Volgend jaar ga ik met mijn zusje op stedentrip. We zijn op zoek naar inspiratie! Al geweest: Berlijn Düsseldorf Londen Brugge Gent Brussel Antwerpen Parijs Rome Lissabon Sevilla Valencia Madrid Barcelona Op lijst staat New York maar dat is voor volgend jaar even niet haalbaar. We zoeken dus iets in Europa voor ongeveer 4-5 dagen. Liefst beetje zonnig (we gaan begin mei) maar geen must. Wij komen tot nu toe op: Praag
Dublin, superleuk! Had ik nooit verwacht... Mijn man wilde graag en ik had eigenlijk geen verwachtingen, maar zo leuk dat we eind januari weer gaan. Maar zon, daar staat Ierland niet bekend om Wel goedkoop reizen sinds kort. Wij betalen 40, retour Amsterdam-Dublin voor twee personen! (Ryan air)
Ik vond Stockholm een prachtige stad, veel te zien en te doen ook. Maar of het er begin mij nou echt zonnig is, dat is maar de vraag natuurlijk. Wenen lijkt mij ook heel mooi.
Ik ben niet het prototype van veel reizen want er gaan jaren voorbij dat ik niet eens mijn provincie uit kom; maar ik ben nu al een keer of 4/5 in Praag geweest en het is schitterend. Ik denk dat Praag mij nooit zal gaan vervelen. Wenen is ook wel gaaf; maar neem een goed gevulde portemonnee mee, want net als bij Parijs moet je daar ook wel echt willen zijn. Wenen is niet even iets wat je tussendoor doet. Verder vind ik Berlijn wel leuk of Budapest ofzo. Ik ben alleen verliefd op Praag
Over Wenen gesproken, Salzburg vind ik ook een aanrader!! Ben er nu twee keer geweest en ook zo leuk. Hele mooie omgeving ook. Ik vind Salzburg 'lieflijker' dan Wenen, maar idd is Wenen ook leuk.
Rome Istanbul Edinburgh München en omgeving Wenen Florence Praag Dubai (geen Europa maar 5 dagen goed te doen)
Ik dacht meteen aan Praag, maar ik zag dat je dat zelf ook al bedacht had. Praag is echt mijn favoriete stad, zo mooi! Krakau vind ik trouwens ook een aanrader, maar qua zon is dat waarschijnlijk weer wat minder (al kan dat ook meevallen natuurlijk).
Riga! Daar ben ik nu 15 keer geweest en ik vind het heerlijk. Maar Stockholm, Kopenhagen, Praag of Krakau zijn ook mooi.
Krakau ben ik ooit geweest toen ik 17 was! Erg mooie stad! Wat een goede tips! Wenen ook nooit aan gedacht. Boedapest. Ik ga even overleggen met mijn zus Stockholm lijkt mij heel vet maar daar is mijn zus vaak voor haar werk geweest.
Praag en Boedapest. Al vond ik Praag bij mij tweede bezoek minder omdat alles zo veranderd, zo veel modern was geworden. En veel dingen betaald waren geworden. Maar Boedapest ben ik verliefd op geworden. Wat een heerlijke stad om door heen te lopen. Zo veel moois! Zulke fijne mensen. Wil je een dagje relaxen ga dan naar een van de badhuizen. Heb je de stad even gezien pak het OV naar Esztergom / Visegrad. Dan kan je de donau en aan de overkant Slowakije zien. Een boottochtje over de Donau in Boedapest is ook erg leuk.
Tallinn, Estland! Ik ben er eind juli 4 dagen met mijn zus geweest en we vonden het zo'n verrassende stad! Prachtig oud Middeleeuws centrum, rijk verleden, aan het strand, lekker eten, lieve mensen en nog lekker goedkoop. Echt een aanrader! Met Ryanair vlieg je er naartoe voor weinig geld.