Tips stedentrip

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vrolijkheid, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Volgend jaar ga ik met mijn zusje op stedentrip. We zijn op zoek naar inspiratie!

Al geweest:
    Berlijn
    Düsseldorf
    Londen
    Brugge
    Gent
    Brussel
    Antwerpen
    Parijs
    Rome
    Lissabon
    Sevilla
    Valencia
    Madrid
    Barcelona

Op lijst staat New York maar dat is voor volgend jaar even niet haalbaar. We zoeken dus iets in Europa voor ongeveer 4-5 dagen. Liefst beetje zonnig (we gaan begin mei) maar geen must.

Wij komen tot nu toe op:
    Praag

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Dublin, superleuk! Had ik nooit verwacht... Mijn man wilde graag en ik had eigenlijk geen verwachtingen, maar zo leuk dat we eind januari weer gaan. Maar zon, daar staat Ierland niet bekend om :)
    Wel goedkoop reizen sinds kort. Wij betalen €40, retour Amsterdam-Dublin voor twee personen! (Ryan air)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik vond Stockholm een prachtige stad, veel te zien en te doen ook. Maar of het er begin mij nou echt zonnig is, dat is maar de vraag natuurlijk.
    Wenen lijkt mij ook heel mooi.

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Athene

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben niet het prototype van veel reizen want er gaan jaren voorbij dat ik niet eens mijn provincie uit kom; maar ik ben nu al een keer of 4/5 in Praag geweest en het is schitterend. Ik denk dat Praag mij nooit zal gaan vervelen.

Wenen is ook wel gaaf; maar neem een goed gevulde portemonnee mee, want net als bij Parijs moet je daar ook wel echt willen zijn. Wenen is niet even iets wat je tussendoor doet.

Verder vind ik Berlijn wel leuk of Budapest ofzo. Ik ben alleen verliefd op Praag :D

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Over Wenen gesproken, Salzburg vind ik ook een aanrader!! Ben er nu twee keer geweest en ook zo leuk. Hele mooie omgeving ook.

Ik vind Salzburg 'lieflijker' dan Wenen, maar idd is Wenen ook leuk.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Rome
    Istanbul
    Edinburgh
    München en omgeving
    Wenen
    Florence
    Praag
    Dubai (geen Europa maar 5 dagen goed te doen)

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik dacht meteen aan Praag, maar ik zag dat je dat zelf ook al bedacht had. Praag is echt mijn favoriete stad, zo mooi!

Krakau vind ik trouwens ook een aanrader, maar qua zon is dat waarschijnlijk weer wat minder (al kan dat ook meevallen natuurlijk).

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.266
    11.877
    113
    Edinburgh.

10. Fabienne12

2 okt 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kopenhagen! Of Stockholm zoals eerder al werd gezegd

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    Riga! Daar ben ik nu 15 keer geweest en ik vind het heerlijk. Maar Stockholm, Kopenhagen, Praag of Krakau zijn ook mooi.

12. Amare

Amare Niet meer actief

Boedapest!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.446
    36.341
    113
    Praag, maar mijn man is net terug uit krakau en vindt dat ook een enorme aanrader.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Krakau ben ik ooit geweest toen ik 17 was! Erg mooie stad!

Wat een goede tips! Wenen ook nooit aan gedacht. Boedapest. Ik ga even overleggen met mijn zus :)

Stockholm lijkt mij heel vet maar daar is mijn zus vaak voor haar werk geweest.

15. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.025
    286
    83
    Vrouw
    Palermo? Een vriend is daar toevallig nu voor een stedentrip met een groepje.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Praag en Boedapest.

Al vond ik Praag bij mij tweede bezoek minder omdat alles zo veranderd, zo veel modern was geworden. En veel dingen betaald waren geworden.

Maar Boedapest ben ik verliefd op geworden. Wat een heerlijke stad om door heen te lopen. Zo veel moois! Zulke fijne mensen. Wil je een dagje relaxen ga dan naar een van de badhuizen. Heb je de stad even gezien pak het OV naar Esztergom / Visegrad. Dan kan je de donau en aan de overkant Slowakije zien. Een boottochtje over de Donau in Boedapest is ook erg leuk.

17. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Tallinn, Estland! Ik ben er eind juli 4 dagen met mijn zus geweest en we vonden het zo'n verrassende stad! Prachtig oud Middeleeuws centrum, rijk verleden, aan het strand, lekker eten, lieve mensen en nog lekker goedkoop. Echt een aanrader! Met Ryanair vlieg je er naartoe voor weinig geld.

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Idem Stockholm, super relaxte stad, veel te zien en een heerlijk sfeervolle binnenstad (Gamla Stan).

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Oslo of Kopenhagen? :)

20. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Praag en Budapest beide geweldig! Krakau staat hier op de planning :).

Deel Deze Pagina