Parkeren op invalide plaats en andere niet toegestane plekken .

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 13 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ik erger mij al tijden aan de Aso's die hun auto overal maar neergooien .
    Vanochtend weer op school een auto die hem achteloos op de invalide plek neergooit omdat er verder geen plek was.
    Gister bij winkelcentrum ook . Ze komen aan racen rijden direct naar naar voor de deur en zetten hem op zo een plaats .
    Zelf word ik niet persoonlijk gedupeerd aangezien ik gelukkig de plek niet nodig heb maar het wekt bij mij enorme irritatie op.
    Paar keer mij niet kunnen inhouden en er wat van gezegd. Maar je kan uiteraard een woede uitbarsting terug verwachten .

Is dit bij jullie op de scholen en openbare gelegenheden ook zo erg ?

Lijkt hier alsof het wel altijd de dure auto's zijn . Altijd de mensen met haast haast .

Bij een bouwmarkt hebben ze hier onder het invalide bord zelfs nog een bordje hangen met de tekst " neemt u mijn plek,dan ook graag mijn handicap" maar ook daar hebben mensen schijt aan .

1981Mama, skiwi en Oceanna vinden dit leuk.
  2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Zie het vaak genoeg,maar ergeren heb ik mezelf alleen maar mee.
    Maar je hebt wel gelijk over die dure auto’s, die zie je altijd op plekken staan waar je niet mag parkeren.
    Teveel moeite om naar een parkeerautomaat te lopen..

julia80 vindt dit leuk.
  3. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oohh ja daar kan ik me zooo boos om maken. Hoe durf je!

Bij ons in de parkeergarages hebben ze van die gezinsparkeerplekken. En dat vind ik ook aso om daar zonder kinderen te parkeren. Ik ben dan zelf zo aso dat ik dan mn auto dubbel zet en op mn gemak mn kind erin/eruit ga zetten.
    Heb het 1 keer gehad dat iemand dus zonder kinderen op zo'n plek stond. Ik was gelukkig nét op tijd. Heb mn auto uit het parkeervak waar ik stond gewurmd.. kinderwagen stond veilig bij een vriendin naast de auto. Heb die "foutgeparkeerde" auto geblokt en toen in alle rust de kinderwagen uitgeladen, maxicosi in de auto gezet , kinderwagen erin en rustig weggereden.

4. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik erger mij er ook heel erg aan, terwijl ik niet eens rijd:roflmao:. Hier standaard een gek in de straat die 's ochtends zijn auto op de stoep parkeert wanneer die iemand komt ophalen. Wil er elke keer met mijn sleutels een hele grote kras maken, maar houd mezelf in:|

Vond dit wel een goede actie, alleen jammer dat er geen boete volgde en ze er best makkelijk vanaf is gekomen, zo leren ze het nooit.
    https://www.ad.nl/amersfoort/markthandelaren-in-baarn-bouwen-kraam-om-auto-foutparkeerder-heen~af88b906/

Evanesco en Oceanna vinden dit leuk.
  5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik denk dat ze daar wel van geleerd heeft, ik zou me iig kapot schamen als ik zo mn auto moest ophalen. Wel een goede actie hahaha

Maar inderdaad, ik vind het ZO asociaal dat parkeren op een invalideplek. Die plekken zijn er niet voor de sier. Ik snap ook niet zo goed waarom je daar geen rekening mee wilt houden. Is het luiigheid van niet een stuk verderop willen parkeren? Haast? Gebrek aan respect?

Oceanna vindt dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Hier bij school parkeren ze zelfs op de stoepen oid als er wel nog plek is op de parkeerplaats. Maar ja, dan moeten ze verder lopen en dat kan natuurlijk niet :rolleyes: en stel je voor dat je kind meer dan 10meter moet lopen, dat kan natuurlijk ook niet. Dus dan moet je wel met je auto zo onmigelijk dicht bij school komen als maar kan...

Ik erger me er soms aan, maar ik lach me vooral rot als er boetes worden uitgeschreven. Er staat nu steeds vaker politie of andersoortige handhaving boetes uit te delen (gniffel, gniffel) Gisteren stonden ze er weer en stond een groepje ouders te mopperen...

Twinkle81, Zara75, Rosa5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Lijkt haast vooral een gebrek aan respect . Het is echt de achterloosheid waarbij ze de auto neer pleuren. Zij moeten ff snel ergens zijn ,zij hebben haast ,zijn willen niet ver lopen . Als er dan een keer een boa bijstaat hebben ze nog een grote waffel ook .

Oceanna vindt dit leuk.
  8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ook ik vind het super aso als mensen de auto op een invalideparkeerplaats zetten terwijl ze geen invalidekaart hebben. Maar omdat ik steeds vaker hoor dat mensen commentaar leveren zonder dat ze zeker weten dat er geen invalidekaart is ( een dure snel rijdende auto kan namelijk ook bestuurd worden door iemand die recht heeft op een invalidekaart) vraag ik geen kaart aan. Buiten dat het persoonlijk een grote stap is ben ik bang voor het commentaar die ik ga krijgen zodra ik mijn auto uit stap. Want je ziet aan de buitenkant niets aan me en toch heb ik dagen dat ik bijna niet kan lopen....

Oordeel dus niet te snel en bestempel pas iemand als aso als je echt zeker weet dat iemand misbruik maakt van de parkeervoorziening.

mausi, Hoihoii, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Nee. Ik irriteer me wel mateloos aan de buurman. Hij heeft een invalide parkeerplaats (een dubbele) en hij parkeert er nooit! Maar als je op de witte streep staat (parkeerplaatsen hier in de straat zijn eigenlijk te smal) belt hij de politie...

Als er nu genoeg plaatsen zijn prima. Maar we komen er al minimaal 7 te kort voor de huizen die er zijn.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Is dat wel eens besproken dan met die meneer? zo ja en hij wil het niet doen kun je toch de wijkagent inschatten. Die kan dan misschien de gemeente contacteren dat die meneer er geen gebruik van wil maken.

11. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Ja meerdere personen en al meerdere malen. Hij zegt dat we ons er niet mee mogen bemoeien want dat bepaald hij zelf.. dat hij nu 3 parkeerplaatsen in beslag neemt boeit hem niet.

Wijkagent doet niets:rolleyes:

12. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Snap dat je dat idd lastig vind .en zou zeker geen belemmering voor je moeten zijn zo een kaart aan te vragen . Je hebt er gewoon recht op .

Ik kijk altijd wel of ze zo een kaart voor het raam hebben liggen voor ik mij erger haha of aanspreek

paula1984 vindt dit leuk.
  13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

De kaart ligt mega groot achter de voorruit dus het soort auto zou er niet toe moeten doen.
    Als jij voldoet aan de eisen voor zn kaart zou ik hem zeker aanvragen.
    Voor mij is een bestuurder een aso die hem zonder zichtbare kaart neerzet ongeacht zijn auto merk/model.
    Feit is helaas wel zn dat de hoge klasse auto/burger zich boven de maatschappij zet als ze zn plek innemen.

14. paula1984

Precies dit :thumup:

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Zodra jij geen invalidenkaart in de auto heb liggen en toch daar parkeert, maak je misbruik van die voorziening (ook als je die kaart wel hebt, maar hij nog thuis ligt ofzo).
    Net als mensen die de kaart lenen van een gehandicapte vriend ofzo om daar dus misbruik van te maken.
    Helaas kan ik daar niks van zeggen omdat (wat je zelf al aangeeft) je niet van de buitenkant ziet of iemand echt recht heeft op die kaart ;)
    Zolang er een kaart in de auto ligt, kan ik niet zomaar zeggen dat ie er misbruik van maakt. Dat stukje laat ik dan aan de parkeerpolitie over tijdens de parkeercontrole :)

Heb zelf jaren geleden "op mijn kop gehad" van een ouder echtpaar, dat ik zomaar mijn auto op zo'n plek had gezet terwijl ik nog zo piepjong was (ik was op dat moment mijn zoontje in de buggy aan het zetten) en dat ik maar ergens anders moest parkeren, want dit was niet netjes van mij.
    Je had ze moeten zien kijken toen ik vervolgens (nietszeggend) mijn wandelstok pakte en wegliep met mijn zoobtje in de buggy.
    Heb me uiteindelijk omgedraaid en teruggezegd dat het niet zo netjes is om zomaar mensen te beoordelen, zonder eerst in de auto te kijken of ik idd zo'n kaart heb (die ik dus wel heb) en dus recht heb op zo'n plek.

debq, Riverdale87, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. paula1984

Idd contact met de gemeente. Meneer maakt geen gebruik van zijn plek en met het huidige parkeer probleem in de straat word het tijd dat ze de strepen komen verwijderen. Kijken hoe snel hij hem er weer op zet.

17. paula1984

Knap dat je zo rustig bleef! Hier zitten we nog steeds in dubio er 1 aan te vragen vanwege de jongste.

18. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik parkeer dus niet op een invalideparkeerplaats want geen kaart dus geen recht op. Heb helaas zoveel negatieve ervaringen gehoord van leeftijdsgenoten met kaart ( echt grof worden uitgescholden enz) dat het me inderdaad weerhoud.
    Knap dat jij rustig bleef bij het commentaar.

Oceanna vindt dit leuk.
  19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    In de huidige maatschappij moet je dat gewoon doen. Niet bang zijn voor reacties van anderen, want een ander weet het toch altijd beter, waar of hoe je ook staat. Alleen jullie weten hoe het écht zit. Niets van anderen aantrekken.

Wat mij nu vooral verbaasd is dat er mensen zijn die dan vervolgens oom agent gaan spelen en auto's gaan blokkeren. Erg kinderachtig en niet aan jou om iemand daar voor te "straffen". Dan had je bij de parkeerwacht moeten gaan werken. Kon je de hele dag los gaan :) Het is niet aan jou. Je zou nog klappen krijgen ofzo, gewoon niet verstandig.

Zara75 en paula1984 vinden dit leuk.
  20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Of mensen die hun (benzine/diesel) auto even parkeren op parkeerplaatsen speciaal voor elektrische auto's...

Deel Deze Pagina