even met je huisarts overleggen, een urinekweek kan geen kwaad om zeker te weten dat je niet toch een blaasontsteking hebt. Misschien over een paar weken nog erns laten bekijken als de kweek negatief is (en dan niet zelf..)