Parkeren (en winkelen) in Nijmegen

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Vrijdag ga ik met mijn zus een dagje winkelen in Nijmegen:):)

We hebben er ontzettend zin in (uiteraard).

Weet iemand waar je goed je auto kunt parkeren? Of is er wellicht ergens net buiten het centrum gratis parkeren?

Ook ben ik nog op zoek naar leuke kledingwinkels. Ik ben helemaal fan van de Ibiza style die je momenteel zo veel ziet.

Heeft iemand nog leuke tips??

2. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt misschien wel een beetje van welke kant je komt, maar als je uit de richting van arnhem naar nijmegen rijdt kom je langs de ovatonde. Bij de ovatonde kun je voor 2,50 je auto parkeren en met de waalsprinter (bus) naar het centrum. Je mag geloof ik met 4 personen reizen op een parkeerkaartje. Ben al lang niet meer wezen shoppen, dus met het aanbod van winkels kan ik je niet echt verder helpen :)

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    parkeren in het centrum zelf ik zou het niet doen.
    zou eerder een station er vlak voor pakken daar de auto zetten en laatste stukje met de trein gaan bv. of zoals al gezegd parkeren op de ovatonde en daar idd de waalsprinter pakken. iig veel plezier

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bedankt voor de tip! Ik ga eens uitzoeken waar dat precies is de 'ovatonde'.

Ik begrijp dat je nergens kunt parkeren (gratis) wat op redelijke loopafstand is van het centrum (max 15 min lopen)?!

Ik hoop dat iemand nog leuke tips heeft voor (kleding) winkels en evt. een leuk restaurant/eetcafe oid:)

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik weet niet wat je stijl is, maar ik vind de Blue Moon altijd wel leuk om even binnen te lopen. Verder zitten er 3 H&M's en een Primark, dus dat winkelen zit wel snor.

Qua eten: de Plak eetcafé is leuk (beetje alternatief, allerlei geoorloofde toestanden) en er is net een nieuw en goedkoop tentje aan Plein 44 geopend, Populare, waarbij je via tablets kunt bestellen. Die hebben goede ijskoffie, pizza's, pasta's en verrukelijke chocoladecake.

Als het mooi weer is zou ik echter even een stukje het centrum uit lopen en naar De Hemel gaan. Restaurant & Brouwerscafé De Hemel Nijmegen
    Dat zit in een mooi oud gebouw met een prachtig terras onder de bomen. Echt de moeite waard. Ze maken in de zomer zelf ijsthee met bloemen, honing en vruchten.

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    je kunt idd volgens mij niet gratis parkeren op die afstand in de wijken erom heen is het ook allemaal betaald. ik ben niet zo van de winkels dus daar heb ik niet echt tips voor.

de tips van degene hierboven mij zijn idd ook leuk.

Aan de Waalkade vind je ook leuke restaurantjes.
    Corfu Nijmegen | Home
    Nijmegen - Humphrey´s Restaurant
    Uit eten aan de Waal | Eten en drinken in Nijmegen
    Café Le Figaro | Cafe Restaurant Le Figaro

en zo zijn er nog meer: zoek je even op Nijmegen en restaurants of uit eten in Nijmegen

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet precies waar je gratis kan parkeren.
    Als wij dagje gaan dan parkeren wij bij de wedren. Daar betaal je 1 bedrag als dagticket. Vind ik altijd wel prettig.

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    het is echt overal betaald parkeren daar. De wedren is een optie, is dan nog wel een stukje lopen.
    Verder heb je een paar parkeergarages maar die zijn echt duur geworden.

wedren is geloof ik 7,50? voor de hele dag. Het loont zich ook niet meer echt om de auto ergens anders te zetten (gratis) en dan de trein te pakken. Dan ben je meer geld kwijt tegenwoordig.

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Dat klinkt allemaal erg lekker en goed. Dank hiervoor!

De grote winkelketens zullen we ws. een beetje vermijden. Ik werk zelf in R'dam en kom regelmatig in het centrum daar.
    Juist de leuke, aparte, kleine zaakjes spreken me aan in een andere stad:D

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Je kan parkeren op 10 minuten loop afstand maar ik weet dat degene die daar wonen dat niet.echt op prijs stellen..
    Als ik ga shoppen zet ik m ook gewoon bij betaald parkeren hoef.je ook niet zo te sjouwen met tassen enz

11. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ik als jij bij de hema bent op de grote markt eens naar beneden lopen, stikke hezelstraat en grote hezelstraat. Daar zitten de leuke aparte kleine zaakjes :).

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zetten de auto eigenlijk altijd op kelfkensbos neer, en als die vol is rijden we door naar de eiermarkt.

Blue moon is inderdaad erg leuk om even te kijken.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja en als je dan nog een klein stukje verder loopt zit er aan de linkerkant ook een leuk "apart" zaakje :D

14. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    In de waalhaven kun je nog gratis parkeren (in het voorste gedeelte). Dan is het 10 minuutjes lopen naar het centrum. Het adres vd parkeerplaats weet ik zo niet..

15. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik parkeer altijd bij de AH aan de Daalseweg. Is 10 minuten lopen naar het centrum. Is wel met slagboom, maar je kunt zo uitrijden. Althans de laatste keer nog wel.

Deel Deze Pagina