sinds wij nu 3 jaar in ons huis wonen, hebben wemooiebrede luxaflex hangen voor alle ramen beneden, 8 ramen. Heel mooi maar lastig schoon te houden. Ik doe het altijd met de stofzuiger en zo'n borstelstukje erop. Maar merk dat dat de lamellen niet goed schoon krijgt. Nu zat ik te denken om zo'n plumeau aan te schaffen in de hoop dat dat beter werkt, maar is dat ook zo? Wie heeft er ook zulke luxaflex, en hoe houden jullie die schoon? Tips zijn welkom, heb steeds vaker spijt dat we hiervoor gekozen hebben, ondanks dat ik ze mooi vind.....
Ik heb zwarte jaloeziën op de slaapkamer. Maak deze schoon met de stofdoek van jemako. Werkt perfect en ben zo klaar. Doekje houdt stof goed vast, waardoor je er maar 1x overheen hoeft te gaan. En daarna gooi je hem in de wasmachine.
Ik gebruik een Swiffer plumeau ding. Ideaal en zo klaar. Eerst De jaloezieën helemaal sluiten en deze kant afnemen en vervolgens andersom dicht maken en die kant afnemen. Dit doe ik 2x per week. En 1x per 2 weken neem ik ze vochtig af. Dat is een wat tijdrovender klusje. Maar vind het geen vervelend werkje. Wij hebben overigens brede houten jaloezieën.