Vraag aan kapsters! Volume??

Discussion in 'De lounge' started by SDonya, Feb 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb al van alles geprobeerd maar niks heeft tot nu toe geholpen...!

Hoe krijg ik volume in me lange haren? Ik gebruik op aanraden van mijn kapster nioxin, wat moet zorgen voor dikker haar en dus meer volume.. Maar ik zie geen verschil als wanneer ik het met John frieda was..

Verder heb ik dat poeder geprobeerd maar daar werd me haar heel stug en viezig van, speciale volume spray van John frieda, goede krultang van José eber, föhnen met een ronde borstel... Maar het werkt of helemaal niet of het is voor korte duur (uurtje ofzo..)

Iemand nog tips?? :)

2. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik fohn mijn haar terwijl ik voorover hang. Ziet er maf uit, maar werkt als een tiet. Daarna wat mousse er in van wella.

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Andrelon pump up the volume poeder. Klein roze flesje. Op de kop hangen, een keer schudden en dan ff met je handen er door. Het is dan wat stugger en werkt als een trein.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Voorover hangen en föhnen ga ik proberen!

Die poeder die werkt bij mij 5 minuten en dan zakt het weer in :( en als het dan is ingezakt dan ziet me haar er zoooo vies uit... Is dat met die van andrelon echt niet zo? Want bij andere merken had ik het wel helaas.. Mijn haar is trouwens wel heel lang, ongeveer 8 cm boven me billen.. Kan ik überhaupt wel met deze lengte volume creëeren?

5. Aurora2013

Als je trouwens liever met haarlak werkt, dan kan je dat het beste aanbrengen bij je haaraanzet. Beetje lok voor lok en dan onder je lok spuiten zeg maar.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik denk dat het met zulk lang haar heel moeilijk wordt;)
    Wel eens eraan gedacht om laagjes te knippen?

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik werk het liefst met zo weinig mogelijk haarspul, een heel klein beetje olie voor de droge puntjes en glans en een crème of spray voor na het douchen gebruik ik tot nu toe.. Verder eigenlijk niks... Haarlak, gel etc gebruik ik liever helemaal niet want daar word je haar zo hard van!

Laagjes knippen heb ik gehad maar het probleem daarmee is dat als me haarpunten dan droog zijn/breken of dood zijn dan lijkt meteen me hele haar dood omdat het dan over me hele lengte is (snap je hem nog? :p)

8. Aurora2013

als je haar hard wordt, spuit je het te dicht op je haar. Iets meer afstand nemen, of een ander merk gebruiken met een andere verstuiver.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Welk merk is een aanrader? En doe jij het voor of na het föhnen aanbrengen?

10. Aurora2013

Na het föhnen. Meestal laat ik de mousse een beetje opdrogen en dan borstel ik het uit. Als ik daarna wat haarlak er op doe blijft het vrijwel de hele dag zo zitten, of ik moet wind tegen hebben:D Tis geen Roy Donders kapsel hoor:D
    Tegenwoordig ben ik al blij als mijn haar de hele dag in een staart blijft en mijn zoon het niet uittrekt;)

Ik gebruik Wella, maar Andrelon is ook erg fijn. Elnett (heet die zo?) is ook goed, maar die ruikt wat sterker.

11. Zijzei

Zijzei Actief lid

Nov 4, 2011
    455
    0
    0
    Wella volume mouse na het douchen, droogfohnen, met een fohnborstel in model brengen, haarlak van l'oreal elnett en voila: 2dagen volume in mijn coupe haha! En makkelijk in een ander model te krijgen. Wel schouder lang haar....

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Ik denk dat de eerste die haar haar tot (bijna) haar kont heeft mét volume erin nog geboren moet worden.. ;)

Het zal allemaal wel helpen die tips... voor even.. Het houdt gewoon niet, omdat het haar te zwaar is als het zo lang is. (Als je het mij vraagt :))

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat is zeker zo :) en normaal zweer ik bij professionele producten maar die andrelon poeder is geweldig:D

Share This Page