Hai! Helaas ben ik ook de dupe geworden van reorganisatie. Nu wil ik alleen berekenen hoeveel ww ik zou gaan krijgen maar ik kom er niet uit? Ik verdiende elke maand een ander bedrag want ik had een 16 urig contract maar ik had ook een 0 uren contract erbij waardoor ik de ene keer 64 uur per maand werkte maar de andere maand 140 uur. Hoe word dit berekend?
Dan pakken ze het gemiddelde. Zo deden ze dat bij mij. 33% halen ze er vanaf. En dat wat over blijft krijg je.
Ze pakken van het voorgaande jaar (12 maanden) je sociale verzekeringsloon, tellen ze van al die maanden bij elkaar op en dan delen ze dat door 261 (das het gemiddeld aantal dagloondagen in een jaar). De uitkomst daarvan is je bruto (!) dagloon. De eerste twee maanden krijg je 75%, daarna wordt dat 70%. Het dagloon bedrag is op deze manier omgerekend naar 5 werkdagen, je krijg elke 4 weken uitbetaald, dus 20 × 75% of 70% van dagloonbedrag. Edit: let op, bovenstaande berekening is Hoe UWV het doet. Je krijgt dan een bruto bedrag, dit moet je wel nog omrekenen naar netto. Je krijgt tijdens je ww ook 8% vakantiegeld.