Parkeren op invalide plaats en andere niet toegestane plekken .

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 13 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zie dat hier in de buurt eigenlijk helemaal niet zo? Ik let er ook niet super op maar ik vind het wel erg aso als mensen dit doen.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ook aso, maar dit vind ik toch wel van een iets andere orde (weegt minder 'zwaar'), maar ik ben het met je eens hoor.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja dan ben ik vast ook een aso. Bij mijn zoon zijn opvang zijn de parkeerplaatsen 9 vd 10 keer vol, behalve de 2 plekken voor elektrische auto’s.
    Dan parkeer ik mijn auto ook op die parkeerplek voor hooguit 5 minuten.

En over mensen die op invalideparkeerplaatsen parkeren, hoe weet je zo zeker dat ze geen kaart hebben? Dat is namelijk kenteken gebonden en dat hoef je dus niet persee te zien.
    En als iemand wel onterecht parkeert kan ik mij daar niet druk om maken en voel me ook niet geroepen om er wat van te zeggen.
    Ik rijd ook weleens door rood. Niet omdat ik dat graag doe, maar het gebeurd weleens dat het op oranje gaat en de afstand te kort is om te remmen zonder dat mijn kinderen door de auto vliegen, maar net te lang om niet door rood te rijden. En zo maakt iedereen heus weleens overtredingen omdat je net te hard rijd of iemand over het hoofd ziet bij een zebrapad oid, dus voel ik mij niet geroepen om anderen erop aan te spreken.

Belle22 vindt dit leuk.
  4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik raak voornamelijk geïrriteerd van mensen die geen kinderen bij hebben en dan toch op gezinsplekken gaan staan. Zo irritant om dan met 2 kinderen op een normaal plek je tussen andere auto's door moet wringen om je kinderen eruit te krijgen.

Fennec, kleinepien en Zwitsal vinden dit leuk.
  5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dat is zo totaal anders.

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    De titel van het topic is:

"Parkeren op invalide plaats en andere niet toegestane plekken".

Dus nee, dat is niet zo totaal anders, dit valt onder het gedeelte 'andere niet toegestane plekken'.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Toch voelt dit voor mij anders. Hier in ons dorp ook. Centrum staat vol die 2 plekken zijn standaard leeg...maar goed dat is mijn gevoel.

8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Zo kan ik absoluut geen fan zijn van Rico verhoeven zijn voor hij bekend werd zetten hij zijn auto ook lekker asso op de invalide parkeerplaats. Ik ben een zeikerd ik weet het maar ik vergeet dat dus nooit en elke keer als hij nu de knuffel boxer uit hang zie ik hem in gedachten zijn auto weer parkeren.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zie het zelf eigenlijk bijna nooit. Alleen bij 1 winkel voor, terwijl er genoeg plek om de hoek is. Zo asociaal.
    Al ben ik zelf laatst ook oo een invalidenplekje gaan staan, waren 15 naast elkaar voor het ziekenhuis op zondagavond toen ik naar de eerste hulp met de jongste moet. Was de enige en had er toen wel even schijt aan :|

10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dit is eigenlijk ook de reden dat ik er geen aan durf te vragen.

LisbethSalander vindt dit leuk.
  11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier hebben ze bij alle stoplichten een flitspaal. Geloof me je rijd nooit meer door rood ook niet 'perongeluk'

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    @Strandbal Ik mag toch hopen dat je kindjes juist in de gordels en/of stoeltjes zitten. Door de auto vliegen door een keer hard remmen voor oranje is dan zo goed als onmogelijk.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #33 Strandbal, 13 feb 2019
    Laatst bewerkt: 13 feb 2019
    Ja natuurlijk zitten ze goed vast. Je moet het ook niet te letterlijk nemen dat ze door de auto gaan. Het is ook niet dat het wekelijks voorkomt. Maar het gebeurd weleens dat ik te laat kan afremmen waardoor ik net door rood rij. En ik ben heus niet de enige die dat weleens overkomt.
    Ik bedoel alleen aan te geven dat het weleens gebeurd dat je een overtreding maakt, ook onbewust.
    Voor handhaving zijn er stadswachters en politie.

Evanesco en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Gewoon aanvragen. Iedereen die zo'n kaart heeft weet dat je hem niet zomaar krijgt, maar er echt een strenge keuring aan vooraf gaat, dus zij zullen (hopelijk) niet zo veroordelend zijn.
    Mochten ze dat wel zijn, dan komt dat gewoon omdat zij waarschijnlijk net op dat plekje wouden gaan staan :D

LisbethSalander vindt dit leuk.
  15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Maar wat als in die 5 minuten dan iemand langs rijd die zijn auto wil opladen?
    Die gene heeft geen idee dat jij maar 5 minuten weg bent. En zal dus waarschijnlijk verder moeten zoeken.
    Geen mens is heilig en ik pak ook wel eens een rood stoplicht maar dat is een moment opnamen. Ergens parkeren doe je bewust

Madelie vindt dit leuk.
  16. Faytje

Faytje Lid

22 nov 2018
    55
    25
    18
    Vrouw

Ik erger me daar enorm aan omdat ik helaas wel deze plekken nodig heb. Vaak moet ik eerst een half uur rondjes rijden totdat degene zonder kaart van de invalide plaats af is. Ook bij de school van de kinderen gebeurt dit vaak. Gelukkig zijn onze kinderen nu oud genoeg om zelf vanuit de auto naar school te lopen. Ik heb voor ons huis ook een invalide plaats met mijn kenteken eronder en zelfs daar parkeren mensen gewoon hun auto als het druk is in de straat :(

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Er is maar 1 auto die daar oplaad en er zijn 2 oplaadplekken. Ik blijf geen dag staan, het is alleen in en uitstappen. Ik snap niet waarom dat zo’n groot probleem is. Als ik een boete krijg moet ik die betalen, dus waarom zou iemand anders er wat van moeten zeggen?
    Op een invalideplek zal ik sowieso niet parkeren, ook niet voor 1 minuut.

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik vind het rete irritant, het verkeerd gebruiken van speciale parkeerplaatsen.
    Hier bij de AH hebben ze er ook een handje van.
    1 keer kwam ik, hoogzwanger en met 1 jarige dreumes bij me, aangereden, en zag zo’n petje met zijn golfje de bedoeld-voor- gezinnen párkeerplaats pakken.
    Toen kwam er bij mij even een klein rood waasje.
    Binnen zag ik hem staan bij de kassa. Naar hem toe gelopen en hem aangesproken.
    Kwam natuurlijk niets zinnigs uit. Maar hij stond wel voor paal want iedereen keek naar hem en 1 meneer zei ook nog wat tegen hem. Ha Ha.

Bloem2310, littlemunchkin en Oceanna vinden dit leuk.
  19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Omdat het een parkeerplaats is voor elektrische auto's. En dus niet voor andere auto's. Simpel. Ik zou je er zeer beslist op aanspreken, als ik daar aan zou komen en jij kwakt je auto even voor JOUW gemak op een parkeerplaats bestemd voor elektrische auto's.

Zoe123 vindt dit leuk.
  20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Het punt is dat als iedereen dat denkt, deze plekken dus steeds bezet zijn, bijvoorbeeld bij supermarkten, bij een winkelcentrum, voor de dokter etc. Jij hebt het nu over de oplaadplekken maar zat mensen denken ook zo over invalide plekken.
    Wat maakt dat stukje lopen toch uit, 2 minuten? wat maakt dan dat jij niet hoeft te lopen maar anderen wel?
    Want anderen komen daar toch ook alleen voor in en uit stappen?

Deel Deze Pagina